31/12/2017

Dvojitý knižný súhrn: November & december 2017 (koncoročná edícia)

Prečítala som:

V novembri...
...3 knihy, z toho 1 v angličtine, 1 v slovenčine, 1 v češtine a 0 v ruštine:

1. Roger Zelazny: Devět princů Amberu (#1) - čj
2. Abria Mattina: Wake - aj
3. Peter Holka: Ohyb rieky - sj

V decembri...
...4 knihy, z toho 3 v angličtine, 1 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1.
2. Kelly Oram: If We Were a Movie - aj
3. Sarra Manning: You Don't Have to Say You Love Me - aj
4. Leigh Bardugo: Siege and Storm (#2) - aj

Devět princů Amberu som si prečítala vďaka Michelle a jej odporúčaniam (a ešte kvôli tomu, že mi raz do ruky strčila knihu a nechala ma prečítať IBA prvú kapitolu) - ďakujem, Chelle! Ide o prekvapivo stručné, zaujímavé fantasy so skvelými postavami, ktoré sú všetko, len nie čierno-biele. 4*.

K Wake som sa zase dostala vďaka Luu a poviem vám to takto: Nečakala som, že raz prečítam vyše 600-stranovú knihu, ktorá pôvodne vznikla ako fanfiction na Twilight, no ja som to nielenže prečítala, mne sa to ešte aj páčilo. Wake totiž začína tam, kde bežné YA knihy o rakovine končia - po zázračnom uzdravení, či skôr prežití. Lebo Jem Harper už síce nemá rakovinu, ale to neznamená, že je v pohode. A Willa - ktorej pre zmenu na rakovinu umrela sestra - mu síce výrazne pomáha (len čo sa prestanú nenávidieť), lenže nedokáže zázraky. A to už ani nezačínam o jej vlastných problémoch. Wake je rozťahané, občas poburujúce a viac než občas prehnané, no zároveň je to niečo iné, prudko čitateľné a... dooosť dobré. 4*.

Do If We Were a Movie som vkladala pomerne veľké nádeje, veď autorkou je Kelly Oram! Dostala som síce príbeh, ktorý sa ľahko čítal a dokázal mi vyvolať úsmev na tvári, no nie dostatočne široký na to, aby som prehliadla ďalšie veci. Hlavná dvojica je totiž nešťastne idealizovaná a ani nechcite vedieť, ako perfektne sa k sebe hodia a aké dokonalé sú všetky ich interakcie. Ach jaj. Na druhej strane, rôzne odkazy na filmy či postavy z autorkiných iných kníh boli super. 3*.

You Don't Have to Say You Love Me má nielen pridlhý názov, ale aj priveľký rozsah. Pomerne predvídateľný príbeh, ktorý tvorí hlavnú zápletku, skutočne nepotrebuje takmer 600 strán, LENŽE. Je to skvele napísané, postavy majú hĺbku, vzťah dvoch protagonistov je neuveriteľne uveriteľný, nádherne postupný, rieši sa rodina, práca, priateľstvá, problémy s váhou a jedlom... Skrátka, ak ste knihu ešte nečítali (vyšla už v roku 2011), určite to napravte v duchu hesla "lepšie neskoro ako nikdy".

Siege and Storm aka druhý diel Grishe aka posledná prečítaná kniha tohto roka ma veľmi milo prekvapila. Jednotka bola ťažko priemerná a od pokračovania som nečakala veľké zlepšenie. Napokon som však v dvojke videla náznaky tej Leigh Bardugo & jej sveta, ktorý som si zamilovala vo Vranej šestke, ako nová super postava sa tu objavil Nikolai a ku koncu som pomaly ani nedýchala... Jednoducho to vôbec nebolo zlé, práve naopak! 4*.


Za rok 2017...

...som prečítala 83 kníh (pričom 5-krát šlo o re-reading), z toho 40 v slovenčine, 35 v angličtine, 6 v češtine a 2 v ruštine. Článok o mojich knižných naj môžete čakať začiatkom januára.

Na blog pribudlo smutných 47 príspevkov, fakt som sa nepretrhla, ale o to viac vám chcem všetkým poďakovať za podporu, ktorú blogu prejavujete. Cením si každého followera, každý like či komentár a dúfam, že sa tu takto "uvidíme" aj o rok.

Nuž a na záver mi nezostáva nič iné, len vám popriať šťastný nový rok 2018.

1 komentár: