07/03/2021

Zaujímavé novinky 03/2021

Aj v marci vám chcem dať do pozornosti niekoľko zaujímavých knižných noviniek. Hoci ich, prekvapivo, nie je až toľko ako v minulých mesiacoch. Poďme na to!


Cestovná agentúra Tajné svety (#1)

Slovenské vydanie: Ikar; 9.3.

Viac info: goodreads | bux

O čo ide? Dvanásťročná Flick sa s rodičmi presťahuje do nového mesta a tam objaví čarovnú agentúru, prostredníctvom ktorej sa dá cestovať medzi svetmi.

Prečo ma kniha zaujala? Pretože milujem objavovanie nových svetov v detskej fantasy! Iste, tiež sa v nich dejú zlé veci, ale zvyčajne je ich návšteva relaxačnejšia, ako pri príbehoch pre staršie vekové kategórie. Čoskoro knihe venujem celý článok, no už teraz môžem prezradiť, že stojí za prečítanie.


Kat Ellis: Hrôza v Harrow Lake

Slovenské vydanie:
Slovart; 17.3.

Viac info: goodreads | slovart

O čo ide? Hlavná hrdinka Lola Nox je dcérou režiséra hororových filmov. Po tom, čo na jej otca brutálne zaútočia vo vlastnom byte, musí odísť žiť k babičke do čudného malého mestečka Harrow Lake. A niekto – alebo niečo – jej ide po krku...

Prečo ma kniha zaujala? O tejto knihe básnim odkedy vyšla v angličtine, takže ani neviete, aká som rada, že vychádza v preklade! Ide o výborne premyslený, psychologicky ladený príbeh, pri ktorom sa treba pripraviť na poriadnu dávku tajomstiev, nebezpečenstva a komplikovaných rodinných vzťahov. Nechýbali ani zimomriavky! Vo všeobecnosti nie som veľký fanúšik hororu, ale tento skutočne stojí za to a Harrow Lake odporúčam úplne všetkýýýýým.


Scott Reintgen: Vládci popela (#1)

České vydanie: KING COOL; 22.3.

Viac info: goodreads | Naše nakladatelství

O čo ide? V krajine plnej korupcie a útlaku sa dcéra šampiónov, syn revolucionárov a nadané dievča bez dostatočných finančných prostriedkov zúčastnia závodov na phoenix horses, v ktorých je vražda nelegálna a iné druhy násilia nevyhnutné.

Prečo ma kniha zaujala? Opäť ide o titul, ktorý ospevujem už dlho, preto považujem za svoju povinnosť upozorniť na český preklad. Je to síce iba prvý diel, no autor svoju hru rozohral veľmi dobre. Predstavil nám svet nabitý spoločenskými problémami hneď z troch rôznych pohľadov, dodal k nemu zaujímavé nápady (najmä fungovanie mágie stojí za to) a k tomu do príbehu zakomponoval množstvo akcie. Vlastne mi kniha trochu pripomenula fantasy verziu Hier o život.


Leigh BardugoRule of Wolves (#2)

Dátum vydania: 30.3.

Viac info: goodreads

O čo ide? Najnovšie pokračovanie zo sveta Gríš o Nikolaiovi.

Prečo ma kniha zaujala? Hm, viete, ja som síce stále neprečítala jednotku tejto série. Leigh a jej svet však zbožňujem natoľko, že sa automaticky teším na každú novú knihu...


Allison Saft: Down Comes the Night

Dátum vydania:
2.3.

Viac info: goodreads

O čo ide? Jednodielna gotická romantická YA fantasy kniha o nepriateľoch, ktorí musia začať spolupracovať, aby porazili temné sily. (Ehm, prečítajte si radšej anotáciu, na môj vkus v nej bolo akosi priveľa čudných mien a názvov.)

Prečo ma kniha zaujala? Na jednej strane sa trochu obávam, že to bude príliš patetické a romantizované. Lenže na druhej strane v anotácii hovoria o tajomnom rozpadajúcom sa sídle, v ktorom nie je všetko v poriadku - a to zbožňujem! Plus to znie ako enemies-to-lovers romantika - to ma tiež baví! Nuž, uvidíme.


Aké marcové tituly zaujali vás? Zhodneme sa na niečom?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára