02/07/2016

Knižný súhrn: Jún 2016

V júni som prečítala...

...8 kníh, z toho 3 v angličtine, 5 v slovenčine a žiadnu v češtine:

1. Courtney Summers: All the Rage - aj
2. Steve Tribe: Sherlock Príbehy zo zákulisia seriálu - sj
3. Alexandra Pavelková: Piesok vo vetre - sj
4. Ernest Cline: Ready Player One - sj - recenzia
5. Maria V. Snyder: Poison Study (#1) - aj
6. Robert Louis Stevenson: The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde - aj
7. Stephen Chbosky: Charlieho malé tajomstvá - sj
8. Soman Chainani: Posledný a naveky (#3) - sj - bude recenzia


Zatiaľ čo čítať som celkom stíhala, recenzovať vôbec. Odvčera však na blogu nájdete aspoň recenziu na sci-fi Ready Player One - pútavý príbeh, ktorý človeka núti zamýšľať sa, link vyššie. V blízkych dňoch určite napíšem tiež recenziu na posledný diel Školy dobra a zla - Posledný a naveky. Ako zvyčajne sa ale teraz chcem venovať hlavne knihám, ktoré vlastný článok nedostanú...

Ako prvú som v júni prečítala knihu All The Rage. Už dlhšie som si ju odkladala na nejaké pokojnejšie obdobie, kedy budem schopná stráviť depresívnejšie čítanie. Som rada, že som si ju prečítala - je netypicky a dobre napísaná, má svojskú atmosféru, utkvie človeku v pamäti... No zároveň ide kvôli námetu o vážne nepríjemné čítanie. S nepríjemnou hrdinkou, ktorej psychický stav je zlý. A ja v konečnom dôsledku netuším, ako by som mala knihu hodnotiť.

Sherlock je moja veľká seriálová láska a keď som sa pustila do knihy Príbehy zo zákulisia seriálu, bola som príjemne prekvapená. Fanúšikovia sa môžu tešiť na poriadnu kopu informácií, zaujímavostí, farebných fotografií... Nie je to nič, bez čoho sa nezaobídete, no jednoznačne dokáže spríjemniť nekonečné čakanie na ďalšiu sériu.

Piesok vo vetre som si požičala z knižnice kvôli malému formátu a autorke, ibaže počiatočné nadšenie z očarujúceho štýlu písania a zaujímavého námetu sa rýchlo vytratilo. Nahradilo ho totiž sklamanie z príliš jednoduchej zápletky a hrdinky, ktorú chce skrátka každý. Za mňa 3*.

Do Poison Study som sa pustila, lebo som so sebou nemala rozčítanú papierovú knihu, ale iba čítačku a odvtedy som ju nemohla pustiť z ruky. Ide o perfektný prvý diel, ktorý nám predstavuje realisticky vykreslené postavy, nenásilne sa rozvíjajúci vzťah, geniálny svet, zaujímavý príbeh, v ktorom nič nie je jednoduché ani čierno-biele... A hlavne - Yelena je skvelá hrdinka (girl power <3). Ak ste sériu doteraz prehliadali (ako donedávna ja), určite odporúčam napraviť. 5*.

The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde bolo predmetom spoločného čítania so Sue a Michelle, no rýchlo sme zistili, že v tomto prípade nie je poriadne o čom diskutovať. Inak je kniha celkom fajn, hoci som si ju predstavovala trochu dramatickejšie.

Priznám sa vám s niečím: Charlieho malé tajomstvá ma nikdy nelákali. Potom som však v knižnici narazila na to nové pekné vydanie a impulzívne som sa rozhodla knihe predsa len dať šancu. Vysvitlo, že môj prvý inštinkt bol správny, nie je to nič pre mňa. Dokážem pochopiť, čo sa ľuďom na príbehu páči, má jedinečnú atmosféru, formu, hrdinu a niektoré pasáže sa mi páčili, ale... Ako celok ma Charlieho malé tajomstvá nechytili za srdce, tuším, že nie sme naladení na rovnakej vlnovej dĺžke.

Aký bol váš knižný jún?

3 komentáre:

  1. Na The strange case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde sa tiež chystám, mám ju doma na poličke vo vydaní Collins Classics, len som sa k nej ešte nedostala. Videla som však divadelné predstavenie v AJ pár rokov späť, takže som zvedavá, ako sa mi to bude páčiť.
    A z The perks of being a wallflower tiež úplne súhlasím! Každý to ospevoval, tak som si Charlieho kúpila v angličtine a minulé leto čítala, no nijak ma to nenadchlo, jednoducho mi ten štýl písania a celkovo príbeh nesadol, čo je síce škoda, ale tak čo sa dá robiť. :)
    Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si stiahla free verziu z amazonu. Tak hádam sa ti bude páčiť aspoň trochu.:D Za mňa tak level "neurazí, nenadchne".

      Vážne? Super, nie som jediná.:D

      Odstrániť