04/07/2015

Guy Adams - Sherlock. Televízne prípady

Seriálovému spracovaniu Sherlocka od BBC som síce dlho odolávala, no keď som si konečne pozrela prvú epizódu, okamžite som mu prepadla. Sherlock je zrejme najlepší seriál, ktorý som kedy videla... Predstava knihy, ktorá sa zaoberá televíznymi prípadmi, ma teda okamžite upútala. Predsa len, na štvrtú sériu si počkáme ešte dlho, tak prečo si čakanie nespríjemniť?

Do poslednej chvíle som si však nebola istá, čo v knihe vlastne nájdem a či bude jej obsah dostatočne zaujímavý. Našťastie som sa obávala úplne zbytočne.

Veľkú časť knihy tvoria prípady z prvých dvoch sérií seriálu. Autor nám ich pripomenul prostredníctvom zápiskov Johna Watsona o priebehu vyšetrovania. Nechýbajú v nich ani rôzne výstrižky z novín, ukradnuté policajné správy, e-mailové konverzácie, fotografie či iné veci.

Tú správnu dávku Sherlockovskej irónie a humoru zabezpečujú lístočky s komentármi od samotného Sherlocka Holmesa a následné reakcie. Práve tieto poznámky boli pre mňa asi najlepšia časť, dokázali ma pobaviť a pripomenúť mi skvelú atmosféru celého seriálu.

Ale Sherlock. Televízne prípady nie je len o pútavo graficky spracovaných prípadoch, to by bolo trochu málo. Pomedzi ne sa v rôznych rozhovoroch a výklade dozvedáme viac o samotných tvorcoch seriálu, o tom, ako vlastne vznikal, aké boli ich pocity alebo ako napokon našli toho pravého Sherlocka a Watsona.

Nechýbajú ani priebežné náhľady do histórie na predchádzajúce spracovania i pôvodnú knižnú predlohu od sira Arthura Conana Doyla. Bavilo ma čítať všetky pasáže, autor nič zbytočne nenaťahuje, dokáže odhadnúť akurátne množstvo informácií vo vhodnom rozsahu. Dozvedela som sa rôzne zaujímavosti a obzvlášť pri rozoberaní knižnej predlohy som žasla nad tým, ako geniálne majú tvorcovia seriálu všetko premyslené a koľko rozličných odkazov mi unikalo.

Guy Adams vytvoril vydareného sprievodcu seriálom. Vďaka farebným fotografiám je radosť v knihe už len listovať (pre mňa je vlastne radosť aj hľadieť na obálku), hlavné však je, že obsah za kvalitou nijako nezaostáva - pobaví, zaujme a pomôže preklenúť to nekonečné čakanie na nové epizódy.

Ak ste fanúšikom Sherlocka od BBC, knihu vám odporúčam všetkými desiatimi. Taktiež si myslím, že by bola vhodným darčekom pre prípadných fanúšikov vo vašom okolí. :) Nuž a pokiaľ fanúšikom seriálu nie ste... V tom prípade vám odporúčam v prvom rade dať šancu aspoň prvej epizóde!

Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, môžete tak urobiť napríklad tu, na slovart.sk.
Za poskytnutie recenzného výtlačku výmenou za úprimnú recenziu ďakujem vydavateľstvu Slovart. 

Obálka z slovart.sk

4 komentáre:

  1. Túto knihu som si nedávno kúpila so zľavou a neviem sa dočkať, až si ju prečítam. Tiež som úplne prepadla Sherlockovi a považujem ho za najlepší seriál, aj keď som to nečakala :D
    Pekná recenzia ^^
    Zonia's Book World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, tiež som prvý diel skúšala s takým "no keď sa to toľkým páči..." a potom som už len žasla.:D Ďakujem.:) Uži si čítanie!

      Odstrániť
  2. Jó, taky jsem Sherlockovi propadla. Ale ty mezery mezi sériemi jsou docela k nesnesení... :D Knihu si ale nejspíš nekoupím, spíš počkám, až bude v knihovně :) Jsem takový ten typ co na seriály a filmy rád kouká, ale předměty s nimi spojené příliš neshromažďuji...až na výjimky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chápem ťa.:D Tiež to tak mám, akurát Sherlock je výnimka.:)

      Odstrániť