13/12/2020

Seriály nášho života (s Michelle)

logo (c) Michelle

Okrem kníh sú významnou súčasťou môjho života tiež filmy a najmä seriály – pri niektorých sa skrátka dobre odreagujem a niektoré... niektoré mi dokážu zmeniť život. 

Aj by som si za to pripadala čudne, ale našťastie to má moja obľúbená parťáčka Michelle podobne (zdá sa mi to alebo ma nazvala čudáčkou?), takže sme sa mohli spojiť a priniesť vám tento mierne neknižný a veľmi geeky článok.

Neliss a seriály jej života

Môj zoznam sa delí na dve časti. Najprv sú tu dva seriály, ktoré mi naozaj nejakým spôsobom ovplyvnili život, hoci by som ich už dnes nikomu neodporúčala pozerať. Potom sú tu tri seriály, ktoré u mňa vyvolali obrovskú posadnutosť a navyše ich považujem za objektívne dobré. To ja by som odporučila všetky svoje seriály, ale ani jeden sa zrejme nedá nazvať objektívne kvalitným. Bonusovú kategóriu tvoria The Last Kingdom, Agents of S.H.I.E.L.D. a The Witcher (pod toho sa tiež hlásim) – tieto by ste si rozhodne mali pozrieť, akurát sa nezmestili do dnešného článku.

The Vampire Diaries [serialzone]

TVD je hrozný seriál! Je to tínedžerská upírska telenovela, v ktorej herci ani nepôsobia ako tínedžeri, upíri chodia dobrovoľne na strednú (ja by som takto večnosť nepremrhala) a nikto neumiera nadlho. Vlastne som ani nezvládla pozrieť všetky série. Ibaže TVD sú produktom svojej doby a ja som vtedy bola cieľovka. (Mala som asi trinásť a práve som objavila YA paranormálne romantiky a bad boys.) Okrem toho boli TVD prvým seriálom, ktorý ma zoznámil so svetom amatérskych tituliek a sledovania seriálov online, a vďačím mu za veľký pokrok v angličtine (učím sa totiž najmä počúvaním a v tomto prípade som ju počúvala... celé dni). Dodnes si pamätám svoje obľúbené scény a vidieť Paula a Iana na cone bolo maximálne skvelé... Inými slovami, TVD má pre mňa veľkú nostalgickú hodnotu.

Michelle reaguje: Ja som TVD sledovala do polovice tretej série. Spočiatku ma to tiež bavilo a aj pre mňa to bol v podstate úvod do pravidelného sledovania online seriálov (TVD bol prvý, ktorý som pozerala hneď, ako vychádzal). Lenže som grandiózny odporca Deleny, takže keď to začalo smerovať k nim, vzdala som to. Ja som zase bola ultimátny Delena uctievač, čiže som skôr nechcela sledovať, ako sa im to pokazí. Ale… neboli tí dvaja endgame? Tým som si vtedy nemohla byť istá. V každom prípade, stále žeriem Paula a súhlasím, že vidieť tých dvoch naživo vo mne prebudilo tú teraz už trochu zabudnutú starú dobrú fangirl.

Glee [serialzone]

Aj Glee je vo svojej podstate hrozná telenovela a posledné tri série nikdy nemali vzniknúť. Napriek tomu ma sledovanie neskutočne bavilo a počas prvých sérií mal tento seriál navyše zvláštnu tendenciu nejakým spôsobom odrážať môj život. Spolu s postavami som sa mohla cítiť ako outsider, spolu s Rachel som sa mohla triasť pred prijímačkami (akurát ja som vtedy bola na základke a ona na strednej)... Nehovoriac o tom, že covery a vôbec hudobné čísla sú tu podľa mňa často lepšie ako originálne pesničky a doteraz si ich rada púšťam.

Michelle reaguje: Nebyť toho, že ide o spoločný článok s Neliss, o ktorej vzťahu ku Glee viem, tento seriál by bol i na mojom zozname. High-five! Mňa sprevádzal najmä počas strednej školy, vždy som sa naň tešila a vďaka nemu som spoznala množstvo úžasnej hudby. Hoci šla kvalita seriálu dole, rada sa vrátim k svojim obľúbeným scénam a tú hudbu budem počúvať naveky.

Sherlock [serialzone]

Sherlock od BBC je jediná detektívka, ktorá ma skutočne baví – milujem tie originálne námety, humor, interakcie Sherlocka a Johna... Celkovo podľa mňa ide o výborný seriál, ktorý ma maximálne pohltil a navždy sa zaradil na môj TOP zoznam. Okrem toho mi už viackrát poslúžil ako fajn téma na rozhovor a tých nikdy nie je dosť, keď ste awkward introvert ako ja.

Michelle reaguje: Sherlock na mňa dlhodobo útočil zo všetkých strán, nikdy som sa však neprinútila pustiť si ho. Možno ma odrádzalo práve to, aký bol populárny, heh. Zároveň je pravdou, že som nikdy nemala dvakrát v láske sherlockovskú tematiku. Nevylučujem, že si to raz pozriem (to by si mala!), ale radšej sa na to nespoliehaj.

Merlin [serialzone]

Merlina milujem tak veľmi, že mi je blbé vysloviť ten názov – mám totiž dojem, že o ňom nikdy neprestávam hovoriť. V dobe, keď ma nedokázalo nadchnúť len tak hocičo, som si zrazu zapla Merlina a absolútne mu prepadla. Je to objektívne dobré rodinné pozeranie s originálnym spracovaním artušovskej legendy, skvelými hercami a super humorom. A pre mňa osobne je ako šité na mieru. Milujem tie postavy! Videla som všetky bonusové scény! Čítala som fanfiction! Revala pol hodinu po skončení poslednej epizódy a cítila nekonečnú prázdnotu v srdci! Ani vám neviem vysvetliť prečo, ale Merlin ma z celého zoznamu po citovej stránke jednoznačne dostal najviac.

Michelle reaguje: Merlina som sledovala pár rokov pred Neliss, ešte kým ho aktuálne vysielali, a moje pocity neboli ďaleko od tých jej. Má neuveriteľne sympatické obsadenie, úžasné postavy a humor, ktorý ma bude baviť aj pri x-tom re-watchi. Poslednú epizódu som prerevala od prvej minúty po poslednú. Nestal sa z toho seriál môjho života, rozhodne však patrí medzi moje naj. A keď sa my dve zhodneme, to skrátka musíte vidieť!

Game of Thrones [serialzone]

Na rovinu vám poviem, že posledná séria GoT mi celý seriál slušne pokazila, lebo je otrasne spracovaná. A ani siedmou som si nebola istá. Za to prvých šesť som pozrela za jeden dlhý júl a následne som sa dlho spamätávala. GoT má svoje muchy – ako pomalé tempo či zbytočné snaha nasilu šokovať –, ale zároveň i množstvo epických momentov. Okrem toho, že pre mňa tento seriál definoval polovicu leta (lebo keď som ho nepozerala, myslela som na to), som si pri ňom konečne zvykla na násilie vo filmoch a seriáloch. Začínala som tým, že som si zakrývala oči pri každom podrezanom hrdle a po pár sériách už mi prekážali iba rozpučené hlavy!

Michelle reaguje: Vedela som o tvojej averzii k násiliu, no netušila som, že to bolo až takto! Áno, som strašná citlivka. Ja som začala sledovať GoT, keď vysielali piatu sériu, vďaka čomu som zažila to nervy ničiace čakanie na šiestu sériu a polemizovanie, či to istá postava prežila. Takéto scény vám dajú spomienky a emócie, aké pri binge-watchingu nezažijete. Inak mám v zásade na GoT – vrátane poslednej série – rovnaký názor ako Neliss.

 

Michelle a seriály jej života

Budem k vám úprimná – iba dva seriály mali naozaj zásadný význam pre moju existenciu. Lenže to by nevyzeralo veľmi efektne, päť je krajšie číslo. V dôsledku toho bolo pre mňa ťažké vybrať do zoznamu ďalšie tri, ktoré by boli vyššie na rebríčku oproti mnohým iným, ktoré som sledovala a žrala. Budem trochu podvádzať a poviem, že medzi moje naj patria: Agents of S.H.I.E.L.D., Legend of the Seeker, Lucifer, Game of Thrones, Friends, The Big Bang Theory, IT Crowd, Merlin, Glee, Daredevil či Lucifer. Špeciálne miesto na výslní som však vyhradila pre… bubny, prosím…

Buffy, premožiteľka upírov [serialzone]

Buffy je prvým a hlavným seriálom môjho života. Mala som asi dvanásť, keď sa dostala na slovenské obrazovky – berte na vedomie, že to bolo v čase, keď neexistovalo sledovanie seriálov online – a ja si dodnes pamätám, ako som pozerala prvú časť. Bol to vskutku osud, keďže som sa flákala s kamarátmi a mala som ju zmeškať, no STV1 posunula čas vysielania a ja som to stihla! Buffy vo mne prebudila upírsku mániu, vďaka ktorej som si zamilovala upírske knihy a tie rozdúchali moju záľubu v čítaní. Inšpirovala ma k tvorbe grafiky, čo viedlo k môjmu štúdiu grafiky na strednej. A je zodpovedná aj za to, že som začala s písaním. Vďaka Buffy som začala žiť online, vďaka jej fanúšikom som našla Festival fantázie, vďaka Buffy som, kto som. A priniesla mi môj prvý seriálový crush a OTP! #BangelForever

Neliss reaguje: Pamätám si, ako sme sa pražili na slnku niekde na výlete (tuším v Olomouci) a ty si mi rozprávala o tom, ako ti Buffy zasiahla do života – a podľa mňa je to úplne super! Mám dojem, že práve preto stále nevylučujem, že si ten seriál raz pozriem, hoci môj posledný pokus stroskotal po pár epizódach. (Tie efekty nezostarli najlepšie. S tým súhlasím, ale je mi to jednooo! Buffy je jednou z tých vecí, ktoré budem vďaka jej genialite doživotne citovať.)

Psych [serialzone]

Seriál Psych som tiež najprv sledovala v telke. Hneď som si ho obľúbila vďaka zaujímavému nápadu a vtipnému spracovaniu – hlavný hrdina má skvelý pozorovací talent, a pretože je to svojský blázon, začne sa vydávať za médium s magickými schopnosťami a pomáhať polícii. U nás vtedy odvysielali len tri série, no pretože sme sa dostávali do doby, keď začalo byť možné (vôbec nie ilegálne) sledovanie seriálov online, pokračovala som v ňom takto. Psych patril medzi prvé seriály, na ktoré som sa dívala v angličtine a spočiatku to bola výzva. Zdalo sa mi, že tam hovoria hrozne rýchlo a k tomu je tam veľa slangu a čudných prirovnaní, ale nevzdávala som to a stálo mi to za to. Seriál som videla už viackrát a s nadšením som sa dívala aj na dva bonusové filmy, ktoré natočili v posledných rokoch.

Neliss reaguje: Akože si to pozerala bez tituliek? Nie, s titulkami, akurát vtedy pre mňa bolo ťažké čítať, sledovať a vnímať cudzí jazyk. V každom prípade o tomto seriáli rozprávaš dosť málo! Ja o ňom teraz počujem hádam prvýkrát. Pozrela som si aspoň trailer a hlavný hrdina pôsobí zábavne. Je to rozhodne seriál, pri ktorom sa dá odreagovať. (A nemá zle zostarnuté efekty, na ktoré by si sa mohla sťažovať! No asi by som úplne neverila, že by ťa to pri tvojej náročnosti zaujalo, heh. Zrejme to nebudem testovať...)

Once Upon a Time [serialzone]

OUaT je mojím druhým „životným“ seriálom. Nepriniesol mi žiadne prvenstvá (ak nerátam fakt, že som k nemu vytvorila najväčšie množstvo wallpaperov ever – viac než 100!), ale zato ma sprevádzal vysokoškolským štúdiom od prvého ročníka až po magisterské štátnice. Sprvu bol tento svojský retelling rozprávok fajn odreagovaním. Keď však v druhej sérii nastúpila postava kapitána Hooka, zamilovala som sa. Celý týždeň som na internáte s mizerným internetom nemyslela na iné, než na návrat domov, aby som si mohla pozrieť novú časť. Druhá séria bola rozhodne tým, čo mi pomohlo prežiť druhý rok na internáte, s ktorým sa mi spájajú najhoršie zážitky môjho štúdia. Nech už bola kvalita tohto seriálu akákoľvek, vďačím mu za veľa.

Neliss reaguje: Som šokovaná, že tento odsek nie je len óda na Hooka! Ak chceš, môžem tam niečo dopísať. #HookIsMyLife. V každom prípade úplne chápem, prečo je tento seriál pre teba výnimočný, keďže som mala podobnú skúsenosť s Glee. Čo sa týka OUaT, u mňa chýba Michellina emocionálna väzba, takže som seriál nikdy nedopozerala. Na druhej strane – prvých pár sérií sa pozeralo fajn a Hook je fakt super. Ja som si viac než istá, že nebyť Hooka, tak to pri tej klesajúcej kvalite tiež nedopozerám.

Galavant [serialzone]

Seriál Galavant má v mojom srdci výnimočné miesto. Dostal iba dve série, dokopy 18 epizód, ktoré majú každá 22 minút, ale ja som sa doň zamilovala pri prvej pesničke, ktorá uviedla pilotný diel. Áno, Galavant je muzikálový seriál pre dospelých z produkcie Disney (ABC) o hrdinovi Galavantovi, ktorý šiel zachrániť unesenú lásku… a tá si radšej vybrala zlého kráľa, lebo ju viac nebavil život v chudobe. Tento seriál obrátil na hlavu desiatky klišé, je vtipný (občas detinsky a občas nevhodne), priniesol so sebou geniálnu hudbu s úžasnými textami, je svojský a výnimočný. To, ako som prežívala koniec prvej série, po ktorej nebolo isté, či niekedy príde pokračovanie, bolo utrpením najvyššej úrovne. Plakala som a moje srdce sa lámalo. Milujem Galavanta a navždy budem. Oh, a priniesol so sebou jednu fakt badass princeznú! (Ak by vás zaujímal môj obsiahlejší názor, napísala som o ňom dokonca aj článok.)

Neliss reaguje: Z Galavanta som tuším videla len prvú sériu (shame!) a páči sa mi, ako obracia známe klišé hore nohami, ibaže, uhádli ste, až taká mánia ako u Michelle sa nekonala... Čo z toho vyplýva? Neliss proste nemá vkus! Galavant je úžasný od hercov cez postavy a hudbu až po všetko. No dovoľ! Ty sa nudíš pri Pánovi prsteňov, neviem, kto tu nemá vkus! :D Lebo Pán prsteňov = okamžitý spánok!

Teen Wolf [serialzone]

Na posledné miesto tohto zoznamu by som vedela dať množstvo seriálov a napísať k nim, prečo ich považujem za výnimočné. Nakoniec som si vybrala Teen Wolf, ďalší seriál, ktorý ma bavil počas výšky a priniesol so sebou jednu z naj postáv – Stilesa. Vďaka odznaku so Stilesom som si už počas prvého dňa na magisterskom štúdiu v BA našla partiu. Teen Wolf mal slabšie aj silnejšie dejové linky, ale jeho kvalita sa rozhodne zlepšovala a niektorí herci (napr. Dylan O'Brien v tretej sérii) predviedli úúúžasné herecké výkony. Je to jeden z tých seriálov, ktoré si určite rada pozriem znovu.

Neliss reaguje: Z TW som videla prvú epizódu niekoľko rokov po tom, čo vyšla, a slušne ma odradila. S týmto sa fyzicky ani psychicky nedokážem stotožniť! Bolo to vtipné, bolo to ľahké, malo to Stilesa a Dereka! Ja som videla akurát ďalšiu stereotypnú tínedžerinu alá TVD – v dobe, keď som na to nemala nervy. Musím však povedať, že sa mi páči tvoja odznaková storka, merch je skvelý spôsob ako roztriediť ľudí na fanúšikov a nefanúšikov – a čo viac nám treba? #normalisboring

***

To je od nás všetko! Ďakujeme za prečítanie a budeme rady, keď nám napíšete, ktoré seriály najviac ovplyvnili váš život, prípadne ako.

Neliss & Michelle

obrázky z serialzone

2 komentáre:

  1. Za celý svoj život som videla tak tri a pol seriálu dokopy :D A nie je to obrazne. Prvý seriál, ktorý som videla bolo 13RW, ale keď prišli ďalšie série, tie som už nepozerala. Potom som videla celý Reign (veeelmi som to mala rada a navždy to zostane v mojom srdiečku, hoci tá kvalita nebolo úplne naj :D). Po dvoch rokoch som teraz v júni dopozerala PLL. Áno, dva roky som to pozerala. Niekedy sa mi to už ani nepáčilo, ale keď som prišla do polovice tohto dlhého seriálu, nechcela som prestať :D Pozrela som si aj krátky spin off (ktorý sa mi veľmi páčil!) A toto leto som zas podľahla The Royals, ktoré mali všetko, čo som chcela, ale, žiaľ, nedočkalo sa to 5.serie, takže to nebolo dobré ukončené :( Dvakrát som videla prvú sériu TW, ale od septembra som sa ďalej nepohla ako po 4. epizódu 2.serie, takzeee... Je toho veľa, čo by som si pozrela, ale knihy majú prednosť a radšej pozerám booktube ako seriály (#unpopularopinion) ale možno cez tieto Vianoce nejaký krátky seriál z môjho zoznamu stihnem pozrieť :D (Hoci som 5 kníh od 100 kníh za rok, čiže moja priorita bude asi niekde inde :D )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wau, už dávno som nepočula niekoho povedať, že veľmi nepozerá seriály.:D 13RW ma akosi neláka, čítala som teda knihu, ale idk to všeobecné nadšenie ma minulo. Ooo, Reign! To som vzdala okolo 3 série, ale zo začiatku ma to riadne bavilo.:D Čiže chápem. :D
      Cg k dopozeraniu PLL.:D A good luck s tými 100 knihami, to zvládneš! A keby nie, stráviš Silvester s komiksami. :D:D

      Odstrániť