30. 5. 2015

Knižný súhrn: Máj 2015 + vyhodnotenie súťaže

Víťazom sa stáva...

Možno si ešte spomínate, že som začiatkom mesiaca usporiadala súťaž o podpísaný výtlačok slovenskej dystópie Adaptácia ako poďakovanie za vašu podporu. Konečne nastal čas vyhlásiť víťaza a ja to nebudem zbytočne naťahovať...

Novým majiteľom Adaptácie sa stáva Lenka Ďurčeková. :) Víťazke srdečne gratulujem a vám ostatným ďakujem za účasť - možno sa na vás usmeje šťastie niekedy nabudúce.


V máji som prečítala...

...9 kníh, z toho 5 v slovenčine, 4 v angličtine a žiadnu v češtine:

1. Soman Chainani: Život bez princov (#2) - sj - recenzia
2. Dmitry Glukhovsky: Budúcnosť - sj - recenzia
3. *Rainbow Rowell: Fanúšička - sj - recenzia*
4. Cassandra Clare &: The Whitechapel Fiend (#3) - aj
5. Richelle Mead: The Ruby Circle (#6) - aj
6. Kerstin Gier: Druhá strieborná kniha snov (#2) - sj - recenzia
7. Milo Urban: Živý bič - sj
8. Cassandra Clare &: Nothing but Shadows (#4) - aj
9. Gemma Burgess: Love and Chaos (#2) - aj 



Na prvý pohľad to síce nie je až také očividné, no mám dojem, že som sa v máji s čítaním poriadne flákala. Zo zoznamu povinného čítania si napríklad môžem vyškrtnúť len jednu položku - Živý bič od Mila Urbana. Netvrdím, že to bola zlá kniha, uvedomila som si pri nej veľa vecí, ale úprimne povedané... Trápila som sa. Zase raz.

Okrem toho som prečítala a zároveň zrecenzovala Život bez princov (druhý diel Školy dobra a zla), Budúcnosť (sci-fi novinku od ruského autora) či Druhú striebornú knihu snov (netrpezlivo očakávané pokračovanie snovej trilógie od Kerstin Gier). Linky na recenzie nájdete vyššie.

Zrealizovala som tiež re-reading Fangirl aka Fanúšičky. Táto kniha je skrátka úchvatná a odporúčam ju všetkými desiatimi. Vážne, takýto skvele podaný realistický príbeh si nechcete nechať ujsť. Viac si môžete prečítať v mojej recenzii, plus na blogu nájdete i článok o autorke a jej ďalšej tvorbe v rubrike Predstavujem.

Čo sa týka kníh v angličtine, na poviedky z cyklu Shadowhunters Academy si vždy rada nájdem čas, sú to také príjemné jednohubky. The Whitechapel Fiend a Nothing but Shadows sa navyše venovali postavám zo série The Infernal Devices a ich deťom, takže bolo čítanie o to zaujímavejšie. Inak k nim prakticky nemám čo povedať - fanúšikov presviedčať nemusím a ostatní by zrejme neboli práve ohúrení.

Taktiež som konečne prečítala The Ruby Circle od Richelle Mead, posledný diel Bloodlines (= spin-off k sérii Vampire Academy). Som neskutočne rada, že mám túto sériu za sebou, naozaj to totiž nebolo bohviečo. Tento diel bol síce podľa mňa lepší než predchádzajúce, no stále priemerný. Napokon som mu dala 3,5* s prižmúrenými očami (ako skoro vždy pri hodnotení tejto série), faktom však zostáva, že nechápem, čo bolo zápletkou celých Bloodlines...

EDIT (1.6.2015): Nakoniec som na poslednú chvíľu dočítala ešte druhý diel Báb z Brooklynu, Love and Chaos (nedávno vyšlo aj v slovenčine) a bol vážne skvelý! Ak hľadáte vtipnú, netypickú sériu zo života mladých ľudí po vysokej, určite dajte šancu tejto.


Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie knihy z knižnice & iba recenzné e-booky):


Za recenzný výtlačok Druhej striebornej knihy snov pekne ďakujem albatrosmedia (bola som síce lenivá ju fotiť, ale verte mi, naživo vyzerá úžasne ♥) & za recenzný e-book Fanúšičky pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar (re-reading perfektnej knihy vždy padne vhod).


Tak čo, aký bol váš knižný máj? Čo ste prečítali? Zhodneme sa v niečom?

Neliss

8 komentárov:

  1. Dosť kníh si prečítala. Mne sa podarilo prečítať len tri knihy, z toho dve na povinné čítanie - Zmierenie a Marína - a Nebo nie je výmysel. Snáď už jún bude lepší. :)
    A ďakujem ešte raz. :) Urobila si mi veľkú radosť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, tie dve ma čakajú.:D Snáď áno.:)
      Nie je za čo, rado sa stalo.:)

      Odstrániť
  2. Jé, tak Svět bez princů jsem v květnu stihla taky, i když až na konci měsíce. :) A to bylo hodně bezva, moc se těším na ten poslední díl! :D :)
    Pak jsem přečetla už jen jednu knihu - Želary - na poslední chvíli jsem totiž dočítala povinnou. Ovšem jsem moc ráda, že jsem si zrovna tohle přečetla, protože to bylo moc dobré. :)
    Jinak si myslím, že jsi těch knih stihla požehnaně! Fangirl si také plánuji přečíst znova a na Druhou stříbrnou se moc těším, už abych ji měla doma! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja sa naň teším.:) Už aby vyšiel.:D
      Tak to je fajn, ja sa s povinným čítaním stále trápim. -_- Nenašla som zatiaľ nič, čo by sa mi vážne páčilo. No, možno Lakomec.:D
      Máš sa na čo, je to fakt príjemné čítanie. ^^

      Odstrániť
  3. Mám dotaz - prečo je pri Clarovej poviedkach napísaný ešte aj nejaký ďalší autor? Ak sú to poviedky zo sveta Tieňolovcov, je to jej séria, tak na čo sú tam tí ďalší ľudia? :D Inak ja si vôbec nemyslím, že si to flákala, lebo si stále prečítala viac kníh než ja :D A ja som ich prečítala AŽ päť - som sa za posledné dva mesiace extrémne rozbehla :D Závidím ti však, že si sa už dopracovala na koniec Bloodlines, lebo ja sa obávam, že sa tam asi nedopracujem nikdy :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na týchto poviedkach vždy spolupracuje s nejakými spisovateľskými kamarátkami.:D Neviem prečo, asi aby stíhala? Fakt netuším.:D Ale aj pri The Bane Chronicles to nebolo všetko čisto jej tvorba.
      No, povedzme, že som mohla prečítať viac.:D Ale tak... možno sa ti to podarí. Alebo si iba niekde prečítaj, ako to dopadlo. Nestojí to za čítanie popravde...

      Odstrániť
    2. Ak by som už skoro všetky časti (až na poslednú) nemala doma, tak by som to možno ani nečítala, ale takto mi to príde škoda :D

      Hej? To je skoro ako keby vydávala fanfiction na svoje knihy :D :D

      Odstrániť
    3. Chápem, práve preto som tú sériu aj ja dočítavala.:D

      :DD Polovičnú.:D

      Odstrániť