4. 8. 2014

Zo života knihomoľa: Augustová edícia

Ahojte! Mohla by som začať tým, aká som šokovaná, že je už august (veď aj som... a vlastne som tým začala, ehm, damn), ale to ste si hádam domysleli. Skôr by ma zaujímalo, ako trávite tieto letné mesiace? Aké je u vás počasie? U nás je väčšinou teplo, no každú chvíľu prší (prípadne rovno i hrmí a blýska sa). Popravde, väčšinou mi to ani neprekáža, iba keď sa vrátim domov mokrá ako dnes...

Tieto prázdniny vlastne nerobím nič extra, venujem sa takým mojim bežným činnostiam klasifikovaným ako "relax" - chodím von, workoutujem, čítam, seriálujem... Niečo zaujímavé sa však v auguste predsa len chystá. Maťa organizuje Trenčiansky knižný zraz, ktorého by som sa rada zúčastnila. Pokiaľ by ste sa chceli pridať, určite to urobte tu. Schválne nezmieňujem dátum, pretože sa o ňom ešte hlasuje.:)

Čo sa týka seriálovania, okrem krátkych a ukončených seriálov Camelot a Once Upon a Time in Wonderland (hlavne OUATIW odporúčam), som prepadla čaru Sherlocka. Vážne, nechápem, kde som doteraz bola, ale ten seriál je perfektný! Nápady, humor, postavy, herci, atmosféra... Všetko je to neskutočne úžasné a vznikla z toho moja nová seriálová mánia a nový crush (áno, na Sherlocka, ehh). Momentálne re-watchujem a premýšľam, ako sa dočkám štvrtej série, ktorá je v nedohľadne. No čo už, aspoň tá tretia neskončila tak hrozne.

Možno si niekto spomína, že som plánovala pozerať aj Doctora Who na ČT. To mi, samozrejme, nevyšlo, ale predsa len sa prehrýzam prvou sériou (mám na mysli tú z roku 2005) a čosi do seba to rozhodne má.:D Som zvedavá na novšie epizódy, no všetko po poriadku.

Na vlne sci-fi sa do istej miery nesie i moje momentálne čítanie. Pustila som sa do pripravovanej novinky vydavateľstva Ikar - Marťan. Obálka a názov sú také jednoduché a výstižné, k príbehu sa podľa mňa dosť hodia, no absolútne skvelý je ten "slogan" navrchu knihy - "Je to najslávnejší človek na Zemi. Až na to, že nie je na Zemi." Pekná irónia, nie?

Každopádne, od knihy som akosi podvedome očakávala, hm, Marťanov (som trochu mimozemsky naladená, viz. odstavec o Doctorovi) a v tomto smere boli moje očakávania nepresné.:D Dočkala som sa však fascinujúceho, miestami trochu vedeckého čítania podaného veľmi príjemne a čitateľne. A so zápiskami chlapa písanými chlapom! Zatiaľ sa teda rozhodne nesťažujem, čítam ďalej a o výsledku vás budem informovať v recenzii.

Pokiaľ vás zaujíma anotácia, krátka ukážka alebo si knihu chcete predobjednať, zrejme sa vám bude hodiť tento link.

Ešte neviem, čo budem čítať po Marťanovi, ale verím, že mi moje prekopané a prehľadnejšie poličky na Goodreads pomôžu. Minulý týždeň som totiž vrazila dosť veľa času práve do lepšej organizácie svojho to-readu a iných vecí... Týmto sa ospravedlňujem, ak som niekoho svojimi miliónmi označení zaspamovala. Každopádne, mám teraz z toho všetkého o dosť lepší pocit. Už mi ostáva iba dúfať, že prečítam aspoň polovicu plánovaných kníh. (Ha-ha.)

To je zatiaľ všetko, vy sa pochváľte - čo čítate & sledujete?:)
Btw, v blízkej môžete očakávať recenzie, PPSA a Add Yours!
Neliss

obrázok z we♥it
obálka z bux.sk

20 komentárov:

  1. U más je počasie momentálne dosť zlé. Búrky a samý dážď. Ale cez víkend bolo krásne aj keď moc dusno. :)
    Tiež len oddychujem, bohužial nečítam nič, pozerám nejaké tie seriály a chodím von. Ja kukám Hru o tróny a zatiaľ je to super. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aspoň cez ten víkend.:)
      Nečítaš?:O Mne by to chýbalo, hoci som čítala cez prázdniny aj viac.:) Hru o tróny chváli veľa ľudí, ja som videla kúsok prvého dielu a akosi sa mi nechcelo pokračovať.:D

      Odstrániť
  2. Knihu Marťan by som si chcela prečítať, pretože popis vyznieva veľmi lákavo :D Ja by som sa veľmi rada zúčastnila Trenčianskeho zrazu pretože Trenčín mám rovno pod nosom, ale bude to pravdepodobne zrovna v dobe keď som na dovolenke, takže zase mám smolu no :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite jej daj šancu, mne sa stále páči.:)
      Tak to je škoda.:/ V ktorom termíne budeš na tej dovolenke?

      Odstrániť
  3. Marťan ma tiež moc zaujal a rozmýšľala som, či si ho vypýtať na recenziu, ale nakoniec som ho nechala tak, lebo nechcem celé prázdniny čítať len RC výtlačky. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To chápem.:) Ja to beriem tak, že mám teraz dosť času, stíhať aj RC aj iné, hádam to tak bude.:D

      Odstrániť
  4. My máme horúčavy. :) A Sherloka som nepozerala, len som párkrát videla Sherlocka a Watsonovú - celkom sa mi to pozdávalo. Zo seriálov som konečne dopozerala Lost Girl a teraz idem dohnať True Blood. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, aha.:) To by sa mi veľmi nepáčilo.:D
      Tak odporúčam, vážne.:) Na Sherlocka a Watsonovú som zahliadla reklamu v telke, ale určite teraz (ani v blízkej dobe, možno nikdy :D) nestojím o nejaké iné spracovanie.:D S výnimkou kníh, tie sú originál koniec koncov a chcem sa k nim dostať.:)
      LG and TB nepozerám, ale príjemné pozeranie.:D

      Odstrániť
  5. Jeste ze to Goodreads moc nepouzivam, jinak bych tam taky nechala spoustu casu :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokiaľ by si takto netriedila, hádam ani nie.:) A tiež to robím raz za čas. Inak na GR trávim tak normálne času.:) Rozhodne je to skvelá vec.^^

      Odstrániť
  6. Marťan sa mi pozdáva čoraz viac. Škoda, že som si ho nevypýtala :/ :D
    Sherlock a Watsonová sa mi páči viac. Skús aj to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, môžeš si ho prečítať aj bez toho.:) Mne sa tiež pozdáva čoraz viac (čítam :D).
      Ako som písala vyššie, nemám momentálne (a asi aj dlhodobo) záujem o nejaké iné spracovanie s výnimkou originálu - kníh.:P:D Tým nehovorím, že je to zlé, ale no, ehem.

      Odstrániť
  7. Akurát teraz u mňa svieti slniečko, ale to bude chvíľkové, určite zase zaprší 8( minule som zmokla a nemohla dokukať film v prírodnom kine, už aby som sa mohla chodiť kúpať na kúpaliská 8D dala by som si taký celodenný výletík 8P
    Marťan má dobrý slogan fakt 8D
    Tak rada by som šla na ten zraz, ale Trenčín vlakom by pre mňa momentálne veľmi draho vyšiel, skôr v priebehu školského roka by som už určite mohla, dúfam, že aspoň vtedy sa zadarí 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tak to "poteší".:D U nás tiež každú chvíľu, ach jaj.:D Kúpalisko som tento rok neriskovala, iba keď tak kryté aquaparky.:)
      Že hej.:D
      Jasné, to chápem, aj keď je to škoda.:/ Snáď áno.:)

      Odstrániť
  8. Počasí máme podobné asi jako u vás - je teplo, ale často prší nebo je přímo bouřka, jop. :) I když mně to nevadí, štve mě to jen v případě, když mi vypadne internet, obzvlášť, když se to stane zrovna ve chvíli, kdy nějakou dobu stahuji nějaký film/seriál, už je skoro stažený a pak bum a musím od začátku, no. :D
    Líbilo se ti OUATIW? Já viděla pilotní epizodu, ale moc mě to nezaujalo. I když bych na to možná mohla mrknout, aspoň kvůli tomu Srdcovému klukovi, ze kterého bude jedna z pravidelných postav v OUAT. Hm...
    Sherlock je boží! :D A Benedict je úplně nejlepší. :D
    Vydrž to s Doctorem do druhé série, podle mě tě díly s Davidem Tennantem budou bavit mnohem víc. A čtvrtá série s Donnou vážně stojí za to! :) (A pokud si Davida zamiluješ, tak stoprocentně musíš vidět Broadchurch! :D)
    Ten Marťan vypadá zajímavě. Těším se na tvou recenzi. :)
    Já toho teď na blog chystám celkem dost, například to Add Yours. To zas bude něco, než myslím odpovědi na všechny otázky. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To poznám a neznášam.:D Vždy, keď začne hrmieť, hypnotizujem sťahovanie pohľadom akože rýchlejšie, to stihneeeeš.:D
      Mňa to tiež na prvý raz nezaujalo (videla som nejaké dve epizódy), ale potom na druhýkrát áno.:) Určite tomu skús dať ešte šancu. Je to vážne krátke, má to zaujímavý, logický dej, uspokojivý koniec aj hercov som si obľúbila.:) A naňho sa v OUAT teším.:D
      Presne!:D
      Včera som dokukala prvú sériu, popravde sa mi už ďalej ani nechce.:D Ale možno dám na teba a skúsim tú druhú ešte.:D
      Je zaujímavý.:) Vďaka.:)
      Však?:D Hlava ma bolí už len pri pomyslení na to, ako ich budem vymýšľať.:D

      Odstrániť
  9. Doctor Who!!!! Jak to začali dávat na dvojce, začala jsem se koukat znova. A přesvědčila jsem i mamku. Teďka jsme u finále druhé série a co na to říct - myslím, že se do toho dostala. Muhahaha :D
    Já se teďka týden válela a četla si. Splněný sen. Ani mi nechyběl ten internet - jen se už od odpoledne probírám komentáři na blogu a všemi možnými články :) Už jsem skoro hotová a pak se těším, až se vyspím ve vlastní posteli. Jo, není to zas tak těžké, potěšit mě :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Waaau, tak to je úspech.:D Ja som mamu na to nepresvedčila.:( (Zvyčajne sledujeme seriálu spolu, ale u Doctora to nevyšlo.)
      Vlastne teraz sama neviem, či sa mi chce kukať ďalej, uvidím, ehh.:D
      Ooo, to znie vážne skvele.:) S tou posteľou ti verím, tá dokáže človeku chýbať.:D

      Odstrániť