27/05/2020

Knižný súhrn: Máj 2020

V máji som prekvapivo zrealizovala hneď niekoľko rereadingov. Konkrétne sa mi podarilo znovu prečítať štvorku a päťku Zaklínača, Věž vlaštovky a Paní jezera. Zatiaľ čo z poviedok a prvých dielov ságy o Ciri a Geraltovi som bola nadšená, od trojky to pre mňa začalo ísť dolu vodou a týmito dvomi knihami som sa ledva prevliekla. Iste - Sapkowski má výborné nápady, vie vytvoriť skvelé postavy a jeho cynicko-humorný pohľad na svet stojí za to. Ibaže postupne začal príbeh neskutočne naťahovať, zaujímavé postavy odsúval na vedľajšiu koľaj a písal až príliš experimentálne... Takže za mňa sklamanie. Nedostal ma ani najnovší román o Geraltovi, Bouřková sezóna, ktorý som čítala tento mesiac prvýkrát.


Okrem toho som pustila do novej verzie vydarenej urban fantasy Odstíny života od českej autorky Lusy Adams (viac v recenzii) a do spoločného čítania Twilightu po rokoch s Michelle - výsledok sme spracovali do článku, ktorý zverejníme už v sobotu.

Nechýbalo ani niekoľko pre mňa netypickejších kníh. Siahla som po autobiografii Demi Moore Moja spoveď, od ktorej som čakala kopu historiek z natáčania, no dostala som predovšetkým deprimujúci príbeh o jej ťažkom životnom osude a snahe vyrovnať sa s ním. Čítanie však neľutujem a viac vysvetľujem v recenzii.


Ďalej som dala šancu knihe Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now, a hoci som si svoje účty na sociálnych médiách nezmazala (na to sú príliš praktické), kniha mi rozšírila obzory a dozvedela som sa z nej mnohé zaujímavé informácie.

Prečítala som aj niekoľko YA príbehov, napríklad výborné YA fantasy Ashlords, o ktorom som už písala (v článku nájdete navyše ďalšie dve minirecenzie na nové diela známych autorov). Naopak veľké sklamanie sa vykľulo z Cursed, ktoré sľubovalo nápadité prerozprávanie Artušovskej legendy. Žiaľ, akýkoľvek potenciál zničili ploché postavy, nezaujímavé vzťahy, nedostatok humoru či emócií a dej, ktorý najprv neexistuje a potom začne byť až príliš komplikovaný a mätúci.


Mimochodom, keď už som spomínala tie články, v máji sa mi podarilo ešte publikovať tipy na skryté seriálové & filmový poklady a spoločný článok s Chelle o knihách nášho života. Budem rada, ak si nejaký z nich prečítate. A, samozrejme, poteší ma, ak sa mnou v komentároch podelíte o svoje májové čitateľské zážitky alebo napríklad o názor na Zaklínača.

2 komentáre:

  1. S tým Zaklínačom je to u teba trochu ako s Twilight, nie? Nie je to to, čo to bývalo v tvojej hlave :D :D Re-readingy sú občas fakt na škodu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heh, to mi nenapadlo, ale vlastne áno. :D Zjavne sú, najmä po takej dlhej dobe. :D

      Odstrániť