31/10/2016

Knižný súhrn: Október 2016

V októbri som prečítala...

...8 kníh, z toho 5 v angličtine, 1 v slovenčine, 1 v češtine a 1 v ruštine:

1. Maria V. Snyder: Magic Study (#2) - aj
2. Julie Buxbaum: Řekni mi tři věci - čj - recenzia
3. Kasie West: The Distance Between Us - aj
4. *Meg Cabot: Дневники принцессы (#1) - rj*
5. Jozef Karika: Trhlina - sj
6. Sara Wolf: Savage Delight (#2) - aj
7. Sara Wolf: Brutal Precious (#3) - aj
8. Meagan Spooner: Skylark (#1) - aj

* = re-reading, knihu som už raz čítala


Poison Study som si absolútne zamilovala - veď kniha priniesla úžasný svet a neskutočné postavy! Do jej pokračovania, Magic Study, som sa teda púšťala s určitými očakávaniami. Hoci ide o nepochybne zaujímavé čítanie, knihe akosi chýbala iskra prvého dielu. Svet aj naďalej stál za to a našťastie sa tu nevyskytol žiaden nešťastný milostný trojuholník, no zápletka bola dosť jednoduchá a kniha vo mne nevyvolala tie správne emócie. 4*.

Řekni mi tři věci predstavuje výborný príklad toho, ako si predstavujem young adult contemporary. Príbeh je inteligentný, dostatočne oddychový, vtipný i dramatický, s dávkou správne "divnej" romantiky a priestorom pre rodinu a priateľstvo. Viac v recenzii.

Aj Kasie West sa podarilo napísať pre mňa ideálnu oddychovku vo forme knihy P.S. I Like You, preto som sa na The Distance Between Us tešila. Bohužiaľ, túto knihu vnímam ako priemernú. Áno, čítala sa dobre, lenže hlavná dvojica si ma vôbec nezískala a keďže sa nič iné poriadne neriešilo, dávam jej 3*.

Moje predsavzatie čítať v ruštine ide pomaly a sťažka, no nevzdávam sa. V októbri sa mi konečne podarilo dokončiť re-reading Denníku princeznej v ruskom preklade. Knihu som si síce pamätala lepšiu (zjavne som mala kedysi menšie nároky) a Mia mi občas liezla na nervy, ale rozhodne šlo o milé čítanie.

O to, aby som zo všetkej tej romantiky nedostala alergickú reakciu, sa spoľahlivo postarala hororová Trhlina. Ide o pútavé čítanie, ktoré vzniklo vážne netradičným spôsobom.

Okej, pozerám, že som sa k tej romantike rýchlo vrátila, začínam sa o seba báť. Zvalíme to na školu? Každopádne... V júli som čítala Love Me Never, tiež známe ako Vicious Lovely, a - na moje veľké prekvapenie - kniha sa mi páčila. V tomto mesiaci sa mi podarilo prečítať, vlastne skôr zhltnúť, zvyšok série. Savage Delight a Brutal Precious sú plné mierne otravných, ale zväčša vtipných monológov hlavnej hrdinky a intenzívnych emócií, pričom nechýba ani dráma a zaslúžená romantika. Táto séria možno nie je dokonalá či realistická, za to je však originálna, chytľavá, autorka sa nebojí temnejšej atmosféry a... Celé to na mňa skrátka zafungovalo. (A nielen na mňa.) 4*.

Skylark som si plánovala prečítať doslova roky, pretože sa mi doma ocitla pohľadnica s venovaním od autorky. Takže som knihu jedného dňa otvorila napriek tomu, že ma dystópie už veľmi nelákajú a viete čo? Strhla ma. Meagan Spooner totiž vymyslela neskutočne fascinujúci svet, v ktorom má svoju úlohu popri zničenej civilizácii a novej technológii i mágia. Spočiatku ma čítanie bavilo, ibaže v nejakom bode som si uvedomila, že sa až príliš dlho nič poriadne nedeje a môj záujem začal opadať. Nezachránilo to ani tých niekoľko zvratov a trocha akcie na konci, takže si odo mňa kniha napokon zaslúžila 3,5*. 

Ako sa vám v októbri darilo s čítaním? Máte pre mňa nejaké odporúčania?

4 komentáre:

  1. Ja som v októbri neprečítala... nič :D Seriózne - vôbec nič :D To je málo aj na mňa :D Z toho tvojho zoznamu som prečítala len Magic Study, ale to vieš, a, hmm, viaceré knihy z tvojho zoznamu som mala/mám v to-read, no nie som si istá, či sa k ním niekedy dostanem :D (napr. Vicious Lovely alebo Skylark)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to teda je.:D To sa mi minimálne od roku 2012 nestalo.:D
      Hm, Skylark nemusíš podľa mňa.:D VL by sa ti možno páčilo.:D

      Odstrániť
  2. Počkať, počkať... dobre vidím? V ruskom preklade?! :D Omg, to si dobrá :D ja som naposledy pozerala iba ruský film, ktorý bol mimochodom super (On drakon) a fakt som sa tešila, že som niektoré veci aj porozumela, ale to môže byť tým, že spolu s titulkami to dávalo lepší zmysel :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... áno, je čas ruštinu zlepšiť.:D Ďakujem za tip, určite pozriem.:)

      Odstrániť