31/01/2016

Knižný súhrn: Január 2016

V januári som prečítala...

...10 kníh, z toho 6 v angličtine, 3 v slovenčine a 1 v češtine:

1. Marissa Meyer: Winter (#4) - aj
2. Annabel Pitcher: Kečupové oblaky - sj
3. Oscar Wilde: The Picture of Dorian Gray - aj
4. Rainbow Rowell: Carry On - aj
5. Heather W. Petty: Lock & Mori (#1) - aj
6. Gail Carriger: Manners & Mutiny (#4) - aj
7. Eugene Ionesco: Stoličky - sj
8. Anthony Doerr: Svetlo, ktoré nevidíme - sj - recenzia
9. Jane Austen: Pride and Prejudice - aj
10. Ilona Andrews: Magie spaluje (#2) - čj


So svojím knižným januárom som maximálne spokojná. Podarilo sa mi totiž dočítať dve série, zaradiť viac anglických kníh a vôbec... čítať, na čo som mala v danej chvíli chuť.

Na januárovom zozname je iba jeden recenzný výtlačok - Svetlo, ktoré nevidíme. Ako som už včera písala v recenzii, ide o naozaj dobré čítanie, hoci treba rátať s pomalším tempom.

Ako zvyčajne, nechýba ani povinná literatúra. Na slovenčinu som prečítala absurdnú drámu Stoličky (krátke a divné), na angličtinu zase The Picture of Dorian Gray aka Portrét Doriana Graya. V Dorianovi je síce kopa super citátov, ale inak ma kniha nebavila. Neznášam siahodlhé filozofické monológy, v ktorých sa stratím už na začiatku.

Niekomu možno napadlo, či je aj Pride and Prejudice povinné čítanie. Odpoveď znie nie, do tejto klasiky som sa pustila úplne dobrovoľne v rámci spoločného čítania s Michelle. Bohužiaľ, čaro tohto zbožňovaného diela šlo úplne mimo nás a osobne ma na knihe najviac bavili práve naše rozhovory o nej.

Úplne na začiatku mesiaca som dočítala Winter - štvrtý diel The Lunar Chronicles. Túto sériu absolútne zbožňujem a jej finále ma ani v najmenšom nesklamalo. Ak hľadáte super young adult sériu, určite dajte šancu tejto.:) 5*.

O úspešné uzavretie série sa postaralo i Manners & Mutiny, štvrtý diel Finishing School. Jedná sa o vtipnú a originálnu steampunkovú sériu, ktorú vám rozhodne odporúčam. Na druhej strane som si od záverečného dielu sľubovala o čosi viac dychberúcej akcie, a tak kniha odo mňa napokon dostala "len" 4,5*. 

Prečítala som taktiež Kečupové oblaky. Kniha sa príjemne rýchlo čítala a určite nebola zlá, no osobne mi nesadla. Nemám totiž rada príbehy založené na klamstvách (hoci také Torn bolo dokonalé!) a nemám rada hrdinky ako Zoe. Súhrnne ich označujem za "nanešťastie realistické". 3,5*.

Carry On som si nemohla nechať ujsť, veď to napísala Rainbow Rowell! Zatiaľčo vo Fangirl mi podobnosti s Harrym Potterom neprekážali (vnímala som sériu o Simonovi skôr ako akúsi... paralelu s HP ošiaľom), v samostatnej knihe by som uvítala o čosi menej zhôd a, keď už frflem, viac akcie. Na druhej strane sa mi nesmierne páčilo, aké netypické postavy autorka vytvorila. Vážne, s prehľadom ničia tradičné klišé svojou realistickosťou a nedokonalosťou. Navyše som si obľúbila Baza a nemohla som sa prestať hlúpo usmievať. 4*.

Hlúpy úsmev na tvári som mala spočiatku aj pri čítaní Lock & Mori. Predsa len, moderný teenager Sherlock v kombinácii s divnou romantikou a nejakou vraždou = ideálna oddychovka a splnený sen v jednom. Ibaže... Nie. O svojich dojmoch som už písala tu, ale v skratke: z knihy sa nakoniec nevykľula ani nová guilty pleasure, ani skvelý dramatický príbeh. 3,5*.

Magie spaluje je druhý diel série o Kate Daniels a k môjmu údivu som vďaka nemu tejto sérii úplne prepadla. Nechýba fascinujúci svet, prepracovaná mytológia a postavy, vtip, akcia... A, samozrejme, ešte je tu Curran - ten správny typ arogantného blbca, ktorý vám v knihách skrátka sadne a chtiac-nechtiac ho zbožňujete. 5* a čoskoro si určite prečítam pokračovanie.

A ako sa v januári darilo s čítaním vám?

8 komentárov:

  1. Kate Daniels je geniálna séria, ktorá ma neskutočne baví, momentálne si chcem zohnať štvrtý diel :D
    Mesačné kroniky sú super, i keď ja som zatiaľ čítala iba prvé dva diely :-)
    Inak obdivujem koľko si toho prečítala, najmä tie anglické knihy, ja s nimi ešte iba začínam :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Všakáno.:D A tak dlho som ju obchádzala...:D
      Určite skús aj ďalšie.:)
      Vďaka, ale to je fakt len o zvyku.:)

      Odstrániť
  2. Deset knih, to je krásný čtenářský měsíc :) Já sice v lednu zvládla jen tři knihy, což mě trochu mrzí, ale snad to v únoru napravím. Těším se na další měsíční souhrn :)
    K

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Videla som v preview na Facebooku tú slúžku a už som sa zľakla, že si ju stihla prečítať a ja som si to nevšimla :O :D
    Ale konečne mi prišli Manners & Mutiny, takže jéj, teším sa na to :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za dôveru, ale tuším budem rada, keď to prečítam v tomto polroku.:D
      Yay, tak si to uži a očakávam nejaké dojmy!:D

      Odstrániť
  4. Čím sú naše konverzácie intenzívnejšie, tým mám väčší pravidelný prehľad o knihách, ktoré čítaš a o tvojich názoroch na nich, takže už ani neviem, čo ti mám vlastne napísať :D Hádam len znovu zopakujem, ako veľmi ma teší, že ťa Kate chytila a dúfam, že ťa bude držať až do konca a že čoskoro budeme na nový diel čakať spolu. V počte prečítaných kníh si ma znovu prekonala, ja som prečítala až tri, ale tak... skúšky, čo iné na to dodať? :D PP = detto :D A teším sa na naše ďalšie spoločné čítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobre teda, tak ja začnem byť trochu záhadnejšia.:DD
      Kate aj mňa teší.:) Tak rýchlo ťa asi nedobehnem, ale nikdy nehovor nikdy.:D
      No hej, skúšky, prednášky, vždy sa niečo nájde, hm?:D
      Podobne.:)

      Odstrániť