31. 10. 2014

Knižný súhrn: Október 2014 + vyhodnotenie súťaže

Víťazom sa stáva...

V októbri na Booklande prebiehala súťaž o novinku Papierové mestá od Johna Greena (moja recenzia), ktorú mi do súťaže poskytlo vydavateľstvo Ikar - týmto im veľmi pekne ďakujem!

Napriek tomu, že sa vstupov nazbieralo vyše stovky, pri ich kontrole som zistila, že mnohí zle odpovedali na otázku. Vyskytli sa tiež duplikáty či odkliknutý vstup za zdieľanie... bez zdieľania. Musela som ich teda pretriediť a až potom som žrebovala.

Rafflecopter si vybral hneď siedmy vstup a Papierové mestá vyhráva Tereza Vrskova - gratulujem! Víťazke som už poslala e-mail, ak neodpovie do 48 hodín, vyberiem niekoho iného. Ostatným ďakujem za účasť.


V októbri som prečítala...

...5 kníh, všetky v slovenčine:

1. Maria Semple: Kam si zmizla, Bernadette! - sj - recenzia
2. John Green: Papierové mestá - sj - recenzia
3. Miroslava Varáčková: Láska z ulice - sj - recenzia
4. Philippa Gregory: Milenka Henricha VIII. - sj
5. Robyn Schneider: Ako sa to všetko začalo - sj

Veľmi som nestíhala a navyše sa mi nakopilo pár recenzných výtlačkov, čo sa odrazilo na mojom zozname a na blogu. (Okrem recenzii som publikovala tento článok o knihách, ktoré by som si rada čím skôr prečítala.) 

Zároveň sa mi konečne podarilo trochu upraviť svoj systém hviezdičkového hodnotenia. Zaviedla som pol hviezdičky, dodatočne upravila hodnotenie pri niektorých knihách z tohto roku a začala som knihy triediť do troch hlavných kategórii. (Aktualizovaná poznámka, ktorá všetko vysvetľuje.)

Udalosťou mesiaca je pre mňa nadviazanie spolupráce s albatrosmedia! Dlho to bol môj sen, takže sa veľmi teším. A teraz už naozaj prejdem k prečítaným knihám...

Kam si zmizla, Bernadette! je skvelý, netypický príbeh zo života, ktorý rozhodne stojí za povšimnutie. Dala som jej 4 hviezdičky, viac si môžete prečítať v recenzii. (Link vyššie.)

Papierové mestá síce obsahovali všetko, čo sa mi na Johnovi Greenovi páči, no nedostali ma až tak ako Aljaška či Hviezdy. Napriek tomu som nemala srdce dať knihe menej ako 4 hviezdičky. Viac sa opäť dozviete v recenzii.

Láska z ulice je vydarený, dobre napísaný a realistický príbeh od slovenskej autorky Mirky Varáčkovej. Čítanie som si užila, no zamilovaná časť knihy ma úplne nepresvedčila, preto som jej napokon dala 3.5 hviezdičky. Pre obšírnejší názor si môžete prečítať recenziu.

Milenka Henricha VIII. alebo Druhé dievča Boleynovcov nie je recenzný výtlačok a ani som ju nerecenzovala. Dávnejšie som na ňu natrafila v knižnici a keďže ma autorka o svojich kvalitách presvedčila už pri sérii Rád temnoty, dala som knihe šancu. Bol to rozhodne skvelý historický román a som rada, že som ho prečítala, no je aj dosť dlhý, takže ma moje slimačie tempo popri škole slušne frustrovalo.

Poslednou prečítanou knihou za tento mesiac je novinka Ako sa to všetko začalo. Nejedná sa síce o perfektnú knihu, no čítanie bol pre mňa hotový pôžitok. Viac zistíte v recenzii, ktorú by som chcela napísať a zverejniť v nedeľu. Stay tuned. :)

Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie knihy z knižnice & iba recenzné e-booky):


Mrzí ma to, ale som príliš lenivá fotiť, takže aspoň takto.

Veľmi pekne ďakujem albatrosmedia za recenzný výtlačok knihy Ako sa to všetko začalo, vydavateľstvu Ikar za recenzný e-book knihy Papierové mestá a Mirke Varáčkovej za jej knihu Láska z ulice, ktorú mi poslala aj s milým venovaním a podpisom. Všetky tri prírastky si veľmi vážim a teším sa z nich. :)


A čo váš knižný október? Koľko kníh ste prečítali a aké? Čítali ste/plánujete čítať niečo z môjho zoznamu?

Neliss

10 komentárov:

  1. Téda štedrý október. :) Gratulácia k spolupráci, nech ti čo najdlhšie vydrží. Papierové mestá by som si veľmi rada prečítala. Vyzerajú dobre.
    Ja som veľmi málo prečítala za tento mesiac.. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Hádam sa k ním dostaneš!
      :/ Tak držím palce v novembri.:)

      Odstrániť
  2. Ugh, hanbím sa to priznať, ale ja som tento mesiac neprečítala ani čiarku :D síce mám rozčítané tri knihy, ale ani jednu som nedtiahla do konca, takže ak si teraz k nejakej nesadnem a nedočítam ju do polnoci, tak som na nule :/ :D :D
    Inak gratulujem k spolupráci, nepoznám nikoho, kto by si to zaslúžil viac ako ty, lebo tvoje recenzie sú vždy trefné, dobre sa čítajú a aj si z nich niečo odnesiem, takže thumbs up a len v tom takto pekne pokračuj ďalej ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, tak to je už iný level.:D
      Awwwww, ďakujem, ty si taká zlatá. :3 (Pokiaľ práve neničíš svoje postavy, ofc.:D)

      Odstrániť
    2. No skočiť z "konečne som ťa predbehla!" na "neprečítala som ani jednu" je teda niečo :D
      A musím to predsa nejako vyrovnávať - moja dobrosrdečnosť má protiváhu v krutosti pri písaní, snáď by si nechcela, aby to bolo naopak :D

      Odstrániť
    3. :D Z extrému do extrému.:D
      :DD No už len to by mi chýbalo!

      Odstrániť
  3. Ja som tento mesiac prečítala len dve knihy Panika a Hamlet a momentálne čítam Príbeh dvoch storočí. Takže nič moc, no.
    A rada by som si prečítala tie Papierové mestá. :3 :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Gratuluji vítězce soutěže a moc mě mrzí to s těmi duplikáty - při minulé soutěži se mi to taky stalo a fakt mě mrzelo, že někdo něco takového udělal. Nejhorší bylo, že ta osoba soutěžila pod asi osmi různými jmény, to jsem už vůbec nechápala, proč něco takového dělá.
    K navázání spolupráce ještě jednou gratuluji! :)
    Z knih, které jsi přečetla, se chystám hlavně na Bernadettu, časem se pak možná podívám i na Tím všechno začíná, uvidíme. :)
    A celkově moc pěkné přírůstky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, aj mňa to mrzelo, aj tie nesprávne odpovede.:D Čo už. Fúha, osemkrát, tak to je už sila... U mňa to nebolo až také hrozné, ale stalo sa mi to prvýkrát, čiže nepríjemné prekvapenie.:D
      Ešte raz ďakujem.:)
      Určite skús obe, ak budeš mať príležitosť, stoja za to.:)

      Odstrániť