20. 9. 2014

Zo života knihomoľa: Vitaj rutina!

September (najmä jeho začiatok) bol hektickejší, než som čakala, no teraz už konečne môžem povedať, že som sa znovu vrátila do zabehaných koľají školského roka (s malými vylepšeniami, ktoré hádam vydržia). Dúfam, že budem na blogu o čosi aktívnejšia, ale... Nič nesľubujem. Radšej.

Čo sa týka školy, začiatok tretieho ročníka sa mi celkom pozdáva - nie som vydesená prváčka ani sa nespamätávam z toho, že som prvák prežila ako v druháku... Zároveň ma však nečaká maturita a výber vysokej školy.  Zo svojho rozvrhu som síce pôvodne nadšená nebola, no ukázalo sa, že vlastne vôbec nie je zlý.:) Jediné, čo ma desí, je voľba seminárov do budúceho ročníka. Našťastie je to záležitosť druhého polroka, takže som zatiaľ v pohode.

Bohužiaľ, ako vždy, keď skončia prázdniny, skončí tiež pre mňa obdobie aktívnejšieho pozerania filmov a seriálov. V auguste som ešte stihla dopozerať nejaké marvelácke filmy (chýba mi Guardians of the Galaxy), ktoré videl každý okrem mňa a odvtedy som videla iba Maleficent. Hoci som sa na film celkom tešila a začiatok ma zaujal, v konečnom dôsledku som bola dosť sklamaná, bol to pre mňa skôr priemer.

V blízkej dobe (ehm... do budúceho leta?) chcem konečne vidieť Ako vycvičiť draka 2 a If I Stay (na to sa teším už od prvého traileru, ale do kina sa mi nepodarí dostať :( grr!). Kvôli dobrým ohlasom rozmýšľam aj nad The Giver a The Maze Runner, ibaže som nečítala knihy a zas tak veľmi ma nelákajú... Momentálne si teda u mňa vyslúžili nálepku dilema.

Môj seriálový svet sa zúžil na Outlander, čo je podľa mňa niečo úžasné (Jamie! atmosféra! Jamie!) a keďže sa blíži dlhá pauza po polovici prvej série... No, je dosť možné, že sa uchýlim ku knihám, hoci sú hrubé a tá séria je nekonečná, čo ma dosiaľ spoľahlivo odrádzalo.


Okrem toho sa teším na Once Upon a Time vo Frozen edícii a očakávam Glee (kde sa obávam, že to pokazia) a Sherlocka (hoci to je až príliš vzdialená hudba budúcnosti). Btw, pozeranie Doctora Who som vzdala. Na neurčito. Ehem.

Keďže je toto príspevok do rubriky Zo života knihomoľa, poviem vám ešte, ako to vyzerá v mojom knižnom svete. Čítať väčšinou veľmi nestíham, ale keď sa dá, užívam si štýl písania Sarah J. Maas a jej perfektný svet v rámci série Throne of Glass (ktorej som sa dlho vyhýbala, lebo som na hlavu padnutá... a o ktorej by som časom chcela napísať článok).

Samozrejme, moje obmedzené časové možnosti nijako neobmedzujú moje návštevy knižnice, ktorú mám po ceste zo školy. Na mojej to-read-library poličke na GR sa zatiaľ ocitlo 6 kníh a ja netuším, kedy ich prečítam, keďže majú tendenciu výlučne pribúdať. 

Ak vás náhodou zaujíma, čo som si ukoristila, nech sa páči:
Rick Riordan: Proroctvo - pretože Percy bol super a všetci Bohov Olympu ospevujú. Jediné, čo mi bráni v čítaní, je blbý pocit, že si z Percyho nepamätám viac než spomínané "bolo to super". Však to nevadí?

Marie Lu: Legenda - pretože... prečo nie?

Hugh Howey: Silo - ja vlastne ani neviem, prečo si domov nosím ďalšie a ďalšie dystópie, keď ma nadšenie z tohto žánru už prešlo. Aj tak som tam však tú knihu nemohla nechať.

Anne McCaffrey: Dračí úsvit - kedysi som čítala nejakú poviedku z Pernu a páčila sa mi, takže som si povedala, že dám Dračiemu úsvitu šancu. Moje nadšenie opadlo, keď som zistila, akú rozsiahlu sériu Anne napísala... čo už.

Francine Rivers: Leotina záhrada - pretože Francine píše skvele.:)

Philippa Gregory: Milenka Henricha VIII. - pretože Philippa tiež píše skvele, čo mi dokázala v prvých dvoch dielov jej YA série Rád temnoty. Navyše si pre zmenu sem-tam rada prečítam niečo historické.


Ako zatiaľ vyzerá váš školský rok? Videli ste nejaký zaujímavý film (prípadne niektorý z tých, o ktorých som písala)? Chodíte do knižnice a ak áno, koľko máte požičaných kníh?

Neliss
obrázky z we♥it

20 komentárov:

  1. Tak my sme sa teda riadne zhodli! :D Aj ja som tretiačka a mám úplne rovnaké pocity zo svojho ročníka!
    Na If i stay som mala ísť dnes, no je dosť blbé počasie+ sa cítim tak "predchorobne" , čo nechcem zhoršovať, lebo vo štvrtok ideme na výlet , takže tak :(
    A z knižnice mám požičané: taktiež Legendu, no ja aj s Fenoménom :D + Chlapec v pásikovom pyžame a Vyhorených :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A s čítaním mi to ide tak..stredne...cez týždeň bieda, to som rada, keď prečítam kapitolu denne, no a cez víkend to nejako doháňam, teda zatiaľ :)

      Odstrániť
    2. Haha, vážne?:D Tak to som rada, že to tak vníma aj niekto iný.:D
      Aha jasné, tak to je smola.:/ Držím palce, aby si neochorela! Inak, kam idete na výlet?:)
      Mne sa nechcelo niesť ďalšie diely vtedy.:D Možno nabudúce.:D
      Jasné, tiež sa to snažím cez víkend doháňať.:)

      Odstrániť
  2. Som rada, že sa ti škola zatiaľ pozdáva - pre mňa osobne bol tretí ročník na strednej úplne najlepší, mali sme najlepší rozvrh, prax (teda v preklade voľné piatky :D) a aj so spolužiakmi som si už dobre rozumela. Z filmov, ktoré si menovala, som nevidela ani jeden, zato môj vzťah k OUT poznáš a nad Outlander-om som rozmýšľala, ale zatiaľ váham. Možno o rok v lete :D A do knižnice sa kupodivu chystám, ale beletriu si požičiavať rozhodne nebudem (tej mám dosť doma a v čítanke :D). Držím ti palce do nového školského roka, nech máš dostatok času aj na svoje voľnočasové aktivity (hlavne na články, teda :P).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno to tak bude aj u mňa, zatiaľ to vyzerá fajn.:) Akurát teda nemáme žiadnu prax.:D Ale zase, máme v piatky len 5 hodín, woo-hoo.
      Tak neváhaj a skús aspoň jednu epizódu.:D Aj keď, ja ti nemám veľmi čo hovoriť, keďže moje pozeranie je také aké je.:D
      Veď to, že knižnica + čítačka je vražedná kombinácia, no ja neodolám.:D
      Ďakujem.:)

      Odstrániť
  3. U Proroctví je to jedno, jsou tam noví hrdinové, kterým to všechno musejí patřičně vysvětlit, takže tě znova uvedou do toho světa :)
    Volba seminářů je nic proti sestavování vlastního rozvrhu. Ty semináře se ti aspoň nemůžou krýt. Těš se na VŠ. :D
    Že je Outlander úplně dokonalý seriál? Hrozně mě to baví, je to perfektní zpracování.
    Throne of Glass jsem furt nezačala, jeden z mých knižních restů, ehm :D
    Na If I Stay jdeme s holkama zítra, snad to bude pěkné! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to rada počujem.:)
      Och, "teším".:D Každopádne aj semináre sú nebezpečné, kryť sa nemôžu, ale keď si dám príliš odveci kombináciu, môže sa mi zdať, že tam budem hrozne dlho sedávať.-_- :D
      Je! Som hrozne nadšená.:) Ešteže si písala ten článok vtedy, dosť ma nakopol.:D
      No toto, to musíš vážne napraviť a čo najskôr.:D
      Som zvedavá na dojmy.:)

      Odstrániť
  4. Jsem ráda, že už jsi si na školu zase zvykla, já se do toho také začínám pomalu dostávat! :D
    Od Maleficent jsem nic nečekala, asi proto mě nemohla nijak zklamat, ovšem za nějaký inteligentní film to taky nepovažuji. Za největší pozitivum toho filmu beru Diavala, jop. :D
    Jé, druhý díl Draků musíš vidět! :D Na If I Stay chci do kina, jenže to u nás tenhle měsíc nedávají. :/ Snad budou v říjnu. Jestli ne, tak mám holt smůlu, no.
    Ohledně těch dvou filmových dystopií mám teď stejné dilema, i když já asi ani jedno nechci vidět před tím, než si přečtu knihu. Hlavně ten Maze Runner mě láká, to i na Moviezone chválí a to už je co říct!
    Můj názor na Outlander je ti znám. :D
    Na OUAT ve stylu Frozen se těším! I když já osobně budu teď celkově zahlcená seriály, uf. To zas už fakt vůbec nic nebudu stíhat. :D
    Hele, ty Bohy Olympu můžeš číst bez toho, aby jsi si Percyho dobře pamatovala. Jen když si to dobře pamatuješ, pobaví tě v té sérii narážky, které autor na Percyho má. Ale to je asi vše. :)
    Legenda se mi hrozně nelíbila. :D
    Nad knihami od Anne McCaffrey jsem už uvažovala. Ale asi se na ně mrknu, až na ně budu mít čas, až se zbavím pár jiných knižních sériích, které mám rozečtené. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada.:)
      Mňa práveže nalákal začiatok.:D Ten beriem za to pozitívum.:D Ale Diaval bol fajn.:D
      Ja vieeem.:D A pozriem to čoskoro, fakt.:D
      U nás zase If I Stay nedávajú tak, aby mi to časovo vyhovovalo. -_- Hádam sa teda dočkáš.:)
      Aaaha. Nommm, ja asi skúsim pozrieť The Giver aj bez knihy, prípadne ju dodatočne prečítam na porovnanie.:D Hádam to nebude taký zlý ťah.:D A Maze Runner by ma nelákal vlastne prakticky vôbec, len tie ohlasy má nútia zvažovať ho.:D
      Jop, je.:D
      Verím.:D Preto ich nikdy zas toľko nepozerám.:D Aj dva týždenne sú pre mňa niekedy priveľa.:D
      Och, no, tak narážky musím oželieť.:( Ale aj tak sa na knihu teším.
      Fíha. O.o :D Tak to som zvedavá.:D
      Jop, pre mňa to tiež nebola priorita, ale tak - keď už bola v knižnici...:D

      Odstrániť
  5. Voľba seminárov.. doteraz si pamätám na tú dilemu.. i keď sa o predmetoch musím rozhodovať aj teraz, nie je to také vážne. Maleficent ma tiež sklamalo, a pritom bol okolo toho taký hum-buk.
    Och Outlander !!! Jamie!!! :D Čo sa týka mňa neviem ako sa mi to podarilo, ale idem zarovno s knihou, posledná časť, ktorú som videla sa skončila presne v tom momente v ktorom som stopla čítanie knihy. Si tiež tak závislá na úvodnej zvučke (pesničke Skye boat) ako ja ? :D Posledné týždne si nespievam nič iné :D
    Doctora nieeee :( Ale tak čo už, možno sa k nemu raz znovu vrátiš :D
    Som zvedavá, čo bude po dystópiách ďalším knižným ''trendom''.
    Veľa šťastia v škole ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som mala dilemu už pri voľbe druhého cudzieho jazyka, takže... ach joj.:D
      Aaa, tak to je fajn, že je nás viac.
      Waaau, to máš super teda.:D To by ma nenapadlo.:D Nie som úplne závislá, ale rozhodne tú zvučku považujem za super a dosť chytľavú, sem-tam mi v hlave kúsok zahrá.:D
      Možno.:D
      Podobne.:D
      Ďakujem.:)

      Odstrániť
  6. Si ešte nevidela Ako si vycvičiť draka 2? :O Hneď ako nám zverejnili program kina, ako prvé som si rezervovala miesta. :D Bola to pecka.
    Fuu, inak včera som bola na The Maze runner a môžem len odporúčať. Taký dobrý film som už veľmi dávno nevidela. Celý čas som bola v napätí, že čo sa stane a nakoniec, keď povedali pointu, konečne som si vydýchla, len aby o chvíľu všetko vyvrátili a zrazu bol koniec. To som tam ešte asi dve minúty sedela a čakala, či nepustia ešte nejaký prídavok k tomu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, ale ja to vážne napravím.:DD
      Fííha, ďalší super ohlas...:) Hádam sa k nemu dostanem.:D

      Odstrániť
  7. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Legendu závidím, také bych si ji ráda přečetla. A co se týče Tvého dilematu? Dárce jsem neviděla ani nečetla, ale The Maze runner ano a je to naprosto úžasná kniha i film. Takže doporučuji, to musíš vidět! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, pri toľkých pozitívnych ohlasoch to vážne musí byť super.:)

      Odstrániť
  9. Na Outlander se asi podívám, když to pořád někdo chválí :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa teda najviac páčili prvé epizódy... ale určite aspoň skús.:D

      Odstrániť
  10. The Maze runner som videla- aj keď doma pekne s popcornom na gauči :D- a bolo to skvelé, strašne sa teším na ten ďalší diel.. :) Takže to rozhodne odporúčam.
    A čo sa týka If I stay, na tom som bola v kine.. myslím že ten príbeh je fakt krásny ale podla mňa ten koniec skazili (asi by som najradšej nakopala režiséra do zadku :D).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa k nemu ešte stále nedostala, ale už plánujem naisto.:) Každú chvíľu počujem niečo pozitívne.
      Fuuha, no to som teda ešte viac zvedavá a bojím sa.:D Kniha bola fakt super, bola by škoda, keby film nebol najlepší.:)

      Odstrániť