V auguste som prečítala...

...4 knihy, z toho 2 v angličtine, 1 v slovenčine, 1 v češtine a 0 v ruštine:

1. Sarah Andersen: Big Mushy Happy Lump (#2) - aj
2. Cara Delevingne & Rowan Coleman: Všetci za jedného - sj - recenzia
3. Tricia Levenseller: Daughter of the Pirate King (#1) - aj
4. Garth Nix: Abhorsenka (#3) - čj

Na toto leto som si toho naplánovala viac, ako som dokázala zvládnuť, a knihy i blog napokon dostali žalostne málo priestoru. (Čoskoro môžete očakávať príspevok do Zo života knihomoľa, v ktorom vám priblížim, čomu som sa vlastne venovala.) Ako vidíte, môj augustový zoznam je naozaj krátky - na svoju obranu dodávam, že som niekoľko kníh rozčítala a po 20-30% odložila -, poďme sa naň však pozrieť bližšie.

Big Mushy Happy Lump, čiže druhý diel trefných komiksov zo života od Sarah Andersen, som prečítala doslova na jedno postátie. Presnejšie som stála som v kníhkupectve v Olomouci s Michelle - veď čo by to bolo za výlet, keby sme nestihli aspoň jedno kníhkupectvo? Niektoré komiksy boli už tradične geniálne a vtipné, iné ani nie. Popravde sa mi zvyšné dva diely páčili o čosi viac.

Všetci za jedného, tiež známe ako Mirror, Mirror, zrejme najviac zaujme menom na obálke. Netuším, ako sa na vzniku príbehu podieľala samotná Cara Delevingne, no môžem vám povedať, že ide o typickú modernú trendy contemporary, ktorej sa žiaľ nedarí vybočiť z rady ďalších, podobne ladených, kníh. Ponúka čitateľne napísaný, jednoduchý príbeh s viac i menej vydarenými časťami, ktorý vás pravdepodobne neurazí ani nenadchne. 3*. Viac si môžete prečítať tu.

Daughter of the Pirate King sa zapáčila viacerým mojim priateľom na goodreads, takže som sa rozhodla zistiť, čo je na nej také super. Rozhodne sa mi páčilo prostredie, predsa len, koľko YA kníh sa odohráva na mori a zaoberá sa pirátmi a sirénami? (Okej, v poslednej dobe čoraz viac, ale stále to nepovažujem za bežný námet.) Okrem toho sa kniha príjemne čítala, ibaže to je všetko - samotný príbeh je veľmi jednoduchý a postavy ani dej sa mi nedokázali dostať pod kožu. Milá, krátka oddychovka zo zaujímavého prostredia, jasné, viac však radšej nečakajte. 3,5*.

Abhorsenka je treťou knihou v sérii Staré kráľovstvo a priamym pokračovaním Lirael. Knihy z tejto série majú zvyčajne pomalší dej a ťažšie sa mi do nich začítava, preto odo mňa ešte ani jedna nezískala plný počet hviezdičiek. Abhorsenka, nie je výnimkou, no rozhodne si zaslúži solídne 4*, pretože ide o kvalitne napísané fantasy zasadené vo fascinujúcom svete a s kopou zaujímavých postáv.

Ako ste spokojní s uplynulým letom? Prečítali ste v auguste nejakú fakt výnimočnú knihu?