28/06/2019

Prázdninové popoludnia s autormi 2019: Nina Protušová

(c) Alia

Aj dnes pokračujeme v sérii rozhovorov s autormi. Dovoľte mi na Booklande privítať Ninu Protušovú. Táto mladá sympatická autorka má na konte zaujímavý fantasy debut Čierna schránka a najnovšie i výbornú knihu Mira plnú záhad a tajomstiev.

Aké máš na leto plány týkajúce sa písania?
Toto leto budú moje posledné oficiálne prázdniny, keďže som práve ukončila štúdium na vysokej škole a od septembra už začnem natrvalo zarezávať v práci. Preto by som chcela v lete nielen oddychovať, ale venovať sa aj novej tvorbe. Mám už niečo rozpísané, novú knihu v podobnom štýle ako je Mira. Bola som najprv na vážkach, či sa vrátiť k fantasy, či ostať v skutočnom svete, no reakcie na Miru ma utvrdzujú v tejto novej ceste. Mám už osnovu, postavy a aj niekoľko útržkov deja a rozhovorov, no zatiaľ som nemala čas sa úplne ponoriť do písania. Verím, že cez leto sa to zmení.

Ako si predstavuješ dokonalú letnú dovolenku?
Ako celkom nerozhodný človek by som chcela zažiť v rámci jednej dovolenky kúsok všetkého. Opaľovanie a kúpanie v mori, turistiku v horách, stanovanie pod šírym nebom, brázdenie ulíc veľkomesta a aj navštívenie historických budov a pamiatok. Avšak každá dovolenka strávená s tými správnymi ľuďmi je pre mňa dokonalá.

A čo postavy z Miry a ich dokonalá dovolenka?
Mira by po udalostiach z knihy určite najradšej odcestovala na druhý koniec zemegule. Či už preto, aby si trochu vydýchla, alebo preto, aby si dokázala, že skutočne nie je uzavretá pod obrovskou kupolou, kde ju všetci sledujú. Nikdy som ju nevnímala ako plážový typ, skôr si viem predstaviť, že by aj so svojím najlepším priateľom odišla na sever, do Anglicka, Škótska, či dokonca až na Island. Ale Táňa by ju určite presvedčila aj na týždňovú plavbu po Stredomorí. :D

V dnešnej dobe sa všetci delia o svoje (nielen) letné zážitky na sociálnych médiách a mňa zaujíma, čo tvoje postavy. Aký by mali podľa teba prístup k sociálnym médiám a ako by ich používali?
Mira aktívne sledovala všetky sociálne siete v období po nehode. Neustále sa snažila zistiť, či o nej niekto niekde nepíše, či sa náhodou neobjaví na fotke, ktorá by jej celú situáciu objasnila. Keď sa tak však ani po mesiacoch nestalo, sociálnym sieťam sa začala vyhýbať. V knihe je možné vidieť, že s priateľmi aj mamou si zásadne telefonuje a píše SMS správy. Namiesto zdieľania svojho života na sociálnych sieťach si vedie denník. Fotografie, ktoré sú pre ňu významné, si vždy vytlačí a dá do fotoalbumu alebo pripne na nástenku.

Viem si však predstaviť (dokonca to Mira aj naznačila), že by založila profil na instagrame pre svojho kocúra. Som si stopercentne istá, že v mobile má stovky jeho fotiek a videí. :)


Pekne ďakujem Nine za rozhovor. Stretneme sa zase zajtra pri ďalšom článku.

obálka z goodreads.com

2 komentáre:

  1. Zaujímavo zvolené otázky. Páči sa mi smerovanie otázok na postavy z diel autora viac ako na autora samotného :-)

    OdpovedaťOdstrániť