09/03/2021

Práve čítam #6: L. D. Lapinski - Cestovná agentúra Tajné svety (#1) + minirecenzia

Raz za čas rada siahnem po detskej fantasy - predsa len ide zväčša o milé, oddychové čítanie, ktoré zároveň skrýva aj čosi univerzálne pre všetkých. Naposledy som si takto zamilovala Ničnever - a teraz Tajné svety.

"To, že je niečo plné bohatstiev, neznamená, že človek sa má pokúšať privlastniť si to."


21%:

Už teraz je jasné, že pôjde o rýchle a nenáročné čítanie. Zároveň sa mi pozdáva nápad - kto by, hlavne v dnešnej dobe, nechcel vyraziť na výlet do iných svetov? Oceniť musím tiež skeptickú hlavnú hrdinku Flick (jasné, že mágia neexistuje, pf!) a fakt, že sa v knihe mieša to magické s dnešnou modernou dobou. Začiatok bol rozhodne sľubný.

„Vitajte,“ vyriekol so širokým úsmevom, „v Tajnosvetskom spolku.“
„V akom spolku?“ Flick stále civela na Jonathana. „Naťahujete ma? Vysiela sa toto na YouTube?"

40%:

Nedá sa povedať, že by sa za týchto prvých 40% niečo práve udialo... Na druhej strane ma však dosť baví kontrast medzi Flickinými návštevami iných svetov a jej bežným životom (má taký ten problém, že ju rodičia úplne neprimerane nútia starať sa o mladšieho brata a domácnosť). A áno, tie svety sú často fakt očarujúce, hneď by som šla.

"Obrátila sa a zbadala vtáka nie väčšieho než straka, ale s purpurovými a zlatými perami. Mal ich také dlhé, ako bola ona vysoká. Sledoval ju z konára. Keď našuchoril krídla, dlhé perá sa mu trblietali, akoby boli z kryštálov."

55%:

Viete, čomu nerozumiem? Že Flick dostala knihu o agentúre a všetkých svetoch a pravidlách cestovania a ešte stále ju celú neprečítala! Ja už by som ju vedela spamäti! 😂 Inak musím oceniť autorkinu bohatú fantáziu. A som vážne zvedavá, čo nám Jonathan - druhá dôležitá postava - nehovorí...

79%:

Taaak už je všetko naplno rozbehnuté a páči sa mi, že má príbeh v podstate dve hlavné postavy. Flick je zlatá, ale jej starší kamoš z agentúry Jonathan a jeho vnútorné dilemy a občas protivné správanie ma vyslovene bavia.

"Z formálnej stránky bol dospelý, práve teraz však potreboval nejakého lepšieho dospelého. Dospelejšieho."

100%:

Dočítané! Tento diel síce práve neprekypoval akciou a zvratmi, no napriek tomu sa mi veľmi páčil - získali si ma postavy a témy a cítim množstvo potenciálu do budúcna.


VERDIKT aka MINIRECENZIA: Dvanásťročná Flick sa s rodičmi presťahuje do nového mesta, kde narazí na zvláštnu cestovnú agentúru. V nej stretne o čosi staršieho, spočiatku trochu protivného Jonathana a zároveň zistí, že má v sebe mágiu. Nevošla totiž do bežnej cestovnej agentúry, ale do takej, ktorá umožňuje prostredníctvom kufrov cestovať medzi svetmi. S Jonathanom sa vydávajú na rôzne dobrodružstvá a tak zistia, že s magickými svetmi čosi nie je v poriadku - počasie sa zbláznilo, miznú celé ulice a dokonca i ľudia...

Tajné svety sa môžu pochváliť nápaditými (občas očarujúcimi a občas trošku desivými) novými svetmi. Okrem toho v príbehu vystupujú skvelé hlavné postavy a ich cesta za priateľstvom je sama o sebe vydareným dobrodružstvom. Nechýbajú ani vtipné dialógy či typicky súčasné narážky vytvárajúce zaujímavý kontrast so všetkým magickým. Samotný dej tejto časti je skôr jednoduchší a rozbieha sa pomaly, no vďaka ostatným aspektom a príjemnému štýlu písania stránky napriek tomu rýchlo ubiehajú. Celkovo ide o solídny úvod do série s množstvom potenciálu. Knihu jednoznačne odporúčam ako cieľovej skupine, tak aj starším čitateľom, ktorí si radi oddýchnu pri dobre napísanej detskej fantasy.


Kniha vychádza práve dnes (9.3.)! Pokiaľ sa o nej chcete dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, môžete tak urobiť napríklad tu, na bux.sk. A ak si ju budete kupovať, nezabudnite sa do 9.4. zapojiť aj do mega súťaže o skvelé ceny!
Za poskytnutie recenzného výtlačku výmenou za úprimnú recenziu ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Máte radi detskú fantasy literatúru?

6 komentárov:

  1. Momentálne ju tiež čítam... hádam sa mi bude páčiť rovnako, ale zatiaľ to vyzerá byť veľmi fajn :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ty jo, to už je pěkná chvíle, co jsem četla dětskou fantasy. :D Věřím, že až by byla nálada, tak bych ji zkusila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerá to ako super kniha, zaujala ma už medzi novinkami, takže jej niekedy chcem dať šancu :-)

    OdpovedaťOdstrániť