9. 4. 2015

Zo života knihomoľa: Pozdrav z krajiny boľavej hlavy a zvýšenej teploty

Ako naznačuje nadpis, necítim sa práve najlepšie. Včera som sa zobudila so zvýšenou teplotou a boľavou hlavou, ale keďže sa mi vážnevážne nehodilo vynechať školu, vyzbrojila som sa Paralenom a šla sa vzdelávať. Dnes mám však o čosi ľahší deň, tak som sa rozhodla trochu spamätať v pohodlí domova. No a keďže všetko zlé je na niečo dobré, moja choroba mi zaistila dostatok času... Napríklad na napísanie nového príspevku!

Zvyčajne vás v Zo života knihomoľa informujem o filmoch a seriáloch, ktoré som videla. Ani dnešný post nebude výnimkou.

Po Divergencii som si druhý diel, Rezistenciu, skrátka nemohla nechať ujsť. Film ma síce neoslovil tak, ako jednotka alebo napríklad Hunger Games, no napriek tomu som nebola vyslovene sklamaná. Pozeranie som si pekne užila. Rozdiely medzi knihou a filmovým spracovaním veľmi neriešim - knihu si aj tak bohvieako nepamätám a verím, že zmeny sú niekedy nevyhnutné. Jediné, čo ma naozaj zarazilo, bol úplný koniec. Nie som si celkom istá, ako na to chcú v trojke nadviazať, ale, hm... Nechám sa prekvapiť.

Nedávno som sa navyše konečne dostala k Big Hero 6. Musím uznať, že animácia a soundtrack boli neskutočne vydarené a celé to bolo také cute. Na druhej strane, príbeh bol dosť jednoduchý aj na rozprávku a miestami bol nezáživný. Čakala som čosi viac.

Ďalší bod programu - seriály. Skončilo Glee. Akože po šiestich rokoch úplne-nadobro-definitívne skončilo a viete čo? Je to úľava. Podľa mňa malo totiž skončiť treťou sériou, potom to šlo s dejom i s pesničkami dolu vodou. Aby som sa vyjadrila k samotnému finále - páčila sa mi posledná scéna a vlastne som do istej miery rada, že to všetko takto dopadlo... Hoci by som sa možno zaobišla bez takéto toho prehnaného, dôkladného amerického happy-endu nad všetky happy-endy. 

Okrem toho sledujem Once Upon a Time a Outlander (oba sú po prestávkach späť), no som z nich akási rozčarovaná a sklamaná. Ach.

Mimochodom, určite ste postrehli pripravovaný seriál Shadowhunters, však? Osobne som z tej myšlienky nadšená, myslím si, že The Mortal Instruments by mohli v seriálovej podobe fungovať lepšie ako vo filmovej. Dúfam, že to nepokazia. A že budú čoskoro vonku novinky o caste, na ktorý som vážne zvedavá.


Čo by to bol za voľný deň, keby som nečítala? Momentálne sa venujem knihe The Iron Trial aka prvému dielu middle-grade fantasy série, ktorú napísala Cassandra Clare spolu s Holly Black. Zatiaľ som na 44%, ale veľmi sa mi to páči.

Keď dočítam The Iron Trial, mám v hľadáčiku dve ikarovské novinky - prvou je Zabi svojho šéfa. Obálka mi síce veľmi sympatická nie je, no obsah ma zaujal. Nájomný vrah, ktorý sa zamestnáva ako stážista a ktorému sa pripletie do cesty agentka FBI? To znie ako námet, ktorý sa dá dobre spracovať... A ja pevne verím, že to Shane Kuhn dokázal.

Inak, takto kniha začína: Ak čítate tieto riadky, patríte medzi nových zamestnancov Ľudských zdrojov, a. s. Gratulujem vám, a zároveň vyjadrujem úprimnú sústrasť. (celú ukážku nájdete tu)

Ďalšou pre mňa zaujímavou novinkou je kniha Budúcnosť aka ruské jednodielne sci-fi od populárneho autora menom

6 komentárov:

  1. Mně se na Rezistenci především líbily počítačově udělané efekty a celkové zpracování. Však před pár dny jsem dočetla knihu a zaskočilo mě, jak moc se kniha a film liší. Těžko říct, ale asi se mi více líbila kniha :) Jinak na Glee jsem se také dívala, ale pak mě to omrzelo a nechala jsem toho :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, ja som mala od knihy a filmu v tomto prípade vlastne dosť rozdielne očakávania.:)

      Odstrániť
  2. Videla som upútavku na Big Hero 6 a možno sa k nemu časom aj ja dostanem. Dozvedela som sa o ňom cez pesničku Fall Out Boy, takže ak zložili pre túto rozprávku pesničku, musím ju vidieť :)
    Budúcnosť a Zabi svojho šéfa som si veľmi chcela prečítať, no nebola som si istá, či by ma to oslovilo. Určite si tvoje recenzie prečítam. Ja som si zobrala Život po živote a mám pocit, že to bude výnimočný príbeh.
    Prajem skoré uzdravenie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá pesnička je super.:)
      Tak hádam sa ti bude Život po živote páčiť, mňa vôbec nelákal.:D
      Ďakujem.:)

      Odstrániť
  3. Filmová Rezistence se mi líbila, ale ne tolik jako kniha. Teď jsem si ji znovu přečetla a překvapilo mě, jak moc se od filmu liší..Na seriál Shadowhunters se těším, jen jsem zvědavá, jestli nechají obsazení rolí stejné, nebo jestli se mám připravit na velké změny.. Přeju ti brzké uzdravení :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že by si sa mala pripraviť na veľké zmeny, je malá šanca, že bude obsadenie zhodné... Hoci by mi to nevadilo.:D
      Ďakujem.:)

      Odstrániť