7. 12. 2014

Zo života knihomoľa: Vianoce, detektívky, filmy...

Ehm, až trápne dlho som do tejto rubriky nenapísala žiaden príspevok. No, je načase to zmeniť! Žijem si v podstate stále normálne, snažím sa čo najviac čítať (niekedy to vychádza, inokedy ani nie), do toho písať príspevky, samozrejme mi veľa času zaberá škola... Klasika.

Našťastie sa blížia Vianoce, na ktoré sa už teším.:) Musím si stiahnuť do mobilu niečo na odpočítavanie... Akurát mi v posledných dňoch ide vybuchnúť hlava v dôsledku vymýšľania (a kupovania) darčekov, už aby som ich mala prichystané! Ešte stále budem síce stresovať, či sa budú páčiť a či som nevybrala blbosti, ale to je už tá lepšia fáza.

Ako sa máte vy? Kedy zvyknete nakupovať darčeky?


Momentálne mám rozčítaný prvý diel série Medzi nebom a zemou: Stratená duša a zatiaľ môžem povedať, že je to taká príjemná, americká oddychovka s kopou klišé. 

Keď ju dočítam, plánujem poriadne zmeniť žáner, čaká ma totiž detektívka - Ničoho sa neboj od
Film sa mi každopádne páčil, hoci som mala spočiatku problém zapozerať sa. Bol vážne jedinečný, mal takú zvláštnu atmosféru, svojský nádych, bol z veľkej časti čiernobiely... To všetko spôsobilo ťažšie sledovanie, ale v konečnom dôsledku tiež dobrý výsledný dojem.

If I Stay: Film bol vlastne super, veľmi sa mi páčil soundtrack a tak ďalej. Nemám dôvod mu niečo vyčítať. Napriek tomu by som si ho oveľa viac užila, keby som nepoznala knižnú predlohu - takto mi v ňom chýbali momenty prekvapenia, napätie a väčšie emócie. Viem, často pozerám filmy podľa kníh a väčšinou takýto problém nemám... Tentoraz to skrátka bola výnimka, čo ma mrzí.

Mockingjay part 1: Predlohu som síce opäť poznala, no v tomto prípade to môj dojem vôbec neovplyvnilo, film som si úplne zamilovala. Nie, nebol megaakčný, to príde skôr v druhej časti, no nenudila som sa. Prostredie, herecké výkony i atmosféra ostali rovnako úžasné ako v predchádzajúcich dieloch a Hanging tree som skrátka nemohla dostať z hlavy. Nehovoriac o zimomriavkach, ktoré mi ten song spôsobil v kine!


The Guardians of the Galaxy: Tento film som pozerala minulý víkend. Spočiatku som mala problém zvyknúť si na dosť svojské postavy a vôbec, čakala som čosi iné (podobnejšie ostatným marvelovkám), no druhú polovicu som si maximálne užila a pokračovanie si určite pozriem. Má čosi do seba.:)

Okrem toho som videla ešte Ako si vycvičiť draka 2, z čoho som (narozdiel od jednotky) veľmi očarená nebola (ani neviem prečo). Každopádne - videli ste niektorý zo zmienených filmov? Ak áno, čo si o ňom/o nich myslíte? Ak nie, plánujete ich pozerať?

Tak teda, prajem príjemné predvianočné obdobie a zase sa niekedy ozvem.
Neliss

obálka z bux.sk
obrázok z we♥it

12 komentárov:

  1. Strážcovia galaxie je super film :D ja som ho zbožňovala už od začiatku :D teším sa na dvojku. Darca bol celkom fajn, ale čakala som viac a ten koniec bol akoby useknutý a čo sa týka HG 3... no :D očividne si túto časť zamilovali úplne všetci okrem mňa. Nemyslím si, že by to bolo zlé alebo čo. Len zo začiatku sa to akosi ťahalo a dokopy, keď sa tak nad tým zamyslíš, sa tam vlastne nič také nestalo. Pokojne by vedeli spraviť z tretej knihy jeden film. Na striedačku sa tam iba natáčali tie reklamné šoty a posielali si ich. Sem-tam sa postrašili, vyslobodili Peetu a koniec. Mala som dojem, že sa dej nikam nepohol. Viem, že tu išlo hlavne o to, aby diváci videli, ako sa vyvíja celé to povstanie vďaka Katniss a ako ju nasleduje stále viac ľudí, ale mne sa to jednoducho zdalo príliš natiahnuté.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jop je, aj keď som to pozerala dosť oneskorene.:D Na dvojku sa tiež teším.:D Aj na dvojku Avengers.:D Tak Darca sa určite nestane mojou srdcovkou, ale zaujal.:D
      Jaaj, no tak to hej, je pravda, že to nebolo práve akčné ani sa dej výrazne neposunul... Súhlasím, že z trojky mohli urobiť jeden film, ale výsledku som sa obávala viac.:D Napriek všetkému som sa totiž nenudila, stačila mi aj atmosféra a to, čo tam bolo.:) S akciou nám to hádam vynahradia v poslednej časti.:D

      Odstrániť
  2. Super článek! :) If I staly je super film, miluju ten soundtrack! A Giver si chci taky vidět, ale já si chci vážně prvně přečíst tu knížku noo. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Jop, niektoré tie songy sú dosť chytľavé.:D Ja mám aj väčšie knižné priority, tak som urobila výnimku a pozrela si iba film.:D Hoci nikdy nehovor nikdy.:D

      Odstrániť
  3. Dárky už pár let nekupuji, ale povětšinou vyrábím. Mám zkušenost, že je lidi víc ocení než ty kupované... Mockingjay i If I Stay se mi líbily moc, jsou to skvělé filmy i knihy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pekné a niečo na tom možno bude, ale tak neviem, čo by som ja so svojimi (ne)zručnosťami vyrobila.:D Aj dobre vybraté drobnosti, ktoré sú cielené presne na tú osobu, vedia potešiť.:)
      To teda sú.:)

      Odstrániť
  4. If I Stay, Mockingjay I. dvakrát a Jak vycvičit draka 2 jsem taky viděla. A mám přesně stejné pocity jako ty. Ale úplně přesné!:D :) I když If I Stay jsem si zamilovala úplně moc! (V češtině: Jestli zůstaneš. WTF? Co to je za magorskej překlad?) -_-

    Dárky už mám všechny koupené, snad se budou líbit. Brácha a táta: The Walking Dead trička, ségra triko z HP: I always believed, Snape was the good one. Nebo nějak tak. :3 ^^ úplně jí ho závidím. :D :)

    Bože, jak já se těším na Vánoce!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dvakrát?:D Tak to si sa činila.:D Jeee, tak to rada počujem, že sa takto zhodnem s niekým.:) :D Preklad tiež nechápem, áno, nie vždy sa dá byť doslovný, ale v tomto prípade by nikoho nezabila držať sa pôvodného významu...
      Jee, tak to majú fajn.:3 Ja už mám tých darčekov tiež celkom dosť, našťastie.:D Ja tiež!:D Už veľa nechýba.

      Odstrániť
  5. Já se furt utěšuji tím, že už doklepu tenhle týden, ten příští ještě nějak přežiju a pak konečně budu mít to volno! Sice mě bude čekat psaní seminární práce a zpracovávání dějepisných otázek k maturitě, ale na to čtení si prostě taky najdu čas! :D
    Já detektivky moc často nečtu, většinou kvůli tomu, že mě nějaká kniha láká zkrátka víc, no. Ovšem když už se do něčeho pustím, vždycky se mi to líbí. :)
    Dárce si nepustím dokud nepřečtu knihu, ohledně toho jsem pevně rozhodnutá, tak. :D
    If I Stay už na mě čeká, jen jsem nebyla schopna si na to vyhranit čas, no. :)
    Hodně stěží odolávám, abych si to Hanging tree nepustila. :D Ale řekla jsem si, že dokud to neuvidím, tak nic nebude! :D
    Tak já do Strážců šla s tím, že to bude naprosto jiný než ostatní marvelovky, proto se u mě něco jako zklamání vůbec nedostavilo. Naopak jsem z toho byla neuvěřitelně nadšená a v kině si to fakt užila. Možná o víkendu si to plánuji pustit znovu, i když tentokrát v AJ, jop. Taková Karen Gillan měla divný dabing, no. :D :)
    Drak se mi líbil, ovšem jednička je jednoznačně lepší. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež nebudem mať 100% voľné prázdniny, ale všetko je lepšie, ako vstávanie a každodenná škola.:D Musíme to už len vydržať ten týždeň.:3
      Tak hádam sa v konečnom dôsledku aj mne bude.:) Inak tiež ma zvyčajne niečo naláka viac, neviem, čím to je.:D
      :D Jej, ďalšia zásadová osoba.:D Mňa kniha až tak nelákala, ale možno si ju raz prečítam.:D
      Prázdniny to istia.:) Som zvedavá na názor!
      Určite je lepšie počkať a vypočuť si to najprv vo filme.:D Je to také silnejšie.:3
      Ja som to popravde tiež videla s dabingom a originál by asi bol lepší...:D Inak shame on me, ja som Karen ani nespoznala!:P:D Každopádne hádam si si užila pozeranie, ak si si to pustila.:)
      Keď už nič iné, aspoň draci sú cute.:D

      Odstrániť
  6. Skvělý článek :)
    Lisu Gardnerovou mám hrozně moc ráda, píše skvěle :) Tuhle knížku od ní máme doma taky, moc moc se na ni těším ♥ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:)
      Tak to si ma povzbudila.:) Ja som ju rozčítala a je to také psycho, ale dobre sa číta.:D

      Odstrániť