21. 8. 2015

PREDSTAVUJEM: Nemŕtvi (Michaela Vysloužilová) 1/2

Tentoraz som sa rozhodla túto rubriku využiť trochu netradične a predstaviť vám moju obľúbenú sériu, ktorá síce oficiálne nevyšla (pokiaľ by ste si ju chceli prečítať, nie je problém napísať autorke), no podľa mňa by si to zaslúžila.

Kto & čo?

Hovorím o sérii Nemŕtvi od Michaely Vysloužilovej, tiež známej ako Michelle. Okrem písania príbehov Michaela píše napríklad recenzie a venuje sa tvorbe geniálnej grafiky - vďačím jej i za terajší vzhľad blogu.

Nemŕtvi je názov fantasy série pre mladých, ktorá sa točí prevažne okolo upírov a démonov (nechýbajú však ani bosorky), autorka si vytvorila vlastnú zaujímavú mytológiu. Prvý diel sa volá Kameň večnosti a stretávame sa v ňom so svojráznou stredoškoláčkou Carry, ktorá nie je tak celkom človek... Takto znie anotácia:

"Existujú dve teórie, ktoré by mohli vysvetliť, kto naozaj som. Prvá tvrdí, že som polovičným upírom. Druhá prehlasuje: cvok. A hoci mám sama z času na čas sklon si tieto dve pravdepodobnosti mýliť, fakty sú občas až príliš neoblomné. Mám nadľudskú silu, vidím, počujem a cítim, čo iní nie, a predovšetkým trpím podivnou túžbou po krvi. Môj znudený stereotypný život však prudko nabral iný smer, keď moje malé tajomstvo odhalil niekto, komu by som sa s ním dobrovoľne nikdy nezverila.
Oh, a potom je tu ešte ten chlapík z mojej minulosti, ktorý sa ma snaží zabiť. Kedysi by si vystačil aj s mojím vykrvácaním na smrť, dnes sú ale jeho ciele vyššie. Chce zažiť svoje peklo na zemi a nehodlá sa vzdať, kým ho nedosiahne. Takže... Nemala by som ho zastaviť?"

Keďže momentálne čítam už siedmy diel, môžem vám prezradiť, že je celý príbeh oveľa komplexnejší a zamotanejší, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať a je sa na čo tešiť.


Prečo stojí táto séria za prečítanie?

-> príjemný štýl písania bez nadbytku opisov, stránky ľahko plynú a na konci kapitoly máte vždy neodbytnú chuť pustiť sa do ďalšej

-> skvelý humor, nechýba množstvo trefných, ironických poznámok či dialógov

-> vyvážená kombinácia mytológie, akčných scén, romantiky a nečakaných zvratov

-> jedinečné, realistické a prepracované charaktery postáv, z ktorých si určite mnohé obľúbite; prirodzený  vývoj vzťahov medzi nimi

-> autorka sa nebojí dej skutočne posunúť dopredu a niečo naozaj zmeniť, človek sa rozhodne nenudí

-> pokračovania vôbec nestrácajú na kvalite, skôr naopak

wallpaper s Carry zo siedmeho dielu (c) Michelle

Dôkazový materiál:

Na tomto odkaze si môžete prečítať prológ a prvé dve kapitoly z Kameňa večnosti.

Prikladám ešte niekoľko citátov:

"Takže skrátene, stredná škola je peklo. A ak ho chcete prežiť, musíte sa naučiť splynúť s davom a stať sa očami, ktoré všetko vidia, ušami, ktoré všetko počujú a ústami, ktoré vedia, kedy majú držať jazyk za zubami.
Až na to posledné mi to všetko ide absolútne perfektne."

"Zabíjanie démonov nie je ten správny biznis, ktorý vám zaručí nekonečnú slávu. Nie, pokiaľ nie ste kreslení."

"Páčilo sa mi, ak ma ľudia rešpektovali a brali vážne moje vyhrážky. Ale robiť zo mňa šialeného démona, ktorý vám môže kedykoľvek odhryznúť hlavu? To už bolo priveľa. Tak veľké ústa predsa nemám."

"Myslel som si, že sa v tebe už konečne vyznám, ale dosť názorne si mi ukázala, kde je moje miesto. Chápem, prečo si sa tomu bránila – prečo ani teraz možno neveríš jedinému môjmu slovu. Nezaslúžim si to. Preto ťa ani nežiadam, aby si mi dala šancu. Len ma nenúť na teba zabudnúť."


Možno by ste si chceli pozrieť...



Viac sa dozviete už o pár dní v druhej časti tohto článku - v rozhovore s autorkou.
Neliss

4 komentáre:

  1. Vážne super článok a dosť závidím, že už čítaš sedmičku, ale zase keby som to mala dávať po kapitolách, asi by ma porazilo. To si radšej počkám, kým to bude celé a potom to budem mať pekne pokope a nebudem musieť čakať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka.:D Neviem, nejako som si na to zvykla, hoci občas je to o život.:D

      Odstrániť
  2. O autorke a ani sérii som nevedela až do tohto článku. Z jej blogu na mňa pôsobí dosť inteligentne a ak tie knihy stoja za to, určite je škoda, že to nebolo oficiálne vydané. Tá obálka (ak sa to dá nazvať) vyzerá navyše lákavo aj napriek tomu, že knihy s upírmi nemám veľmi v láske. :D
    Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Za týmito upírmi je rozsiahlejšia mytológia, nie je to žiadna klasika.:D

      Odstrániť