9. 8. 2014

ADD YOURS (3): August + TMI Challenge (3)

ADD YOURS je akási obmena knižnej reťazovky od Judit, u ktorej na blogu každý mesiac nájdete nové otázky. Ak chcete vedieť viac alebo sa chcete zapojiť, prečítajte si tento článok
Otázky & linkovač na august nájdete TU.

Autor s úžasným zmyslom pre humor
Zbožňujem vtipy v knihách Cassandry Clare, Richelle Mead i svojský humor Gail Carriger či Terryho Pratchetta. Do tejto odpovede som sa však rozhodla zvoliť úplne iné meno - Andy Weir. Hlavný hrdina Marťana, Mark Watney, totiž svojimi vtipnými hláškami posúva napínavý a zaujímavý príbeh na úplne iný level. (Ak ste ešte nečítali môj rozhovor s Andym, nech sa páči.)


Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal
Becca Fitzpatrick svojím umelým predlžovaním série. Áno, všetky diely som si kúpila a všetky mali Patcha a boli fajn napísané, ale keby bol Zavrhnutý ostal stand-alone, bola by som oveľa radšej.


Kniha, ktorú som čítal/a na verejnosti... a bol z toho poriadne blbý nápad.
Toto možno nie je taký klasický prípad, ale povedzme, že druhý diel Jessicy Darling - Second Helpings. Čítala som ju na čítačke na voľnej hodine a jedna spolužiačka spoza mňa trápne nazerala na displej. Samozrejme, zrak jej padol tam, kde Jessica zmieňovala sex. A skrátka to musela okomentovať.


Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším.
Knihy od Thomasa Brezinu. Veľmi rada som mala napríklad jeho sériu Chalanom vstup zakázaný, len pre čarodejnice! alebo aj knihy Mačacie dievča či Dotyk anjela. Jednalo sa o milé, vtipné a pútavé čítanie, na ktoré doteraz spomínam s úsmevom.


Hrdina, ktorého každý miluje... okrem mňa.
Noah zo série o Mare Dyerovej. Absolútne som si ho neobľúbila... Vlastne, celá kniha na mňa neurobila až taký skvelý dojem.


Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú by som sa chcela podobať)
Do istej miery mi je podobná Cath z Fangirl, nie úplne, ale tiež som knihomoľka, nadšená fangirl a komunikácia s ľuďmi (najmä cudzími) ma niekedy vie pekne potrápiť. To je viac, než mám spoločné s mnohými ďalšími hrdinkami.:D
Každopádne, chcela by som byť ako Rose, Triss atď. a vedieť ľuďom nakopať zadok. Doslova.


Postava, ktorá si ma získala viac, než hlavní hrdinovia.
Cole zo série Vlci z Mercy Falls. Časom síce získal väčšiu úlohu, no spočiatku bol vedľajšou postavou, tak som sa rozhodla, že sa to ráta.


Pár, ku ktorého vzniku som sa modlila pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, prekonalo to moje očakávania ;)
Dobre, zase také dramatické to nebolo, ale pár, ktorý vznikol na konci Tryllskej trilógie od Amandy Hocking ma veľmi príjemne prekvapil a potešil, lebo som v nich dúfala. Pozor spoiler: Wendy a Loki.
Prípadne ešte stále silnosilnosilno dúfam v posun pri dvojici Blue-Gansey z The Raven Cycle.


HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dala ostatným blogerom pri písaní recenzií (z pohľadu čitateľa)
Popis deja je možno dôležitý, ale určite nie dôležitejší ako váš názor. Toto sa síce väčšiny blogerov netýka, no hlavne pri začínajúcich blogoch sa niekedy stretávam s tým, že anotácia alebo vlastný popis deja zaberajú väčšiu časť recenzie. Keď niekto venuje samotnému názoru a dojmom z knihy jeden odsek, niekde sa podľa mňa stala chyba...


Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu?
Hm, veľmi to neprežívam. Každý má právo na svoj vlastný názor a každému sa páči niečo iné, klasika, vieme. Pokiaľ je dotyčný schopný kritiku podať slušne a neuráža tých, ktorí s ním nesúhlasia, všetko je v najlepšom poriadku. Popravde, ani by som si nemyslela, že existujú ľudia schopní nahnevať sa len preto, že sa s nimi v takomto prípade nezhodnete, lenže... Už sa mi to stalo.:D


+ Augustová TMI Challenge od Kristy:
(Viac info o projekte.)

Augustová otázka znie "Čo vravíš na dvojicu Maleca - Aleca a Magnusa?"

Ako kresťanka mám na homosexuálne páry názor, s ktorým by väčšina z vás asi nesúhlasila, ale do tejto debaty sa teraz púšťať nechcem. Faktom ostáva, že Cassie postavu Magnusa napísala tak, že som si ho maximálne zamilovala a skrátka mu musela držať palce v čomkoľvek. Aleca som sprvu rada nemala, no postupne som si ho celkom obľúbila. Stručne povedané, tomuto knižnému páru fandím.


Neliss

12 komentárov:

  1. Väčšinu z toho, o čom píšeš, som nečítala, ale Thomas bol v detstve aj môj obľúbený autor :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odpovede
    1. Ja som od neho dlllho nič nečítala.:)

      Odstrániť
  3. Tiež nemám rada, keď čítam údajnú recenziu a na konci je konečnému názoru venovaná 1 veta: "páčilo sa mi to" 8D proste nonsens, to sa nedá potom čítať.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Brezinove Mačacie dievča a Dotyk anjela mám tiež doma na poličke. :)) A dvojica Amandy Hocking??? To ja som tomu nemohla uveriť, len som si mrkla spoiler po prvej časti (druhej? nie som si istá, čo som ju čítala) na GR. A ostala som v úžase. Ja som bola presvedčená, že zostane presne s tou druhou možnou osobou. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ich mala z knižnice.:)
      Zo začiatku som tiež očakávala skôr to.:D A vôbec ma tá predstave netešila, takže... v konečnom dôsledku som bola vážne milo prekvapená.:D

      Odstrániť
  5. Knihy od Thomasa Brezinu mám aj teraz v knihovničke nad sebou, lebo neviem čo s nimi a vyhodiť ich určite nechcem :D Ja práveže nemám rada keď v recenzií nenájdem takmer nič iné ako subjektívne dojmy - a na konci vlastne ani neviem o čom je tá "recenzovaná" kniha. Blog je miesto, kde sa človek chce vypísať zo svojich pocitov, ale keď už to je nazvané recenziou, nech to tak aspoň trochu vyzerá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite nevyhadzuuj.:D Ja mám detské knihy v krabiciach.:D
      V tom máš pravdu, to je zase opačný extrém.:) Ideálom je podľa mňa vyrovnaná kombinácia.

      Odstrániť
  6. Vždy si vravím, že by som tiež mohla písať svoje Add yours, ale potom prídem na to, že na väčšinu tych otazok by moja odpoveď znela "neviem/nemam žiadneho konkretneho autora-postavy-par" :D V tomto prípade mám jasnú odpoveď len na jeden bod - obľúbený hrdina, ktorého ja neznášam = Jace :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ha, podobnú reakciu mám vždy, keď si prečítam nové otázky.:D Ale nakoniec ma vždy nejaký príklad napadne.:) (S pomocou GR.:D)
      :((( Chudák Jace!:D

      Odstrániť