9. 7. 2016

Vyberám si teba...

...pikachu. ...kniha, ako moje letné čítanie!

Nedokázala by som si urobiť siahodlhý zoznam kníh, ktoré musím prečítať - ubíjalo by ma to, priveľmi zbožňujem možnosť rozčítať občas niečo úplne spontánne. Na druhej strane sa k niekoľkým titulom už dlhšie odhodlávam a malý zoznam niekde inde ako v mojej hlave v minulosti pomohol... Takže som sa vám rozhodla predstaviť niečo zo svojho čítania na tieto prázdniny. (Že okrem nich budem čítať tony rôznych YA fantasy/paranormal je samozrejmé. :D)


Nominácie v kategórii "Už si konečne prečítaj pokračovanie!"
-> Ilona Andrews: Magie zabíjí (#5)

K sérii o Kate Daniels som sa dostala v čase, kedy ju väčšina ľudí mala dávno prečítanú (alebo ju neplánujú čítať vôbec), ale asi je to dobre, neviem, či by mi predtým sadla. Momentálne ju absolútne zbožňujem. Veď ten úžasný svet, kopa akcie, humoru, Kate aka skutočne bad-ass hrdinka a pritom stále žena, Curran aka... trochu psycho majetnícky parchant, ktorému sa aj tak nedá odolať? Ehm.

Napriek tomu uplynuli viac ako dva mesiace, odkedy som prečítala štvorku a ja celkom určite nechcem zase zabudnúť, o čo šlo, takže juhúú na päťku čo možno najskôr.


-> Maggie Stiefvater: The Raven King (#4)

Pri poslednej časti The Raven Cycle je už na nejaké "prečítať skôr, ako zabudnem, čo sa dialo" neskoro. To však nevadí, pretože táto séria je taká famózna, že už dlhšie plánujem re-reading... No a kedy, keď nie cez prázdniny?

Ak neviete, prečo by ste si mali Havraních chalanov prečítať (mimochodom, knihu vydá Slovart v slovenskom preklade; v českom už vyšla), tak v skratke asi pre toto: úžasný štýl písania, creepy jedinečná atmosféra, zaujímavé poňatie mágie, geniálne prepracované postavy a originálna ľúbostná zápletka, ktorá vám bude pomaly trhať srdce na kúsky. Fakt.


Nominácie v kategórii "Experimentujem, experimentuješ, experimentujeme":
-> Frederick Forsyth: Outsider - Môj dobrodružný život

Hej, občas mám dosť náhodné nápady. Táto kniha ma najprv zaujala tým, že má v názve slovo "outsider", lebo kto sa tak niekedy necíti? Anotácia ma síce rýchlo ubezpečila, že žiadna motivačná literatúra ani klasická beletria o vyvrheľoch to nebude, ale biografia človeka, ktorý má čo povedať, znie tiež dobre. Takže, fingers crossed, nech je to vtipné, ironické, inteligentné, poučné... Alebo aspoň niečo z toho. Uvidíme. Určite sa o svoje dojmy podelím v recenzii.


-> Július Satinský: Expedície 1973 – 1982

Túto knihu som dostala v škole za samé 1 na vysvedčení. Keďže je Satinský hotový pojem (plus to grafické spracovanie je úžasné), usúdila som, že si zaslúži šancu. Radšej skôr ako neskôr.


Nominácie v kategórii "Historická romantika":
-> Julie Garwood: Tajomstvo (#1)

Čistá romantika, pri ktorej absentuje iná poriadna zápletka, na mňa väčšinou nefunguje, nech je v akejkoľvek podobe, ibaže... Ľudia ma vedia tak pekne nalákať! A výnimky potvrdzujú pravidlo, nie? Takže na mojom zozname napokon tróni aj Tajomstvo. O Garwoodovej by som popravde ani nevedela, keby nebolo Lili, ale vraj píše vtipne a dej Tajomstva sa odohráva v Škótsku (do ktorého som tak trochu zamilovaná, odkedy som videla niekoľko epizód Cudzinky). Za skúšku predsa nič nedám.


-> Julie Klassenová: Slúžka z Fairbourne Hall

Na toto som opakovane narazila v žilinskom Martinuse a zaujalo ma, že ide o a) jednodielny, b) historický, c) kresťanský román. No a keďže som si v tej dobe dlho neurobila radosť náhodnou kúpou nejakej knihy, bolo rozhodnuté. Slúžka mi zhruba od januára tróni neprečítaná na poličke - a to treba zmeniť.


BONUS: knihy v ruštine
Je síce super čítať v angličtine a nemusieť čakať na preklad... Ale aké cool by bolo vedieť čítať ešte v nejakom inom cudzom jazyku? Vzhľadom na to, že som mala tento rok v škole dosť intenzívnu ruštinu, rozhodla som sa, že je čas na výzvu: chcem sa naučiť čítať v ruštine.

Začínam zľahka zjednodušenou výučbovou verziou Anny Kareniny, ktorú som si kúpila s týmto úmyslom už dávnejšie (prosím pekne, albatrosmedia vydáva takéto super veci!) a, samozrejme, mám v pláne posúvať sa ďalej. Konkrétne snívam nad tými ruskými verziami Harryho Pottera, ktoré som videla v žilinskom Panta Rhei, lenže kto má 20€ na jeden diel? Nejako to už vyriešim, hlavne aby som to nevzdala. :D


To by hádam aj stačilo... Určite sa so mnou v komentároch nezabudnite podeliť so svojimi názormi na zmienené knihy (ak ste ich čítali) a s vlastnými plánmi.:)

Neliss

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára