19/12/2021

Joy of Christmas – vianočný knižný tag

Po roku tu máme opäť Vianoce – a opäť sa mi nechce veriť, že sú tu opäť Vianoce – a ja som dostala chuť priniesť na blog trochu vianočnej nálady. Pred dvomi rokmi som v rámci vianočného projektu pripravila vlastný vianočný knižný tag, s ktorého vyplnením mi vtedy pomohla moja najmilšia Neliss. Tento rok som sa rozhodla dať svojej kreativite (opäť) pohov a hľadala som vianočný knižný tag na internete. Narazila som na tag, ktorého autorkou bola Samantha z Novels and Nonsense, avšak jej pôvodné video z roku 2015 už podľa všetkého nie je dostupné.

1. OČAKÁVANIE

Na vydanie ktorých kníh sa najviac tešíš?

Nemám vo zvyku čítať knihy, ktoré aktuálne vychádzajú (a nemám na to konkrétny dôvod, ak sa za dôvod nepovažuje lenivosť), ale na mojom zozname sa nájde zopár kníh, ktoré vychádzajú budúci rok a ktoré si niekedy rozhodne prečítam. Zaujala ma napr. NA romantika Good Girl Complex od Elle Kennedy alebo YA retelling rozprávky BraveBravely – od Maggie Stiefvater. 

Najviac sa však teším na Dedičku ružeV znamení rubínu od Majky Danihelovej. Obe som už síce čítala, ale bude to úžasný pocit, držať tie knihy v rukách. A neviem, či sa to ráta, ale očakávam aj paperbackové vydanie knihy Nasterea od Petry Stehlíkovej. Hardback síce vyšiel tento rok, no čo narobím, keď mám doma prvé dve časti v paperbacku?

2. VIANOČNÉ PIESNE A KOLEDY

Ktorého autora alebo knihu musíš stále ospevovať?

Som si istá, že každému, koho som stretla, som odporučila Kroniky Amberu od Rogera Zelazneho. Je to vrcholové literárne dielo? Nie. Je to úžasné čítanie? Áno. Takže ak hľadáte super high fantasy sériu, ktorej knihy majú len okolo 200 strán namiesto 800 s množstvom veľkolepých postáv a šialených rodinných vzťahov, Kroniky Amberu sú to pravé pre vás. Dostupné sú dokonca aj v slovenčine!

3. MEDOVNÍKOVÝ DOMČEK

Ktorá kniha alebo knižná séria má skvelý world building?

To sa hádam objektívne povedať nedá – alebo toho aspoň ja nie som schopná. Za mňa je úžasný svet zo série Hidden Legacy od Ilony Andrews, v ktorom magické schopnosti určujú váš spoločenský status a čím ste mocnejší, tým ste úspešnejší. Až príliš často sa totiž stretávame s opačným motívom, kde sú postavy s magickou mocou vydedencami v spoločnosti. Nesmierne som si užila aj pobyt vo svete The Lunar Chronicles od Marissy Meyer či v sérii Naslouchač od Petry Stehlíkovej. 

4. VIANOČNÁ KOLEDA

Obľúbená klasika alebo klasika, ktorú si chceš prečítať.

Bohužiaľ, klasickú literatúru neobľubujem a nemám medzi nimi favorita – no niektoré som aspoň hodnotila ako objektívne dobré, napr. Búrlivé výšiny (aj keď za mňa nejde o žiadnu vzorovú osudovú romantiku). No chcela by som si raz prečítať Draculu či 1984.

5. VIANOČNÉ ZÁKUSKY

Ktorú knihu by si chcel/a nájsť pod stromčekom?

Fyzické knihy pod stromček nedostávam a ak áno, tak len ak si ich sama kúpim alebo vyberiem. Nedôverujem ostatným, že mi kúpia niečo, čo ma bude zaujímať  a neznášam, keď na mňa z poličky zízajú knihy, o ktorých viem, že si ich neprečítam – a takých už mám za tie roky doma dosť. Práve preto som si založila účet na Čarovnej poličke! Tento rok mi na zoznam kníh, ktoré si musím kúpiť, pribudlo len Stars Above od Marissy Meyer, aby som mala kompletnú sériu.

6. SVIEČKY V OKNE

Z ktorej knihy máš krásne hrejivé pocity?

Z tej, ktorá vo mne vyvolá hrejivé pocity? Milujem celú Hashtag sériu od Cabrie Hebert a prvé dve knihy z jej série GearShark (pretože mám takmer splnenú GR challenge, začala som re-readovať svoje obľúbené pasáže). Autorka mi dala postavy, do ktorých som sa zamilovala a nedokážem sa odmilovať, nech sa v ich životoch dejú hocaké šialené kraviny. Inak asi väčšina kníh, ktorým som dala päť hviezdičiek, vo mne vyvolala hrejivé pocity. Je to jedna zo základných požiadaviek, aby som knihe vôbec udelila také vysoké hodnotenie.

7. VIANOČNÝ STROMČEK A OZDOBY

Ktoré sú tvoje najobľúbenejšie knižné obálky?

Neviem, či mám najobľúbenejšie obálky a ak áno, obávam sa, že na niektoré pri písaní tohto článku zabudnem. Tak vyberiem aspoň pár svojich naozaj obľúbených. Zbožňujem všetky pôvodné obálky The Lunar Chronicles. Sú jednoduché, symbolické, výrazné a farebne krásne. Takisto žeriem obálky trilógie Renegades, taktiež od Marissy Meyer, ale najmä druhý a tretí diel. Majú krásny farebný kontrast a úžasné detaily. Zbožňujem aj obálky pre sériu Mercy Thompson od Patricie Briggs, ktoré tvoria dokonalé originálne ilustrácie Daniela Dos Santosa. A obálka bola tým prvým, čo ma zaujalo na knihe Serpent & Dove od Shelby Mahurin. No a potom milujem všetky obálky, ktoré som vytvorila ja, pravdaže. (Srandujem. Trochu.)

8. VIANOČNÁ RADOSŤ

Čo máš na Vianociach najradšej alebo aké sú tvoje najobľúbenejšie spomienky na Vianoce?

Zbožňujem vianočné koláčiky a pohľad na rozsvietený stromček. No najdôležitejšie je pre mňa, aby som bola počas Vianoc s rodinou, predovšetkým s rodičmi, ktorých v posledných rokoch – a obzvlášť v posledných dvoch rokoch – nevídam tak často, ako by som chcela.

* * *

Nebudem tu nikoho označovať (aj tak to väčšinou nemá efekt, heh), no ak by sa niekto z vás chcel zapojiť, určite ma informujte, rada si prečítam vaše odpovede. Alebo mi len do komentára napíšte, na akú knihu sa budúci rok tešíte vy či aké sú vaše obľúbené obálky?

No a pretože ďalší vianočný post už nepribudne, využijem túto príležitosť, aby som vám všetkým popriala krásne sviatky, pekné Vianoce a šťastný nový rok!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára