31/12/2018

Knižný súhrn: December 2018 (koncoročná edícia)

V decembri som prečítala...

...10 kníh, z toho 4 v angličtine, 6 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. Derek Landy: Demon Road (#1) - aj
2. Amy Rose Capetta & Cori McCarthy: Once & Future (#1) - aj - bude recenzia
3. Amanda Lovelace: V tejto sa princezná zachráni sama (#1) - sj - recenzia
4. Maja Säfström: Ilustrovaný atlas neuveriteľných faktov o zvieratách - sj
5. Elizabeth O'Roark: Waking Olivia - aj
6. Märta Tikkanen: Príbeh lásky storočia - sj
7. Kerstin Gier: Zámok v oblakoch - sj
8. Danika Stone: All The Feels - aj
9. Henry Fielding: Najdúch Tom Jones 1 - sj
10. Henry Fielding: Najdúch Tom Jones 2 - sj

December sa pre mňa niesol v znamení krátkej čitateľskej slobody, krátkych kníh a návratu k (dlhému) povinnému čítaniu.

Demon Road je svojská kniha, ktorá svojím akčným spracovaním, pochmúrnou atmosférou, nechutnými opismi, nenapodobniteľným humorom a prakticky žiadnym priestorom pre emócie či vzťahy sadne istej skupine čitateľov. Ostatní - vrátane mňa - ju môžu poňať ako fajn oddychové čítanie. Rozhodne by som však uvítala, keby dej napredoval trochu rýchlejšie a keby si autor zvolil menej povrchný prístup k témam a postavám. 3*.

Na Once & Future si posvietim v samostatnej recenzii, len čo kniha oficiálne vyjde.

Ilustrovaný atlas neuveriteľných faktov o zvieratách je maximálne roztomilá knižka, ktorá spoľahlivo zdvihne náladu, či už perfektnými ilustráciami alebo zábavnými faktami z ríše zvierat. Za mňa 5*.

V decembri som si okrem iného vyskúšala čítanie modernej poézie. Pustila som sa totiž do zbierky v tejto sa princezná zachráni sama od Amandy Lovelace. Rozhodne chápem, čo na knihe ľudia kritizujú, zbierku však vnímam predovšetkým ako jedinečnú spoveď s pozitívnym posolstvom. Viac v recenzii.

Waking Olivia patrí k tomu lepšiemu z new adult žánru - romantika sa vyvíja naozaj pomaly, ide tu o viac než len o sex, príbeh sa číta rýchlo a interakcie hlavných hrdinov dokážu pobaviť. Nanešťastie sa autorka nevyhla zbytočnému preháňaniu či dramatizovaniu a úprimne povedané, už som unavená z tých dokonale krásnych zlomených hrdinov, ktorých rany na duši vylieči intenzita ich vzájomných citov. 3,5*.

Príbeh lásky storočia je román vo veršoch od fínsko-švédskej feministickej autorky Märty Tikkanen, ktorý hovorí o neznesiteľnom živote s alkoholikom. Kniha si ma jednoznačne získala brilantnou prácou s jazykom a niekoľkými dychberúcimi pasážami. Podľa mňa sa však autorka v istom bode začala tak trochu motať v kruhu...

Ak hľadáte ideálnu knihu na (po)vianočné obdobie, hlasujem za Zámok v oblakoch. Dej príbehu sa totiž odohráva práve v sviatočnom období v rakúskych horách a prináša so sebou jedinečnú magickú atmosféru, zaujímavo poprepletaný príbeh a ľahký humor. Na druhej strane nejde o dielo, z ktorého by vám vyslovene padla sánka a trochu mi trvalo, kým som sa začítala. 4*. 

All The Feels nie je dokonalá kniha, ale trochu mi pripomenula moju milovanú Fangirl (jupí). Miestami je trošku uponáhľaná, inokedy zase mierne prehnaná a romantická línia ma práve nerozcítila. Na druhej strane verne zachytáva dobré aj zlé časti fandomu a obsahuje kopu milých drobností, s ktorými sa dá stotožniť. Navyše si myslím, že potrebujeme viac hlavných hrdiniek ako je Liv. Iste, často preháňa a správa sa nerozumne, no zároveň pôsobí realisticky a (hoci si počas príbehu prejde vývojom) aj na konci knihy je stále úzkostlivá introvertka, ktorá veľmi nevie, čo s okolitým svetom. 4*.

Povinné čítanie na mojom zozname zastupuje Najdúch Tom Jones. V origináli jedna kniha, ktorá u nás vyšla v dvoch zväzkoch a ja som sa rozhodla si ju rátať za dve. Vnímam to ako kompenzáciu toho, o aké neskutočne nudné a úmorné čítanie ide. *zív*


Za rok 2019...

...som prečítala 80 kníh (pričom 9-krát šlo o re-reading), z toho 39 v angličtine, 33 v slovenčine, 6 v češtine a 2 v ruštine. Článok o mojich knižných naj sa objaví začiatkom januára.

...na blog pribudlo 56 príspevkov a podarilo sa mi zrealizovať menšiu rekonštrukciu - v podstate som vymazala a upravila niektoré príspevky, upratala si v menu a všetko to zakončil vynovený vzhľad od Michelle.

Na záver mi dovoľte vám ako vždy poďakovať za podporu a popriať vám šťastný nový rok 2019!


Koľko kníh ste tento rok prečítali? Ste spokojní so svojím knižným rokom?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára