29/10/2020

Knižný súhrn: Október 2020

V októbri som si na blog žiaľ našla ešte menej času ako obyčajne, takže som napísala akurát podcastové príspevky a príspevky pre vydavateľstvá. Pokúsim sa vám to trochu vynahradiť aspoň teraz.

Začiatkom mesiaca som sa vrhla na Bookish and the Beast, čo je tretí diel roztomilej geeky série Once upon a Con. Za najlepší považujem jednoznačne prvý diel Geekerella, no trojka určite poteší fanúšikov romantiky medzi hercom a obyčajným dievčaťom, nešťastných zlých chlapcov, enemies-to-lovers dynamiky, veľkých knižníc a celkovo sladko-geeky-nerealistickej atmosféry s nejakou tou diverzitou navyše. Možno by ste si podľa toho opisu mysleli, že to nestrávim, ale v skutočnosti autorka vie, ako na mňa. Z knihy sa vykľula milá, zábavná, trochu guilty pleasure oddychovka, ktorá mi zdvihla náladu a dala som jej 4*. Nič viac však od nej radšej neočakávajte.

Ďalej som zhltla contemporary One Small Thing. Kniha sa môže pochváliť netypickým námetom (čo tak romantika medzi dievčaťom s mŕtvou sestrou a chalanom, ktorý je za smrť tej sestry zodpovedný?), zaujímavými myšlienkami a veľmi chytľavým štýlom písania. Ibaže autorky sa pri niektorých udalostiach dali zbytočne uniesť a záverečná "akcia" pozostávala z veľmi lacného a nepravdepodobného klišé... Za mňa také 3,5*.

Taktiež som si prečítala atmosferický príbeh o vražednej stromovej siréne, ktorá ušetrí život jedného chlapca a uvedomí si, že viac nechce byť monštrom. A akoby to nestačilo, čoskoro sa holubičky ocitnú uprostred starovekej vojny medzi kráľom a čarodejnicou. Hovorím o knihe Into the Heartless Wood, na ktorú som sa síce dosť tešila, lenže napokon sa autorke nepodarilo presvedčiť ma o tom, že sa postavy do seba naozaj zamilovali a navyše v niektorých bodoch siahla po dosť predvídateľných riešeniach. 3*.

Nedobrovoľne som sa posadila i k niekoľkými gotickým poviedkam od autorov z amerického Juhu. Najviac sa mi zapáčilo A Rose for Emily od Williama Faulknera (pôsobivá atmoška + nečakaná, avšak logická pointa), druhé miesto obsadilo The Fall of the House of Usher od Poa (slušne creepy) a najmenej si ma získalo A Good Man is Hard to Find od Flannery O'Connor (tej mačke sa to nemalo stať! a celkovo to nebolo pre mňa až také zaujímavé). V konečnom dôsledku by som povedala, že šlo rozhodne o také lepšie čítanie do školy a že ma gotická atmosféra vlastne baví.


No a baví ma tiež hĺbanie nad ľudským konaním či snaha lepšie pochopiť mentalitu dnešných obyvateľov USA, s čím mi zase pomohla kniha Ako sa vyznať v cudzích ľuďoch. Vzhľadom na to, že ide o výnimku, ku ktorej som čosi stihla napísať, to už asi viete, ale ak náhodou nie, viac sa dozviete tu a tu.

To je na dnes všetko. Budem rada, ak mi v komentároch prezradíte, čo ste v októbri prečítali vy.

8 komentárov:

  1. Zaujímavý mix kníh :D :D :D
    Uvažovala som, či skúsim to Bookish and the beast, ale teda neviem.... mne sa až tak nepáčila ani Geekerella, čiže toto by ma asi nebavilo.
    Mne sa za tento mesiac páčila najviac kniha From blood and ash a to sa mi doteraz nechce veriť, že to napísala Jennifer L. Armentrout, lebo jej Lux bola dosť slabota. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Samu ma ten zoznam prekvapil. :D:D
      No, tak ak si ťa nezískala Geekerella, povedala by som, že ostatné knihy od autorky už tiež veľmi nezabodujú. :D I keď neviem, čo presne ti prekážalo.:D
      Od Armentrout som zatiaľ nečítala nič, ale dobre vedieť.:D

      Odstrániť
  2. Wau, stihla si toho veľa a takpovediac z každého rožka-troška :D Zaujali ma tie gostické poviedky, môže to byť fajn zmena oproti môjmu bežnému čítanie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Chcela by som skúsiť tú conovú sériu, ale či sa ja k nej niekedy dostanem, to je vo hviezdach :D

    Ja som prečítala až dve knihy (myslela som si, že ich bolo viac, ale očividne mi čas až príliš splýva dohromady, keď človek nerobí nič než sedí doma, sedí v práci a spí). Tri, ak rátam aj tú, ktorú som dočítala včera :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skúúús! Aspoň jednotku. :D

      Tá sa neráta, ale aj dve sú lepšie ako nič? :D

      Odstrániť
  4. Naozaj zaujímavý zoznam :D
    Ja som toto leto čítala Geekerellu, celkom sa teším na druhý diel, hoci som trochu zmätená z tej anotácie. Nemilovala som, ale páčilo sa mi to. Retellingy v contemporary sú podľa mňa veľmi zaujímavé a tento bol podľa mňa celkom dobrý (Geekerella, tretí diel som nečítala :D)
    A to od Erin ťa sklamalo? :( Ja som dúfala, že to bude dobre, lebo som na to teraz pokukovala. Papierova princezná u mňa veľmi nezabodovala, ale tú druhú stand alone som zhlta (netuším, ako sa volá a to som to čítala pred polrokom), tak som dúfala, že aj toto bude také dobré

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jop, ten prvok retellingu je veľmi milý.:) Tak hádam si užiješ aj pokračovania.:D

      Hm, nepovedala by som, že ma One Small Thing sklamalo - tú knihu som zhltla za deň a totálne si to užila.:D Lenže keď som sa nad tým potom dodatočne zamyslela, tak mi niektoré ťahy neprišli až také domyslené a pravdepodobné, ako mohli byť, preto dostala kniha nižšie hodnotenie. When It's Real (asi myslíš to :D) sa mi páčilo viac a Papierovú princeznú som nečítala, čiže to neporovnám. :D Som zvedavá na tvoj prípadný názor.:)

      Odstrániť