28/02/2020

Knižný súhrn: Február 2020

Nič nedokáže pokaziť čítaco-blogovú aktivitu tak rýchlo a účinne ako škola! Napriek tomu som sa rozhodla spísať toto krátke ohliadnutie za februárom. V prvom rade sa ku mne dostalo niekoľko recenzákov, takže si dajme menšiu rekapituláciu:
  • Krvavec je ďalšie priemerné YA fantasy, ktoré možno zafunguje ako fajn oddychovka - viac tu;
  • knihe Toto je Japonsko dajte šancu, ak si chcete oddýchnúť od beletrie a/alebo sa zľahka oboznámiť s touto fascinujúcou krajinou - viac tu;
  • Všetci sme snehové vločky je dobre napísané YA contemporary o duševnom zdraví so super posolstvom - viac tu.

Popri knihe Toto je Japonsko som stihla spísať minirecenziu na knihu Because Internet (to pravé čítanie pre všetkých nadšencov lingvistiky a/alebo komunikácie na internete) a v rámci nebeletrie som siahla i po knihe Konec prokrastinace. Tá je plná nielen trefných myšlienok, ale tiež vydarených ilustrácií/grafov a konkrétnych tipov. Verím, že si z nej každý odnesie aspoň niečo a odporúčala by som ju aj ľuďom, ktorí motivačnej literatúre neholdujú.


Ďalej som prečítala krátku poviedku Prophet's Hair od Salmana Rushdieho. Keďže ide o text na prekladový seminár, je úplne jedno, čo si o nej myslím. Oveľa dôležitejšie je, že ten chlap píše otrasne dlhé vety na šesť riadkov a to by malo byť trestné!

Okrem toho sa ku mne dostal YA horor Rules for Vanishing. Kniha je písaná nielen ako rozprávanie v prvej osobe, ale tiež formou rôznych esemesiek, dokumentov a prepisov záznamov, čo je môj obľúbený štýl písania. Žiaľ, nezaujímavé postavy a nedostatok hororovej atmosféry značne pochovávajú jej šancu stať sa niečím iným ako priemerným pokusom o strašidelné čítanie pre mládež. 3,5*.

Koncom mesiaca som sa rozhodla zistiť, čo ľudia vidia na Webtoone... A pochopila som to až príliš dobre. Nekonečný výber lákavých webkomiksov, ktoré máte k dispozícii v mobile/tablete i na webe? Áno, prosím! Mojou prvou obeťou sa stal webkomiks Lore Olympus. Už predtým som si ho všimla na instagrame, a keďže moderné spracovania mytológie milujem od čias Percyho Jacksona, bola to jasná voľba. Zatiaľ som nedohnala všetky epizódy, no zamilovala som si autorkine nápady, postavy a kresby. Epizódy mi však nevydržia večne, preto sa so mnou určite podeľte o vaše webtoonové tipy, ak máte so stránkou skúsenosti. A ešte mi povedzte, koľko ste toho prečítali vo februári. Poteší ma každý komentár.

8 komentárov:

  1. Ja som prečítala iba ten jediný diel Mercy, ale lepšie ako nič :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bola som nadšená z toho, že som uvidela Rules for Vanishing na tvojom liste a začalo to sľubne a potom to skončilo rovnako ako u mnohých recenzií. Stále rozmýšľam, či sa oplatí vraziť čas do tej knihy, pretože som zatiaľ videla len také vlažné recenzie.

    Na druhej strane Because Internet znie dosť dobre, na to sa pozriem.

    Webtoonu som prepadla aj ja, konkrétne Lore Olympus, ale kamarátka mi už naposielala príbehy, ktoré prečítala, takže mám čo robiť. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... ono to je fakt také priemerné, určite nájdeš aj niečo, čo si tvoj čas zaslúži viac. :D

      Because Internet by ťa mohlo zaujať podľa mňa.:)

      Uu super, ja som akurát dnes LO dobehla, takže si musím nájsť ďalšiu komiksovú obeť.:D

      Odstrániť
  3. Musím s tebou naprosto souhlasit, škola je ohromný žrout času. Hlavně teď mám samý prezentace, referáty a úkoly, že na čtení prostě čas není. :/
    Já na webtoonu šíleně ulítávám na Let's play. Jsou tam místy hlubší témata, skvěle nakreslené postavy a příběh. A samozřejmě se jedná o romantiku. A hned jako druhý čtu Winter Moon, což je o hře a je to taková komedie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne chápem.:/
      A vďaka za tipy, pozriem sa na obe, akurát dnes som totiž dohnala LO, takže treba.:D

      Odstrániť
  4. Ja našťastie popri škole zatiaľ fungujem v pohodke, paradoxne sa počas prednášok môžem pokojne venovať aj blogu a čítať si články (napríklad ako teraz). Každopádne čo sa týka kníh, prečítala si toho veľa. Krvavec sa mi osobne páčil, dobre sa to čítalo, aj keď to malo svoje chyby. Rules for vanishing ma celkom zaujalo, škoda, že prevedenie príbehu nie je lepšie.
    Ja som toho stihla prečítať prekvapivo tiež dosť, tuším sedem kníh a medzi najlepšie zaraďujem Dardariu a Anjela (Tiffany Reisz).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to máš fajn, ja mám skoro samé také hodiny, kde sa vyžaduje moja prítomnosť a aktivita.:P Moje čítanie najviac zachraňujú vlaky.:D
      Dardariu som čítala, ale celkom ma sklamala.:/ Anjela nepoznám.:)

      Odstrániť