8. 6. 2014

Zo života knihomoľa: Protiklady

Konečne je jún. Odpočet do zakrúžkovania známok/prázdnin hlási čoraz prijateľnejšie čísla, čaká ma už zrejme iba jeden test... Dokonca sa u nás oteplilo! Napriek tomu som čoraz unavenejšia a otrávenejšia, skrátka meliem z posledného a školu by som najradšej ani nevidela. :D No, budem si musieť ešte chvíľku počkať. O tom som ale písať nechcela.

V piatok sme s kamarátkami totiž vyrazili do kina (po menších komplikáciách s cestovaním sa nám tam podarilo dokonca aj úspešne dostať). Možno ste správne usúdili, že sme si šli pozrieť Na vine sú hviezdy. Filmu som sa spočiatku trochu obávala, najmä Gus-a. Moje obavy sa však ukázali byť maximálne zbytočné, film ma absolútne nadchol. Spracovanie, podobnosť s knihou, herecké výkony (od Shailene som po Divergencii nič menej než dokonalosť nečakala, ale aj filmový Gus bol skvelý a hrozne zlatý!), krásne myšlienky... Wow.

O knihe & filme sa hovorí, že sa jedná o najvtipnejší smutný príbeh a ja to môžem iba potvrdiť. Zasmiala som sa, blažene usmievala a niekoľkokrát som mala slzy v očiach. Prakticky celé kino na tom bolo podobne (prípadne horšie), takže som sa kvôli tomu ani necítila trápne či divne.


V júni som zatiaľ nemala veľa času na knihy, podarilo sa mi však prečítať Perlu v piesku. Bola to moja prvá kniha z kresťanského vydavateľstva Kumran (nalákala ma na ňu Simone touto recenziou) a nebola som si istá, čo čakať, príbeh ma však oslovil. Bolo to veľmi príjemné, zaujímavé a inšpiratívne čítanie.:) Menší žánrový experiment sa mi teda vydaril...

...a hneď na to sa musím pustiť do ďalšieho, oveľa väčšieho, experimentu. Vo vydavateľstve Ikar tento mesiac vyšiel prvý diel úspešnej erotickej trilógie Tento muž a mne sa rozhodli poskytnúť recenzný e-book prvého dielu.

Ako vždy sa o Tomto mužovi môžete čo-to dozvedieť na buxe, prípadne si ho rovno objednať. Myslím, že sa nájde dosť ľudí, ktorým kniha sadne, no tento žáner skrátka nie je moja šálka kávy, takže... Bude to zaujímavé. :D Knihu práve začínam čítať, budúci týždeň vám zrejme napíšem, ako to celé dopadlo, či ma dokázala napriek všetkému osloviť, prípadne komu by som ju (ne)odporúčala.


To je odo mňa zatiaľ všetko. Určite mi napíšte, ako sa vám darí, čo práve čítate, či ste videli/plánujete vidieť Na vine sú hviezdy, prípadne aký máte vzťah k erotickým románom.

Neliss
obrázok z we♥it, obálka z bux.sk

24 komentárov:

  1. Tento muž vypadá jako alternativní realita TF: Ava a Jesse. Musíš si dávat pozor, jestli se tam neobjeví nějaký Dazz nebo rovnou Cody! :o

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DD Dobrá poznámka, rozmýšľala som, čo je na tých menách zvláštne.:D Dazz a/alebo Cody sa každopádne neobjavili, škoda.:D
      Inak - komentár od Alie, yay!:)

      Odstrániť
  2. Akurát čítam Na vine sú hviezdy a potom sa pustím do filmu. :) A čo sa týka tých románov, nečítala som ich a ani nikdy nebudem. Proste to je moja zásada. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hádam sa ti to teda bude páčiť.:)
      No, ja som tiež nikdy neplánovala... a povedzme, že niektoré časti proste preskakujem.:P

      Odstrániť
  3. Asi som jediná, alebo skoro jediná, ale mňa film Na vine sú hviezdy nenadchol. Nebolo to to, čo som čakala. Už by som si mala pomaly zvyknúť na to, že som výnimka :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Určite sa takých nájde viac, každopádne je to škoda.:)

      Odstrániť
  4. Určite by som chcela vidieť aj filmové spracovanie, no nemám čas. Ledva píšem recenzie :D Prázdniny kde ste?? :D Ty sa máš dobre, že iba jedna písomka, mňa asi ešte tri :D
    Zvažovala som, že si túto novinku vyberiem na recenziu, ale nakoniec u mňa vyhral King s Doktorom Spánkom :)
    Zatiaľ sa maj dobre a nech ti známky vyjdu ako by si si priala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak veľa šťastia.:) U nás sa dodatočne objavila ešte druhá, ale to najhoršie je za mnou.:)
      Ďakujem, aj tebe.:)

      Odstrániť
  5. Rada by som si Na vine sú hviezdy prečítala a možno by som sa odhodlala aj na film, pretože to vyzerá vážne super ! :)
    Tento muž má peknú obálku, ale asi by som sa už do erotických sérií nepúštala, po Crossfire isto nie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite sa odhodlaj, stojí za to (knihu aj film).:)

      Odstrániť
  6. Ja som neplánovala ísť do kina na Hviezdy, ale po tvojom opise by to mohlo byť zaujímavé, knižku som nečítala, ale herečka bola v Divergencii skvelá! 8P

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Už jen jeden test? Proboha, ani nevíš, jak moc ti závidím. :D Mě čeká minimálně ještě šest testů, uf. :D Už se fakt moc těším, až to budu mít za sebou. :)
    Já ty vyloženě erotické romány ve stylu Odstínů nebo Božského bastarda moc nemusím. Na druhou stranu, třeba knihy od J. R. Ward mě baví. Ovšem ty zase mají aspoň nějaký příběh, postavy, se kterými člověk sympatizuje a které mají nějaký vývoj, jop. Takže tak. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chudák, tak veľa šťastia.:) Ale ty to zvládneš.^^ Nám sa nakoniec ešte vyskytol druhý, dúfam, že to už je fakt všetko.:D
      Jop, tak toho nie je až tak veľa aspoň.:D Preskočím určité pasáže a voilá...:D

      Odstrániť
  8. Byla jsem na předpremiéře Hvězd a souhlasím s tvými názory... A je to až ku podivu, kolik lidí se po cestě na Hvězdy nebo z Hvězd potýkalo s problémy s dopravou, ztrácením se atd... :D Skoro jako by ten film byl zakletý a přinášel s sebou oběti, protože je to můj případ a už jsem to četla i jinde

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Na vine sú hviezdy si chcem pozrieť, ale do kina idem predsa len asi radšej na How to train your dragon 2, pretože je to moja srdcovka. Na vine sú hviezdy som nečítala, nemám rada knihy s podobnou tematikou, ale na film som zvedavá. Ten asi aj lepšie zvládnem, lebo sa do neho nedá tak vžiť ako do knihy :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. How to train your dragon 2 si tiež chcem veľmi pozrieť, jednotka sa mi páčila.:)
      Ani ja tú tematiku nemusím, ale Hviezdy za to stoja.:D Neviem no, mňa dojal aj film.:D

      Odstrániť
  10. Tá kniha kričí "erotický román" už len tou obálkou, ale neverila som, že je to naozaj erotický román, kým som si to neprečítala, lebo k tvojmu vkusu mi to dohromady nejde :D No, snáď to bude niečo čitateľné a neznechutí ťa to. V každom prípade ti tie tvoje experimenty závidím, lebo ja nemám moc odvahu experimentovať - aj keď pre mňa už boli experimentom aj Hobit, Conan a Game of Thrones :D A čo sa týka Na vine sú hviezdy, knihu si nemám chuť prečítať lebo sa depresívnej tematike v knihach snažim vyhýbať a tak isto je to aj s filmami... Možno ak to o pár rokov dajú v telke... Ale nie, ak by to aj šlo v telke, určite by som zabudla, že to chcem pozerať, to ja vždy tak :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Ver mi, ja by som tiež pred pár dňami neverila, že toto budem čítať... Experimenty mi závidieť nemusíš.:D Knihu som dočítala a fakt to nebolo nič pre mňa.:D
      Chápem ťa, mňa to zväčša tiež odrádza, ale myslím, že Hviezdy za to stoja.:)
      S tou telkou to mám podobne.:DD

      Odstrániť
    2. Meh, sa dalo čakať :D Neviem síce, o čom tá kniha presne je (a nechce sa mi to moc zisťovať :D), ale určite nie všetky eroticky ladené knihy sú zlé... Možno by som nešla priamo po erotických románoch, lebo tie podľa mňa nepredpokladajú moc hlbší a zaujímavejší dej, ale knihy (ehmfantasyehm) s prvkami erotiky, voči tomu výhrady nemám :D
      No čo ja viem, aj by som chcela, ale tak nejako ma odrádza popularita TFIOS - čím viac sa o tom hovorí, tým menší je môj záujem. Možno až toto haló opadne...

      Odstrániť
    3. Fantasy s prvkami je ok, lebo prvky preskočím a voilá, príbeh.:D Ono hento nebola práve moja voľba... ale tak aspoň teraz môžem s čistým svedomím tvrdiť, že to nie je nič pre mňa a mať to kvázi "podložené".:D
      Ach, jasné.:D No... neviem či by to bolo niečo pre teba, takže to nejdem s presviedčaním preháňať.:D

      Odstrániť
  11. Jééé. :)) Som veľmi rada, že som ťa nalákala a ešte radšej, že sa ti kniha páčila. :)

    Na vine sú hviezdy sa nechystám čítať ani pozerať napriek všeobecným pozitívnym ohlasom. Nemám na to proste žalúdok. :D A čo sa týka Tohto muža... to som ako recenzák nechcela, lebo som na to nechcela písať recenziu. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som rada, že som sa nechala nalákať.:)

      To je škoda... ja smutné veci nevyhľadávam, ale TFiOS za to podľa mňa stojí, lebo je to vtipné a krásne a zároveň teda smutné.:D
      Verím.:D

      Odstrániť