26/06/2020

Knižný súhrn: Jún 2020

Žijeme v roku 2020 - v roku plnom zbytočnej paniky, nelogických opatrení, otravných obmedzení a posunutých termínov. (Viac tu situáciu nechcem rozoberať, myslím si totiž, že to ku knižnému obsahu nepatrí a najmä by som sa zbytočne rozčúlila.) Včera som sa však konečne dočkala obhajoby svojej bakalárskej práce a keďže dobre dopadla, mám na pár mesiacov pokoj od školy. Osláviť sa to chystám víkendom bez internetu a niekoľkými prudko neproduktívnymi dňami, no predtým uzavriem jún knižným súhrnom.

Začiatkom mesiaca sa mi podarilo dočítať nórsku YA fantasy trilógiu Havranie kruhy. Zatiaľ čo prvý diel Ódinovo dítě si ma maximálne získal, druhý diel Plíseň bol málo akčným sklamaním. S napätím som teda čakala, ako na mňa zapôsobí trojka Síla. Našťastie sa autorke zase raz podarilo vylepšiť si reputáciu. Ak hľadáte jedinečnú sériu, v ktorej nechýbajú skvelé nápady, jedinečná atmosféra, pomalá romantika, spoločenské konflikty, ekologické podtóny a predovšetkým takú, kde nič nie je jednoduché ani čierno-biele, skúste Havranie kruhy.

Ďalej som prečítala napríklad slovenskú novinku Topografia bolesti. Kniha vyzerala naozaj zaujímavo, ale napokon mi celkom nesadla. Ide však o svojský spoločenský román, ktorý bez príkras a trefne zobrazuje našu slovenskú realitu i rôzne typy ľudí, takže ak vám neprekáža experimentálny štýl písania, skoky v čase a čítanie medzi riadkami, možno si vás získa aj za mňa.


Na blogu sa navyše objavila recenzia na knihu The Bone Charmer. Koncom mesiaca som rovno nadviazala pokračovaním The Bone Thief, takže vám môžem túto YA fantasy dilógiu odporučiť ako celok: ide o ľahké a zároveň inteligentné čítanie, ktoré šikovne pracuje s rôznymi verziami osudu a fanúšikom žánru príjemne vyplní pár hodín.


Okrem toho som prečítala napríklad knihu Severská mytologie (super čítanie, ak sa chcete bezbolestnou formou niečo dozvedieť o pôvodných severských mýtoch) či dočítala prvú sériu komiksu Lore Olympus na Webtoone (odporúčam, ak máte radi pomalú romantiku, moderné spracovanie gréckej mytológie a/alebo nápadité kresby). Na blogu sa zase objavilo ešte porovnanie knižnej a filmovej verzie Stargirl a spoločný tag s Michelle.


Tak a to je všetko! Vidíme sa (či skôr čítame?) zase v júli (hádam s o čosi väčším nasadením z mojej strany) a dovtedy budem rada, ak mi napíšete, čo dobré ste za posledný mesiac prečítali vy.

4 komentáre:

  1. Přečetla jsi samé pěkné kousky. :) Já rozhodně chci zkusit Severskou mytologii a Havraní kruhy. :)
    Jinak, gratuluji k úspěšné obhajobě. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite skús, tie by ťa mohli zaujať.:) A ďakujem pekne!

      Odstrániť
  2. Olympus Lore je život!!!! Milujem to! A neviem sa dočkať druhej série. A je mi úplne jedno, že to až príliš romantizuje Hadesa :D
    Ja sa tak pekelne bojím tretej časti Havraních kruhov, že sa tej knihe vyhýbam. Už dvojka ma zničila a nie som pripravená ani po toľkých rokoch sa dať zničiť. Znova...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ánooo!:D Akože nie je to dokonalé, ale poriadne návykové.:D
      No, je to celkom ničivé, ale... choď do toho! Fakt!:D Tá séria si to zaslúži.

      Odstrániť