1. 2. 2015

Knižný súhrn: Január 2015 + vyhodnotenie súťaže

Poďakovanie & vyhodnotenie súťaže

V prvom rade by som vám chcela poďakovať. V posledných dňoch totiž počet GFC nasledovateľov blogu aj počet "lajkov" na facebooku presiahol 300, čo ma naozaj potešilo. Taktiež som sa ocitla medzi nominovanými hneď v dvoch kategóriách v tohtoročných Oceneniach blogerov! Doteraz to tak celkom nechápem... Každopádne všetkým ešte raz veľmi pekne ďakujem.:)

Predpokladám, že vás asi viac zaujíma vyhodnotenie súťaže o Kráľovnú Tearlingu, čiže vám prezradím, že... chvíľka napätia... knihu vyhráva Q.ee! Už mi stihla aj odpovedať na e-mail. Ostatným ďakujem (zase, ehem) za účasť a určite sa pokúsim v blízkej dobe usporiadať nejakú ďalšiu súťaž.

No a teraz už tradičný knižný súhrn.


V januári som prečítala...

...6 kníh, z toho 4 v slovenčine, 2 v angličtine a žiadnu v češtine:

1. Brandon Sanderson: Metalurg (#1) - sj - recenzia
2. Stephanie Perkins: Isla and the Happily Ever After (#3) - aj
3. Maggie Stiefvater: Blue Lily, Lily Blue (#3) - aj
4. Erika Johansen: Kráľovná Tearlingu (#1) - sj - recenzia
5. Jojo Moyes: Dievča, ktoré si tu zanechal - sj - recenzia
6. Marie Lu: Fenomén (#2) - sj


Tento mesiac som sa bohužiaľ v blogovaní práve nepretrhla. Podarilo sa mi akurát napísať o svojich naj knihách minulého roka, zrecenzovať Metalurga, Kráľovnú Tearlingu a Dievča, ktoré si tu zanechal (linky na recenzie nájdete vyššie).

Okrem toho som prečítala knihu Isla and the Happily Ever After, tretí diel voľne nadväzujúcich dievčenských románov od Stephenie Perkins. Čistá romantika a ja sa veľmi nekamarátime, no Anna and French Kiss sa mi veľmi páčila a Isla spočiatku tiež vyzerala sľubne... Potom sa to však pokazilo a ja som začala byť otrávená hrdinkou i príbehom. Knihe som po dlhšom uvažovaní dala 3*.

Blue Lily, Lily Blue je taktiež tretí diel a to paranormálnej YA série The Raven Cycle od Maggie Stiefvater. Táto séria je vážne svojská, dosť pomalá a... neskutočne perfektná. ♥ Vážne, milujem ju. Knihe som bez váhania udelila 5* a všetkým ju vrelo odporúčam.:)

Ako poslednú knihu som v januári prečítala Fenomén, čiže pokračovanie dystópie Legenda. Nejedná sa síce o sériu, bez ktorej by ste neprežili, ale rozhodne má svoje silné stránky a veľmi dobre sa číta. Druhý diel sa mi dokonca páčil o čosi viac než ten prvý, čím si odo mňa vyslúžil 4*.


Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie knihy z knižnice & iba recenzné e-booky):


Za recenzný výtlačok knihy Dievča, ktoré si tu zanechal vďačím vydavateľstvu Ikar. Recenziu nájdete na blogu, takže len dodám, že sa mi veľmi páči obálka. ^^

Silver Shadows aka piaty diel Bloodlines som si objednala z bookdepository už dávnejšie, hoci som zatiaľ neprečítala ani štvorku. Na moje zdesenie je päťka o čosi väčšia ako predchádzajúce diely, ale čo narobím.:/


Ďalšími prírastkami sú Kráľovná Tearlingu a Galveston. Obe knihy mi vo forme e-booku poskytlo vydavateľstvo Ikar, čiže znovu (v tomto článku naposledy) ďakujem. Galveston ma zaujal svojou anotáciou, predsa len - mafia! Mafiáni ma fascinujú, odkedy som videla Verejných nepriateľov. Knihu som zatiaľ nerozčítala, no na blogu o nej rozhodne budete počuť ešte vo februári.


Ako ste nový rok 2015 odštartovali vy? Koľko kníh ste prečítali? Nájdu sa medzi nimi nejaké skvelé?

Neliss

14 komentárov:

  1. Kráľovnu som včera dočítala a musím povedať, že Galveston ma tiež zaujal svojou anotáciou. :) Vyzerá super.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dnes ho idem začať čítať, tak hádam aj bude.:)

      Odstrániť
  2. Tak krášovná tearlingu sa mi páčila. .) A Raven cycle si chcem prečítať, lebo sú na to samé dobré ohlasy. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada.:) Rozhodne prečítaj.:)

      Odstrániť
  3. Já jsem tento měsíc moc nečetla, měla jsem toho hodně na práci, ale tak těch 5 knihy jsem zvládla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je fajn číslo, je jasné, že človek musí robiť milión iných vecí.:)

      Odstrániť
  4. Kníh som tento mesiac prečítala o polku menej ako ty (čo znie lepšie ako povedať, že som prečítala tri, takže zostaneme pri tej polke :D) Rozhodne sa chystám na Stiefvaterovú, aj keď možno by som sa mala obávať, lebo si už nepamätám, kedy sa mi páčila kniha/séria, ktorá je u všetkých ostatných taká populárna - snáď konečne narazím na nejakú výnimku :D A s tými Silver Shadows si ma hrozne pobavila, pretože ja som ju mala tiež predobjednanu a tiež aj napriek tomu, že som ešte nečítala štvorku a tá moja je tiež samozrejme väčšia než všetky ostatné a dôvodom je to, že je z iného vydavateľstva, ktoré si očividne povedalo, že nás naštve za to, že sme si neobjednali hneď tú prvú verziu, ktorú vydali :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Ooo áno, mohla by to byť výnimka potvrdzujúca pravidlo.:D Inak, tú sériu považujem za veľmi dobre vymyslenú, takže by ma zaujímalo, či tam zase narazíš na nejaké slabšie detaily.:)
      Haha, fajn, že nie som sama.:D Očividne.:D Potvory.-_- :D

      Odstrániť
  5. Doufám, že Argo vydá druhý díl Bratrstva co nejdřív. Vážně moc se na to těším. Jen u toho nemají žádné přibližné datum, takže bůh ví, kdy to vydají, fňuk. :/
    Jinak mně v lednu do knihovničky nepřibyla žádná knížka! Juch! :D Mám z toho radost, že jsem si nic nekoupila, protože toho místa přece jenom začínám mít méně a méně. :D
    A k nominacím ti hrozně moc gratuluji! Měla jsem obrovskou radost, když jsem viděla, že jsi se mezi nominované dostala. Určitě jsi si to zasloužila! :)
    Ten Galveston vypadá zajímavě, tak jsem zvědavá, co na něj řekneš. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, to je škoda.:/
      Gratulujem a ten problém mám tiež a zhoršuje sa to...:D
      Ďakujem.:))
      Aj ja, dnes ho idem začať čítať.:D

      Odstrániť
  6. Pěkné shrnutí. Na Královnu se chystám, ale Galveston také vypadá zajímavě :D. A gratuluji k úspěšnosti blogu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. 6 knih za měsíc vůbec není špatné skóre! :) Já se dostala na 4 a i když vím, že to mohlo být lepší, jsem ráda alespoň za to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kým to nie je jedna alebo dve, tak to ešte nie je úplná kríza.:)

      Odstrániť