5. 11. 2017

Miroslava Varáčková - Drž ma, keď padám

Ak môj blog sledujete dlhšie, zrejme viete, že mám knihy od Mirky Varáčkovej rada. Iste, niekedy mi sadnú viac, inokedy menej, no vo všeobecnosti ide vždy o príjemné čítanie. Asi vás teda neprekvapí, že som sa bez váhania pustila aj do jej najnovšieho príbehu Drž ma, keď padám.

"Láska, rodina, priatelia. Niekedy je ťažké rozhodnúť sa správne... a tie správne rozhodnutia si vyžadujú najviac odvahy."

Kaťa to doma rozhodne nemá ľahké. Jej mama zomrela a otec je hotový "poklad" - pijan a násilník. Spolu so starším bratom Ondrom sa snažia postarať o mladšiu sestru Zuzku najlepšie, ako sa dá a hlavne zabrániť tomu, aby sa niekto dozvedel priveľa o ich problémoch.

Situácia sa však postupne čoraz viac komplikuje a na scéne sa navyše objaví Katin dávny kamarát, ktorý by mohol byť aj čímsi viac - len keby si Kaťa lásku mohla dovoliť.

Ako hovorí anotácia, "z problémov ich dokáže dostať len pravda. Krutá, bolestivá... ale pravda. Na to však nemá odvahu ani jeden zo súrodencov. Alebo áno?"


Prvé strany tejto knihy ma jednak uistili, že Mirka stále píše rovnako čitateľne a jednak ma ovalili ťaživou, smutnou atmosférou. Začiatok bol teda pôsobivý a sľubný.

Čo sa týka samotného deja, zrejme veľmi neprekvapí - opäť tu máme hlavnú hrdinku s ťažkým osudom a mizerným rodinným zázemím, lásku, ktorá postupne presvieti deň a zároveň všetko skomplikuje, vyhrotenie situácie a na záver naznačený posun k lepšiemu. Samozrejme, s novými postavami a jemnými obmenami. To všetko síce poznám, no nesťažujem sa, veď prečo by som inak brala do rúk túto knihu... Takže?

V prípade Drž ma, keď sa padám sa bohužiaľ na mojej strane vynára veľké ALE. Tentoraz som sa akosi prirýchlo odosobnila od Katinho trápenia, príbeh ma nedokázal celkom pohltiť a nezískali si ma ani postavy. Povedala by som, že na vine môže byť i pomerne krátky rozsah. Objekt záujmu hlavnej hrdinky bol síce sympaťák a páči sa mi, že sa už poznali predtým, ibaže som sa nemohla ubrániť dojmu, že sa všetko zomlelo akosi prirýchlo. Navyše ma niektoré Katine sladké zamilované myšlienky nútili prevracať očami.

Nechápte ma zle, Drž ma, keď padám nie je vôbec zlá kniha. Ide o také typicky "varáčkovské" ľahké rýchle čítanie, aj napriek ťažkým témam plné nádeje, a mnohé hodnotenia naznačujú, že fanúšikov nesklame. Mne však nesadla natoľko ako niektoré autorkine ďalšie diela a v konečnom dôsledku sa pre mňa nevymanila z priemeru, takže jej udeľujem 3 hviezdičky.


Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, môžete tak urobiť napríklad tu, na slovart.sk.
Za poskytnutie recenzného výtlačku výmenou za úprimnú recenziu ďakujem vydavateľstvu Slovart. 

Obálka a úryvok z anotácie z slovart.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára