11. 10. 2014

To-read, zn. naliehavo!

Zoznamy mám rada, tak som si povedala, že sa o nejaký podelím aj na blogu. Konkrétne som sa rozhodla vybrať zopár kníh, ktoré chcem nutne prečítať - ideálne do konca tohto roka.

Poznáte to, po prečítaní nadšenej recenzie sa vám zdá, že bez danej knihy už nevydržíte ani sekundu, prípadne vás anotácia natoľko zaujme, že začnete odrátavať dni do vydania... A potom máte knihu na poličke/v čítačke a správna chvíľa na čítanie akosi nie a nie nastať. Práve takýmto prípadom som sa rozhodla venovať dnešný článok v nádeji, že niektoré svoje resty konečne napravím.


Derek Landy: Skulduggery Pleasant (#1) - goodreads

Middle-grade fantasy s prísľubom skvelého humoru a irónie v hlavnej úlohe s detektívom-kostlivcom a dvanásťročným dievčaťom s temným nadaním? Yes, please!

Na túto knihu a vôbec sériu ma už pred nejakým časom nalákala Luu. Potom tento dojem ešte aspoň päťstokrát umocnila ďalšími zmienkami a keby to nestačilo, príbeh si zamilovala aj Kristie.

A ja stále nič, hoci sa k čítaniu odhodlávam už takmer rok. No zmení sa to. Musí, pretože mám pocit, že si túto sériu obľúbim.


Jandy Nelson: I'll Give You the Sun - goodreads

O tejto knihe viem iba toľko, že to má byť contemporary príbeh pre fanúšikov Johna Greena a Rainbow Rowell, čiže dvoch z mojich najobľúbenejších autorov. 

Na knihu ma nalákala najmä Judit, ktorá ju ospevovala ešte pred vydaním, a utvrdilo ma v tom niekoľko ďalších pozitívnych ohlasov a promptné rozhodnutie vydavateľstva Slovart preložiť nielen túto, ale i druhú knihu od Nelsonovej.

Ešte cez prázdniny sa mi zdalo, že asi umriem, kým príde september a s ním dátum vydania. Ibaže je október, žijem a nemám ani najmenšie tušenie, kedy sa k I'll Give You the Sun dostanem. Klasika.


Jenny Han: To All the Boys I've Loved Before - goodreads

Táto kniha bola mojou láskou na prvé prečítanie anotácie. Listy! Listy crushom, ktoré nikdy nemali byť odoslané! A ktoré odoslané aj tak boli! Znelo to - a stále znie - jednoducho perfektne a skôr ako kniha vyšla, viackrát som mala náladu rozčítať ju.

Keď to však konečne bolo možné, chuť akosi vymizla a nechce sa vrátiť. Dokonca som raz načala prvú kapitolu, no potom som začala čítať niečo iné. Ale ja to napravím!

Ako motivácia mi môže slúžiť niekoľko pozitívnych názorov a fakt, že budem mať konečne nejakú skúsenosť s písaním Jenny Han. Tá totiž napísala aj dosť známu trilógiu Leto, ktorá tróni na mojej maybe-to-read poličke a čaká na verdikt.


Stephenie Perkins: Isla and the Happily Ever After - goodreads

S odstupom času netuším, prečo som čítala od Stephenie najprv Lolu a potom Annu, no faktom zostáva, že hoci ma Lola až tak neoslovila, Anna and the French Kiss sa zaradila medzi moje obľúbené knihy a tiež bola jednou z prvých zamilovaných contemporary, ktoré som nepovažovala za hlúpe a presladené.

Po dočítaní Anny som sa teda začala rozhliadať po ďalšej autorkinej tvorbe a rýchlo som zistila, že síce píše Islu, no tak skoro sa jej nedočkáme. Neostalo mi nič iné, len čakať.

Dočkala som sa - vyšla kniha, vyšli nadšené recenzie a ja som si už niekoľkokrát stihla povedať, že si ju jednoducho musím prečítať a... Veď viete, ako to dopadlo, inak by som o nej nepísala v tomto článku. Ale žiaden strach, Isla, dôjde na teba!


Bonus:

Na záver ešte uvediem dve knihy, ktoré síce zatiaľ nevyšli, no veľmi sa na ne teším a dúfam, že ich nepostihne rovnaký osud ako vyššie zmienené tituly.

V oboch prípadoch sa jedná o tretí diel sérii, ktoré som si neskutočne zamilovala a o ktorých som už básnila aj na blogu. Sú to - chvíľka napätia - Waistcoats & Weaponry zo série Finishing school od Gail Carriger a Blue Lily, Lily Blue z The Raven Cycle od Maggie Stiefvater. (Linky vedú na goodreads.)


Vzhľadom na knihy z knižnice, recenzné výtlačky a nedostatok času je síce otázne, či sa mi podarí všetky knihy prečítať v roku 2014, ale nevadí, aj niektoré by stačili. 

Tak mi držte palce a nezabudnite do komentárov napísať, či máte tiež takéto knižné "resty" a či ste čítali niektoré z kníh na mojom zozname, prípadne ako sa vám (ne)páčili.

Neliss

8 komentárov:

  1. I`ll give you the sun akurat dnes zacinam citat...a tiez vdaka Judit ktora ma na to neskutocne nalakala :D ostatne co si pridala ma vobec nelakaju :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Tak som zvedavá na ďalší názor!

      Odstrániť
  2. všetky knihy vyzerajú zaujímavo..čítala som Annu a chcela by som od autorky prečítať dalšiu knihu a Jenny Han mi tiež už dlhší čas svieti na poličke to read..teraz by som brala akúkoľvek knihu ale kedže tento rok maturujem, mám toho veľa do školy a knihy už nestíham :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, tak to je škoda, hádam sa to trochu upokojí a na nejaké si nájdeš čas.:/

      Odstrániť
  3. Skulduggery Pleasant - jop, to si musíš přečíst! :D
    I'll Give You the Sun - také to mám časem v plánu. :)
    To All the Boys I've Loved Before - to se mi líbilo. Bylo to takové miloučké, skvěle mi to sedlo do nálady. :) Tak snad se to bude líbit i tobě!
    U Isly si počkám na český překlad. :)
    Waistcoats & Weaponry - chápu tvé natěšení. :D Já se nemůžu dočkat, až se mi povede ukořistit ten druhý díl. :)

    Jinak u mě by v seznamu určitě byl poslední díl Bohů Olympu, nehorázně se na to těším. I když to určitě budu číst, hned, jak se mi to dostane do rukou. :D
    Dále bych byla fakt šťastná, kdyby se mi do konce roku povedlo přečíst zbylé knížky od Rainbow Rowell. Také bych chtěla zvládnout něco dalšího od Brandona Sandersona, nejlépe třetí díl Mistborna a případně i Metalurga či Ritmatika. :) Moc se chci podívat i na nějakou další tvorbu od Patricka Nesse a pokud stihnu přečíst i Trnového prince od Marka Lawrence, tak budu naprosto spokojená. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja vieeem.:D
      Hádam nám to obom vyjde.:)
      Mohlo by, uvidíme.:D
      Aha, jasné.:) Ja som Lolu aj Annu čítala v angličtine, takže...:D
      Verím a už dopredu prajem príjemné čítanie.:)

      Knihy od Rainbow Rowell a Sandersona sú aj na mojom zozname, len trošku nižšie.:D Tak držím palce.:)

      Odstrániť
  4. Z tvojho zoznamu som čítala iba Skulduggery Pleasant v českom preklade, a musím povedať, že to bolo super, takže kašli na tie ostatné (tie prečítaš potom!) a bež ho prečítať, vážne stojí za to! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Vďaka za ďalšie postrčenie!:D

      Odstrániť