11. 10. 2015

Cassandra Clare & Joshua Lewis - Kódex Tieňolovcov

Zvyčajne nečítam rôzne doplnkové príbehy, poviedky, scény a čo ja viem čo všetko. No a potom je tu svet Tieňolovcov (a niekoľko ďalších sérií). Celé Nástroje smrteľníkov som čítala dvakrát, Pekelné stroje s výnimkou trojky tiež, neunikla mi žiadna časť The Bane Chronicles a priebežne čítam Tales from the Shadowhunter Academy. Rozhodla som sa teda nakuknúť i do Kódexu a... vôbec to neľutujem!

Kódex Tieňolovcov nie je bežná kniha, a preto som sa rozhodla trochu inak poňať aj túto recenziu. Jednoducho sa s vami podelím o 5 dôvodov, prečo by Kódex nemal ujsť vašej pozornosti, ak máte svet Tieňolovcov radi.

Nové, zaujímavé informácie, ktoré všetkému ešte väčšmi pridajú na hĺbke. Aj z klasických príbehov je zjavné, že má Cassie svoj svet podrobne a do detailov premyslený. V Kódexe sa však môžete dozvedieť ďalšie veci o histórii a fungovaní jej fascinujúceho sveta. Vďaka tomu na mňa táto alternatívna realita pôsobí ešte komplexnejšie a reálnejšie ako kedykoľvek predtým. (A to už je čo povedať.)

Osvieženie a utriedenie známych faktov. Nebudem vám klamať - množstvo vecí, ktoré sa tu dočítate, už viete. Napriek tomu podľa mňa nie je na škodu mať ich prehľadne spísané na jednom mieste a môcť si kedykoľvek niečo vyhľadať a pripomenúť.

Vtipné a ľahké podanie. Teoreticky síce ide o príručku, no na rozdiel od učebníc Kódex nie je nudný ani náročný na čítanie, práve naopak. Stránky odbúdajú jedna radosť, je písaný jednoducho a zrozumiteľne a keďže je zároveň obohatený o komentáre známych obľúbených postáv, nechýbajú vtipné poznámky či irónia.

Jace, Clary & Simon! Ako som už naznačila vyššie, prostredníctvom Kódexu sa tiež môžete zase na chvíľu "stretnúť" s niekoľkými postavami z Nástrojov smrteľníkov, čo je podľa mňa skvelé. :) Nielenže všetko osviežujú a dokážu skvele pobaviť, ale opäť musím poznamenať, že pre mňa teraz nadobudli akýsi nový rozmer. Mimochodom - Jace, Clary a Simon nie sú jediní, ktorí dostanú slovo!

Dychberúce spracovanie a ilustrácie. Pri bežnej knihe by som krásne grafické spracovanie neuvádzala, ibaže... Tentoraz sa nebavíme o bežnej knihe a Kódex vyzerá famózne! Umožní vám prezrieť si všetky runy, pokochať sa vydarenými ilustráciami od rôznych talentovaných umelcov... Keď už nič iné, Kódex vašu poličku spoľahlivo ozdobí, veď sa choďte sami presvedčiť do najbližšieho kníhkupectva.

Nejde síce o knihu, bez ktorej sa vyslovene nezaobídete, no pevne verím, že fanúšikov Tieňoloveckých sérií poteší a vyčarí im úsmev na tvári. (Minimálne u mňa sa jej to podarilo!) Je tiež vhodným darčekom. (Pochopiteľne, vždy môžete obdarovať aj seba.:D)


Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, môžete tak urobiť napríklad tu, na slovart.sk.
Za poskytnutie recenzného výtlačku výmenou za úprimnú recenziu ďakujem vydavateľstvu Slovart. 

Obálka z slovart.sk

7 komentárov:

  1. Pre fanúšikov CC to musí byť zaujímavý prírastok do zbierky, ja mám tiež takéto príručky rada, hlavne ak na nich pracuje aj sám autor... len škoda, že práve táto séria ma nechytila, no :D Ale k takej VA by som si takúto knihu určite kúpila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, je to vyslovene fanúšikovský materiál.:D Haha, keby to bola VA, máš doma rovno dve verzie.:D

      Odstrániť
    2. To si píš a ak by som bola fanúšikom slovenčiny, tak možno aj tri! :D

      Odstrániť
  2. Úplne súhlasím s prvým komentárom...táto séria ma veľmi nenadchla, ale pre fanúšikov to musí byť cenná vec. Nevylučujem, že si Kódex tieňolovcov niekedy prečítam, ale rozhodne by som sa do toho nehrnula. Vlastne som doteraz ani nevedela, že existuje :D
    Krásna recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak si sa aspoň dozvedela niečo nové.:D
      Ďakujem.:)

      Odstrániť
  3. Niekto ju rozbalil v kníhkupectve, tak som ju chvíľu skúmala a vyzeralo to naozaj pekne... teda skôr úžasne a bolo by super mať to doma, ale pochybujem, že si to niekedy kúpim. Zdá sa mi to dosť zbytočné. Ak je niekto namotaný na knihy CC, väčšinu vecí si zrejme aj tak pamätá a nepotrebuje na to žiadny kódex. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, ja nech som akokoľvek namotaná na čokoľvek... skleróza účinkuje.:D Každopádne sú tam fajn skôr tie nové info a hlášky postáv...:D

      Odstrániť