6. 8. 2014

Kouzelná knihovnička podruhé

Dneska asi bez keců, jelikož mi hrozně blbne blogger a já na to nemám nervy. Sooo, here we go!




Nedávno jsem "dostala" nový pokoj a součástí, bez kterého by se prostě neobešel, byla nová knihovna. Nakonec se sem vešly hned dvě, i když ta druhá se mi zprvu hrozně nelíbila :D Je to tu celé přeházené, ale jestli ještě pamatujete na moje slavné police, tak ty zůstaly, i když jsou teď z dřevotřísky místo masivního dřeva, takže na knížky nevhodné. A já teda vůbec netuším, co na ně dávat, asi si budu dělat personální výstavy momentálních oblíbených knížek.

Druhá "knihovna". Nad ní je zrcadlo, takže tu plochu používám jako toaletní stolek (odkládám tam šminky, kterýma se ten den zrovna maluju). Taky slouží (společně s parapetem) jako noční stolek a odkladiště. V ideálním (uklizeném) stavu je tam jen ta lávovka.
Ty dvě poličky ještě popíšu, ale ta třetí - prázdná - mi slouží jako odkladiště na notebook, když ho mám v posteli, a na mobil, když přes noc nabíjím.

První polička menší knihovny je tak trochu "polička hanby". Odkládám sem nepřečtené (nejsou úplně všechny, ale aspoň většina) a vedle, spíš jako dekorace, je květináč se záložkami. 
Knížky jmenovitě: Podzemí (snad už páté nebo šesté) jsem si někdy v dubnu půjčila od kamaráda (shame on me), Rendez vous v Paříži i Prokletí ohně mám od Ells jako takový malý dárek, Čas anjelov, Tygra, Dedice a Obchodníky s nádejou jsem dostala od Sue a Mimi a nějak jsem se k nim bohužel dlouho nedostala :/ A Kniha ztracených věcí (plus Sukuby) jsem si koupila sama a radši o tom nebudu mluvit, taková moje hanba. :D

Druhá polička. Popořadě: Život bez lepku z knihovnu MU, slovník angličtiny, Pravidla českého pravopisu, učebnice italštiny, Základní tarot, slovník němčiny a Internetová publicistika už jsou moje. Mám je do školy, do práce, na samostudium... tak nějak dohromady. Vedle toho je sešit s recepty.
Druhá část poličky je hudební - sluchátka od přítele a CDčka Tarji a Nightwish. 

Ty tvary nahoře jsou "ozdobné" krabice, mám v nich dopisy, fotky a památeční věci. 
Jinak je to polička převážně s paperbacky, vidíte tu třeba mangu Maximum Ride, Hunger Games, Věk magie, Annu v angličtině, Alonu 1 a 2, Myši, Deklaraci smrti, knížky z edice Můj příběh, anglickou knížku The Way We Were, Milénium (moji lásku), Upíří polibky, K2ky, Kannoninu ruku - mangy, božskou Ságu prokletých, Death Note 1-6, Hladová přání, knížku o Laře Croft a vpravo pod slevovou knížkou Yves Rocher ještě Radek a Originální upíří deníky. O většině knížek jsem psala už v minulé knihovničce, tak je trochu zbytečné to opakovat.

Klasická polička, áááá, moje aktuálně nejoblíbenější. (A protože je tam taky nejvíc prostoru, tak vidíte VA placku s Adrianem; po shlédnutí filmu konstatuji, že jsem si měla vzít ještě Dimku! :D Jinak za ně děkuji Ells.)
Zleva: Na západní frontě klid (nečteno), Umírala mladičká (nečteno), Sophiina volba (nečteno), 1984 (z té knihy mám trama doteď), Fantom opery (přečteno v nemocnici a je geniálnííííí!!!), Ulrika (strašně psycho příběh), Wildův Obraz Doriana Graye a Jámu a kyvadlo od Poea (nečteno), Devadesát tři (Victor Hugo!!!! *omdlela*), Nanu (nečteno), Lolitchen (světlo mého života), Saturnin (u té knížky jsem se strašně nasmála, a válí se na ní tarotové karty), a vedle jsou paperbacky, ty už přečtené:
Bídníci (*screaming*, ano, pořád ten příběh miluju), Pýcha a předsudek s děsivou obálkou, Alenka v říši divů (autor byl očividně na drogách... ale líbilo), Na větrné hůrce, kterou jsem dlouho nečetla, ale pořád ji mám ráda, a moje nádherné, úžasné, krásné, geniální, dokonalé anglické verze Bídníků.

Tahle polička je plná věcí knihomolsky ne-až-tak-zajímavých; nachází se tu převážně časopisy (a divadelní programy). Vlevo jsou to divadelní programy, Bridge, nějaké školní časopisy, velkej Harper's Bazaar (ale ten mě nebaví, tuším jsem ho kupovala kvůli dárku), Active beauty z DMka a nějaké letáčky z Gaudeamu, vpravo pak krom nějakých starých Joyek sbírka Cosmopolitanů a "zážitkové album" (album, kde archivuju lístky z divadla, kina, koncertů, událostí...), tak jsem vám aspoň vyfotila čtečku. A už má jméno! Představuju vám Chastity vůbec jsem neviděla Mean girls 2 ale když už je noťas Hope, která bude brzo mít luxusní leather case *natěšená*


Polička random harbacky #1. Snažila jsem se je řadit podle nakladatelství. Soo:
Začátek trošku "kazí" božské Lisbeth komiksy, které se ovšem nikam jinam nevešly :D To stejné Erebos.
BB/Art část: Meg Cabot, nějaká Kinsella a Ahernová, Za všechny prachy, Nejsem sériový vrah a na kraji V zajetí krásy.
KK část: Supermodelka od Cabotové a Pod nekonečnou oblohou. Dala jsem ji sem proto, že souvisí s BB/artem, konkrétně tou Meg.
Fragment: Kvůli volnému místu tu "skončily" i Fragmentovské hardbacky - no need to check, všechno to je božská Petrusová! :)

A poslední část. Jak si můžete všimnout, je vysunutá ke kraji poličky; za ní jsou nějaké zachráněné dětské knihy, hrací karty a papíry, trošku nepořádek... tak jsem to nechtěla ukazovat.
Hlavní část poličky tvoří Fortuna libri. Najdete tu Závist, Zradu, Soud padlých andělů, Kruh, Oheň, Kacíř a čarodějka, Dcera sněhu, Mladší, Past a Horečku.
Zbytek už je doslova... zbytek :D Mix různých nakladatelství v následujícím složení: Zavržený, Mechanický anjel, Jako v pavučině, Hra a Katastrofa, Portobello a Rudá jako rubín. Naležato potom půjčená Tři v háji a Miluj mě ironicky.

We're done now. Takhle vypadá moje nová knihovnička, která už byla od jejího sestavení x-krát přeskládaná a pořád ještě nevím, jestli jsem spokojená; teď už za to může spíš složení knížek než její rozmístění. Každopádně je to takhle poměrně praktické (aspoň, dokud nebudu muset někam zařadit ty momentálně nepřečtené) a pokud budu v budoucnu dělat změny, budou jen dílčí. 
Doufám, že se vám tůra líbila, i když zůstávám u staromódního psaného textu, a uvidíme se zase za pár dní ;)

11 komentárov:

  1. Mne sa zdá nejak úzka.
    P.S. Prepáč, to je asi tým, že ja by som potrebovala poličky na knihy aj na strope :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úzká? Pcha :D Mně zase přišla jako strašně široká příšera, když mi ji sem dali :D
      P.S. Beru, same here s oblečením, taky jsem nad svýma skříněma přes celou jednu stěnu pokoje, co mají půl metru do hloubky, fňukala, že v nich není žádný místo... :D

      Odstrániť
  2. Dimku ti dám příště. ;) :D Jinak krása! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ňuuuuuuuuuu :3 Ve filmu je děsně sweet^^ Chci teda vidět ještě Adriana na srovnání :D
      Děěěkuji, přijedeš si ji osahat? :P

      Odstrániť
  3. Asi prvý človek, ktorému tiež vidím knihu Tomb Raider. :D <3

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jo, takovou knihovničku bych potřebovala, zatraceně, ne tu svoji velkou krávu se zbytečně širokejma a vysokejma policema. Těžká závist. =D A vcelku mě znervózňuje, že máš v knihovně asi mnohem víc klasiky než já... =D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Moc hezká knihovnička, já mám takovou jednu maličkou a knihy se mi do ní už vůbec nevlezou. Budu je muset trošku protřídit a vyklidit, aby se mi tam vešly další knihy :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj, pokud bys byla ochotná prodat Knihu ztracených věci, tak se mi určitě ozvi :)

    OdpovedaťOdstrániť