30/04/2018

Knižný súhrn: Apríl 2018

V apríli som prečítala...

...8 kníh, z toho 6 v angličtine, 2 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. Madeleine L'Engle: Struny času (#1) - sj - recenzia
2. Graham Greene: The End of The Affair - aj
3. Graham Greene: Brighton Rock - aj
4. Kingsley Amis: Lucky Jim - aj
5. *Kazuo Ishiguro: The Remains of the Day - aj*
6. Ian McEwan: Amsterdam - aj
7. John Green: Všade samé korytnačky - sj - recenzia
8. Sarah Andersen: Herding Cats (#3) - aj

V apríli pokračoval môj boj s britskou literatúrou. Hoci sa mi úspešne podarilo prečítať povinné tituly na tento semester, tento predmet má pokračovanie. Hurá. Medzitým ma však čaká niekoľko krásnych mesiacov, počas ktorých môžem čítať, čo chcem, takže by sa to mohlo odraziť aj na blogu. Minimálne budem mať zaujímavejšie podnety do knižných súhrnov. Zatiaľ aspoň takto...

Hneď prvého apríla som dočítala Struny času - knihu, ktorá síce vyšla v minulom storočí, ale čítala som ju celkom dobrovoľne a nespôsobila mi žiadnu ujmu! Práve naopak, bolo to pekné čítanie. Viac v recenzii

Graham Greene sa ukázal byť celkom v pohode autorom. Tým chcem povedať asi toľko, že aspoň nebol modernista... No ehm, totiž, že The End of The Affair aj Brighton Rock patria k tomu lepšiemu z môjho zoznamu. Pinkie z Brighton Rock by s trochou predstavivosti mohol byť aj akýmsi prototypom Kaza Brekkera! Tuším by som mala napísať fan-fiction alebo čo. 

Lucky Jim je prezentovaný ako neuveriteľne humorný satirický román z vysokoškolského prostredia, no mňa neohúril. A nerozosmial. Čo už.

The Remains of the Day som už raz čítala kvôli prijímačkám. Asi najzaujímavejšie zistenie pri re-readingu bolo, že sa mi táto inak dosť nezáživná a rozťahaná kniha zrazu zdala akási svižnejšia než prvýkrát. Človek si tuším fakt zvykne na všetko.

Amsterdam si podľa mňa ocenenie zaslúži akurát tak za najbizarnejší a najnepravdepodobnejší koniec, no určite to mohlo byť horšie. Každopádne bol na mojom zozname na tento semester poslednou knihou, takže som mohla veselo pokračovať...

...a prečítať si Všade samé korytnačky. Na túto novinku od Johna Greena som sa chystala od jej vydania v zahraničí, no ku knihe som sa dostala až teraz v slovenskom preklade. Nevadí, lepšie neskoro ako nikdy. Aj keď pominieme fakt, že po všetkej tej nanútenej literatúre to bol balzam na dušu, Korytnačky majú čo ponúknuť. Napriek nedokonalostiam. Viac v recenzii.

Poslednou v tomto mesiaci je zbierka vtipných minikomixov Herding Cats z populárnej série Sarah's Scribbles. Podobne ako v prípade jednotky, Dospelosť je mýtus, i tu som sa s niektorými kresbami dokázala perfektne stotožniť. Ak sa teda potrebujete na chvíľu niečím zabaviť a zlepšiť si náladu, určite odporúčam.

Čo ste v apríli čítali vy? Budem rada, ak mi zanecháte komentár.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára