13/10/2021

Zaujímavé novinky - september & október 2021

Milan Bez Mapy: Influencer

Viac info: goodreads | bux

Dátum vydania: 18. 10.; Ikar

O čo ide? Otvorené rozprávanie slovenského travel blogera o tom, aké je živiť sa cestovaním a blogovaním, o odvrátených stránkach influencerovania aj o zážitkoch, ktoré sa skrývajú za idylickými fotografiami na Instagrame.

Prečo ma kniha zaujala? Pretože ma fascinujú exotické destinácie a predovšetkým rozdiely medzi realitou a tým, čo vidíme na internete. Vždy rada nahliadnem "za oponu" a neprekáža mi ani fakt, že Milanovu online existenciu registrujem len zbežne. Nehovoriac o tom, že ma oslovila ukážka.


Maggie Stiefvater: Skrotenie jastraba (#1)

Viac info: goodreads | slovart

Slovenské vydanie: v priebehu októbra; Slovart

O čo ide? Voľné pokračovanie The Raven Boys/Havranieho cyklu aka mojej obľúbenej atmosferickej YA fantasy série.

Prečo ma kniha zaujala? Kniha ma vždy zaujímala, keďže sa mi páčila pôvodná tetralógia, no o tom, že ju naozaj nemôžem vynechať ma presvedčili až slová jednej kamarátky, ktorej sa páčila. Nuž a keďže najnovšie vychádza už aj slovenský preklad, zrejme je načase dať jej konečne šancu.


Veronica Roth: Vyvolení (#1)

Viac info: goodreads | slovart

Slovenské vydanie: v priebehu októbra; Slovart

O čo ide? Hlavná hrdinka po traumatických zážitkoch z boja o záchranu sveta nie je v poriadku a posledné, čo potrebuje, je ďalší boj so zlom... Ale zdá sa, že práve to ju a zvyšných vyvolených vo výslužbe čaká.

Prečo ma kniha zaujala? Vyvolených som čítala dávnejšie v angličtine a povedala by som, že ide o dosť zaujímavý titul, najmä vďaka námetu a postavám. Zároveň si však pre pomalšie tempo vyžaduje dávku trpezlivosti.


V. E. Schwab: Neviditeľný život Addie LaRueovej

Viac info: goodreads | slovart

Slovenské vydanie: už vyšlo; Slovart

O čo ide? Addie uzavrela dohodu s temnotou a získala večnosť na zemi s jediným háčikom - nikto si ju nedokáže zapamätať. No ona sa nevzdáva a hľadá spôsob, ako po sebe predsa len zanechať stopu... A potom raz narazí na človeka, ktorý si ju pamätá.

Prečo ma kniha zaujala? Tento krásny, poetický príbeh s úžasnými postavami i témami si ma získal a nesmierne sa teším, že si ho čitatelia môžu prečítať aj po slovensky. Pre mňa ide o jednu z najlepších kníh vôbec, hoci mi je jasné, že autorkin štýl nesadne každému.


Xiran Jay Zhao: Iron Widow (#1)

Viac info: goodreads

Dátum vydania: už vyšlo

O čo ide? Futuristické, feministicky ladené YA sci-fi inšpirované čínskou kultúrou. Pre viac info a veľa nových slov si prečítajte radšej anotáciu, ktorú si netrúfam sumarizovať.

Prečo ma kniha zaujala? Recenzie na túto novinku sa až fascinujúco rozchádzajú a mne je jasné, že sa z nej môže vykľuť ďalšia prehajpovaná zlátanina - ale čo ak nie je? Čo ak to naozaj bude zaujímavé, akčné čítanie so správnou dávkou girlpower? Asi to skúsim zistiť.


Margaret Owen: Little Thieves (#1)

Viac info: goodreads

Dátum vydania: 19. 10.

O čo ide? Hlavná hrdinka vie, že nič nie je zadarmo - ani matkina starostlivosť. A keďže potrebuje utiecť pred svojím desivým dlhom, najprv ukradne identitu princeznej a potom začne kradnúť šperky. Na vlastnú smolu však skríži cestu nesprávnemu bohovi a stane sa obeťou kliatby, ktorá všetko skomplikuje.

Prečo ma kniha zaujala? Od autorky som čítala knihu The Merciful Crow, čo bolo celkom príjemné YA fantasy, preto som zvedavá na jej najnovší počin. Podľa anotácie ma dosť láka svet a prísľub antihrdinky.


Soman Chainani: Beasts and Beauty - Dangerous Tales

Viac info: goodreads

Dátum vydania: už vyšlo

O čo ide? Dvanásť známych rozprávkových príbehov s novými neočakávanými zvratmi z pera autora Školy dobra a zla.

Prečo ma kniha zaujala? Škola dobra a zla mala svoje muchy (čítala som niekoľko dielov), ale zároveň bola istým spôsobom podmanivá. Keď sa k tomu pridá pre mňa neodolateľný námet - prerozprávania známych príbehov s neočakávanými obmenami - je jasné, že si chcem na knihu posvietiť.


Cathy Yardley: Love, Comment, Subscribe

Viac info: goodreads

Dátum vydania: už vyšlo

O čo ide? Romantika pre dospelých o dvoch youtuberoch, ktorí vydajú spoločné video a to má nečakaný úspech, takže sa napriek nezhodám jeden druhého len tak nezbavia.

Prečo ma kniha zaujala? Mám rada sociálne média a postavy influencerov v knihách a autorka ma navyše už pri Level Up presvedčila, že vie, ako napísať dobrú oddychovú romantiku.


obálky z goodreads.com, bux.sk a slovart.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára