31/07/2017

Dvojitý knižný súhrn: Jún & júl 2017

Prečítala som:

V júni...
...10 kníh, z toho 7 v angličtine, 3 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. Cassandra Clare: Lord of Shadows (#2) - aj
2. Marion Pauw: Temná minulosť - sj - recenzia
3. Jenn Bennett: Alex, Approximately - aj - minirecenzia
4. Laura Silverman: Girl Out of Water - aj - minirecenzia
5. Lauren Layne: Walf of Shame - aj
6. Holly Smale: Geek Girl, Šprtka (#1) - sj
7. Francesca Zappia: Eliza and Her Monsters - aj
8. Jenna Evans Welch: Love & Gelato - aj - minirecenzia
9. *Majka Danihelová: V znamení ametystu (#1) - sj*
10. Leigh Bardugo: Shadow and Bone (#1) - aj


V júli...
...10 kníh, z toho 5 v angličtine, 5 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. Marissa Meyer: Wires and Nerve Vol. 1 - aj
2. Neal Shusterman: Uvoľnení (#1) - sj
3. Majka Danihelová: V znamení rubínu (#2) - sj
4. Erika Johansen: Osud Tearlingu (#3) - sj - recenzia
5. Tessa Afshar: Perla z Moabu - sj
6. Brian K. Vaughan: Runaways, vol. 1 - aj
7. Krystal Sutherland: Srdcu nerozkážeš - sj
8. Colleen Hoover: November 9 - aj
9. Brian K. Vaughan: Runaways, vol. 2 - aj
10. Brian K. Vaughan: Runaways, vol. 3 - aj


Väčšina kníh, ktoré som prečítala v júni, už na blogu dostala priestor alebo sa to stane v blízkej dobe: trochu som žánrovo experimentovala v podobe knihy Temná minulosť a vyplatilo sa; pustila som sa do letného čítania (Alex, Approximately; Girl Out of Water; Love & Gelato) a podelila sa o dojmy v minirecenziách; prečítala som niekoľkých ďalších contemporary kníh (Walf of Shame; Geek Girl, Šprtka; Eliza and Her Monsters), na ktoré čoskoro zverejním minirecenzie.

Čo sa týka ostatných kníh... Hneď v úvode júna som dočítala Lord of Shadows aka pokračovanie najnovšej tieňoloveckej trilógie The Dark Artifices. Cassandra Clare jednoznačne vytvorila perfektný komplexný svet, množstvo úžasných postáv, ktoré milujem, a niektoré scény boli skrátka dokonalé, ALE zároveň sa mi tento diel zdal v porovnaní s ostatnými jej knihami pomerne slabý - rozťahaný, nudnejší ako zvyčajne, vzťahovej drámy bolo akosi priveľa a nedostala sa mi až tak pod kožu. No hoci som mala viac výhrad než zvyčajne, posledná kapitola ma vzala na tú správnu jazdu plnú zvratov, lapania po dychu a emócií, takže som sa rozhodla knihe udeliť 3,5*.

Možno si pamätáte, že milujem dilógiu Six of Crows (Vrania šestka) od Leigh Bardugo. Preto mi to nedalo a napriek varovaniam som sa pustila do autorkinej staršej trilógie z rovnakého sveta. Prečítala som iba prvý diel, Shadow and Bone, no na SoC sa skrátka nechytá. Nevýrazná hrdinka sa stane mocnou, zamotá sa do vlastných citov, zistí, že ju oklamali, veci sa skomplikujú, aby sa mohli trochu napraviť a na zvyšok si počkajte do ďalšieho dielu. Kniha sa príjemne čítala a Leigh vybudovala skvelý svet (z ktorého v tejto knihe neukázala ani zlomok), ibaže hlavné postavy neurazia-nenadchnú rovnako ako chémia medzi nimi. Osobne som čítala aj horšie, takže 3,5*, len nečakajte priveľa. 

Okrem toho som v uplynulých mesiacoch prečítala V znamení ametystu a V znamení rubínu = prvé dva diely rozpracovanej (zatiaľ) nevydanej série od Majky/Lyn.  Pri VZA šlo o re-reading a bolo to ešte lepšie ako prvýkrát, z VZR sa zase vykľulo výborné pokračovanie. Fakt dúfam, že sa vám táto séria raz dostane do rúk.

V júli som pre zmenu zabŕdla aj do sveta grafických noviel a komiksu. Wires and Nerve vol. 1 voľne nadväzuje na úchvatné Mesačné kroniky, a hoci som sa tešila zo stretnutia so starými známymi, samotný príbeh ma ktovieako neoslovil. Zato Runaways (vol. 1 - 3) boli skvelá voľba! Konečne komiks, ktorý ma naozaj veľmi bavil. Za seba odporúčam.

Knihe Uvoľnení (aka Unwind) som sa podvedome vyhýbala niekoľko rokov, lebo som mala dojem, že to bude určite príliš psycho a ťažké čítanie. Mýlila som sa. Kniha sa veľmi rýchlo číta a z jej obsahu vás síce bude mraziť, ale určite nie je traumatizujúca. Bez ohľadu na to, či máte dystópií plné zuby, Uvoľnení by nemali ujsť vašej pozornosti, je to totiž vážne výnimočné dielo. 5*.

Ďalšou knihou, ktorú som prečítala, je Perla z Moabu - kresťanská biblická fikcia, pri ktorej sa treba pripraviť na kopu idealizácie a jednoduchú zápletku, na oplátku však dostanete veľmi príjemne napísaný príbeh s posolstvom plným nádeje. Ja som bola spokojná.

V júli sa mi podarilo dostať i k dvom knihám, na ktoré som sa chystala už dlhšie. Ide o YA contemporary Srdcu nerozkážeš a November 9 od známej Colleen Hoover. V oboch prípadoch som sa sklamala. Srdcu nerozkážeš je plné autentických popkultúrnych narážok a nekončí nerealisticky, čo si cením, no kniha vo mne nevyvolala žiadne emócie a hlavná dvojica sa mi zdala príliš násilne "podivná". Nehovoriac o tom, že bolo všetkým od začiatku jasné, čo sa stalo hlavnej hrdinke... Teda, všetkým, okrem hlavného hrdinu. 3,5*. K November 9 aj samotnej CoHo mám toho viac, takže môžete v blízkej dobe očakávať samostatný článok.

Nuž a na záver nesmiem zabudnúť ani na Osud Tearlingu aka finále série Kráľovná Tearlingu - viac si môžete prečítať v mojej recenzii alebo v tomto článku, kde sériu predstavujem, len ešte raz pripomeniem, že autorka túto trilógiu uzavrela vskutku vydarene a fanúšikovia série by si určite nemali trojku nechať ujsť.

Čo zaujímavé ste v posledných mesiacoch prečítali vy?

4 komentáre:

  1. Ooo, si ma spomenula, ďakujem a teším sa, že sa ti to páčilo :) hádam nebudú sklamaní ani ostatní.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jo a já si Grišu přečetla jen kvůli SoC. Ještě že jsem ze všech stran slyšela, že je SoC o tolik lepší, jinak bych se tou trilogií tak rychle neprokousala a dost možná bych SoC ani nečetla. :D Normálně se teď nedočkavostí klepu na český překlad, fakt se hrozně těším, až si SoC přečtu znovu! :)
    Ok, je to definitivně rozhodnuto, pustím se do Runaways. :D
    Z komiksů jsem minulý měsíc přečetla The Nameless City od Faith Erin Hicks a to se mi líbilo, tak to omrkni! :)
    Jinak jsem se konečně pustila do Havraního cyklu od Maggie Stiefvater a jsem nadšená! Už mi zbývá dočíst jen ten čtvrtý díl, ale vůbec se mi s touhle sérií nechce loučit. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Predstava, že niekto kvôli Griši neprečíta SoC je desivá! Som rada, že ty si to prekonala. :D
      Tiež mám v pláne si dať re-reading SoC, zrejme v slovenskom preklade.:)
      Yesss. Myslím, že Runaways sa ti budú pozdávať a The Nameless City som si pekne označila na gr, ďakujem za tip!^^
      Jeee, Havrani.:) Aj to by si zaslúžilo re-reading. Som rada, že si nadšená a dúfam, že ti štvorka nepokazí radosť, mne sa koniec nezdal taký dobrý, ako zvyšok série.:/

      Odstrániť