8. 11. 2014

(Oneskorený) Taylor Swift Book Tag

Ehm. Nepočúvam Taylor Swift, pesničky, na ktoré odkazujú otázky, nepoznám a určite ich tu neplánujem vkladať. Napriek tomu - nápad je zaujímavý a pred časom ma nominovala Mara, takže prečo týmto stručným článkom nedať vedieť, že som (zatiaľ) nažive? Ako zvyčajne, nenominujem nikoho.

1. We Are Never Ever Getting Back Together - vyber knihu alebo sériu, o ktorej si si myslela, že ju zbožňuješ, ale potom sa s ňou chcela rozísť, lebo sa to tak veľmi pokazilo
House of Comarré od Kristen Painter. Prvý diel bol skvelý, druhý dosť na nič a tretí som ani nedočítala. Škoda. Radím tu tiež sériu Nočný tieň od Andrey Cremer a do istej miery Zavrhnutého od Beccy Fitzpatrick, pri ktorom by mi stačil prvý diel.

2. Red - vyber knihu, ktorá má červenú obálku
*zamyslí sa* *pozrie na svoj goodreads* Och, ja trúba! Predsa Upírska akadémia od Richelle Mead.

3. The Best Day - vyber knihu, ktorá ťa robí smutnou až nostalgickou
Pokiaľ je kniha dobrá a vyskytne sa v nej nejaká smutná chvíľa alebo má nebodaj rovno smutný námet, nie je vôbec ťažké ovplyvniť moju náladu, takže... Je z čoho vyberať. Napríklad Zlodejka kníh od Markusa Zusaka.

4. Love Story - kniha, ktorá má zakázanú lásku
Ako veľmi zakázaná musí tá láska byť? Žiaden klasický príklad (okrem Rómea a Júlie) ma nenapadá, čiže dajme tomu, že City of Bones od Cassie Clare. Po odhalení o Jaceovi a Clary ma skoro porazilo.

5. I Knew You Were Trouble - vyber zlú postavu, pri ktorej si nemôžeš pomôcť a zbožňuješ ju
Ani tentoraz ma nenapadá žiaden klasický príklad, ale úžasne napísaným záporákom, ktorého som si obľúbila, je Marioto zo série Mariotovi dediči od slovenskej autorky Marje Holecyovej.

6. Innocent - vyber knihu, ktorej čítanie ti niekto pokazil, pretože ti prezradil koniec
Allegiant/Experiment/Aliance aka finále Divergencie od Veronicy Roth. Áno, aj ja som na ten veľký spoiler omylom narazila a doteraz ma to štve a mrzí. Možno by som z čítania mala úplne iné dojmy, keby som nepoznala koniec.

7. Everything Has Changed - vyber postavu, ktorá prešla od začiatku knihy do konca najväčšou zmenou
Myslím, že vo väčšine vydarených kníh/sérii prejdú postavy veľkými zmenami. Napriek tomu je pre mňa relatívne jednoznačnou voľbou Simon z The Mortal Instruments, pretože ten si veľkými zmenami v priebehu série prešiel rovno niekoľkokrát a jeho cesta stále nekončí, viz. Tales from the Shadowhunter Academy.

8. You Belong With Me - kniha, ktorej vydania sa nevieš dočkať
Winter od Marissy Meyer. Toto nepotrebuje žiaden komentár, jednoducho trpím pri pomyslení na to, že vychádza až o rok.

9. Forever and Always - vyber svoj obľúbený knižný pár
Jeden?! *zúfalo sa rozhliada* Napríklad Cath a Levi z Fangirl od Rainbow Rowell, pretože túto fenomenálnu knihu tu musím aspoň raz spomenúť. Nehovoriac o tom, že som doteraz akosi zanedbala svoje obľúbené contemporary knihy.

10. Come Back, Be Here - vyber knihu, ktorú nechceš požičať nikomu, lebo by ti veľmi chýbala
Rozhodne nikomu nehodlám požičiavať svoje vydanie trilógie Hry o život od Suzanne Collins. Je to však skôr z praktických dôvodov - vážne by som sa bála, že sa nejako poškodí a nechcelo by sa mi ju niesť...

11. Teardrops of my Guitar - kniha, pri ktorej si veľa plakala
Clockwork Prince od Cassie Clare, druhý diel The Infernal Devices. Po prečítaní posledných kapitol, jednej konkrétnej Tessa-Will scéne a predstave, že ďalšia kniha je v nedohľadne, som mala vážny problém upokojiť sa.

12. Shake it off - kniha, ktorú miluješ tak veľmi, že si nevšímaš žiadne hejty
Prečo by som si mala vôbec niekedy všímať hejty? Každému sa predsa páči niečo iné. Hádam, že by tu s privretými očami mohla patriť kniha Pushing the Limits od Katie McGarry - nie je to žiadne veľdielo a všetci to vieme, ale ja som si čítanie taaaak užila.

Tak čo, zhodneme sa v niečom? :) 
Neliss

8 komentárov:

  1. och tak s tým mechanickým princom som na tom bola podobne.. :( a dokonca som z toho bola asi týždeň fakt mimo :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, normálne som nemohla chvíľu rozčítať nič iné.:D

      Odstrániť
  2. Ani mne by si tie Hry o život nepožičala? :'(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ehm. Ale veď ty by si ich aj tak nechcela čítať, nie?:D

      Odstrániť
    2. Poslala by som ťa do knižnice.:D

      Odstrániť
  3. Pri Zlodejke kníh súhlasím. Po prečítaní som mala smutný deň :(
    Neuvedomujem si, že by Pushing the Limits niekto kritizoval :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jop, aj po filme.:D
      Nájdu sa takí.:D Ale nie je to nejaký vyslovený hate, lenže taká kniha ma ani nenapadla.:)

      Odstrániť