04/11/2020

Práve čítam #3: Lívia Hlavačková - Gwind: Nezabiješ?

Dnes sa vám pokúsim priblížiť svoj čitateľský zážitok zo zaujímavého slovenského (!) fantasy Gwind: Nezabiješ? od Lívie Hlaváčkovej - samozrejme bez spoilerov. Za knihu pekne ďakujem samotnej autorke.

Strana 0:

Na tejto knihe je zaujímavé to, že v rukách držím novú edíciu. Gwind som prvýkrát čítala i recenzovala v roku 2013 - s inou obálkou, od iného vydavateľstva, s trochu iným obsahom a hlavne s pokračovaním v nedohľadne (viac si môžete prečítať u autorky). Nuž, v tejto chvíli vám môžem povedať aspoň toľko, že nová obálka sa mi páči oveľa viac a že s pokračovaniami to vyzerá sľubne. Čo sa týka deja, som veľmi zábudlivý čitateľ, takže mám o ňom iba matnú predstavu. Hodnotenie som si pripomenula vďaka svojmu blogu. Očividne sa mi kniha dosť páčila, ale chýbala mi väčšia hĺbka pri postavách a vzťahoch. Tak uvidíme, čo prinesie čítanie novej verzie.

Strana 124:

Neviem, ako som to vnímala predtým (ani aké to bolo predtým), teraz však dosť oceňujem spôsob, akým autorka spracovala celú tú "dievča z nášho sveta sa ocitne v úplne inom svete a ničomu nerozumie" situáciu. A všetky tie sivé miesta, morálne dilemy a prakticky nemožné voľby v súvislosti s nájomnými vrahmi! To sa mi páči. Okrem toho sa text príjemne číta, akurát kapitoly (či skôr časti) sú neskutočne dlhé, čo je pre mňa nezvyk. Postavy a vzťahy zatiaľ posúdiť nedokážem, ale výhrady zatiaľ nemám.

Strana 200:

Samotnú hlavnú hrdinku som spoznala dostatočne, ostatné postavy stále sledujem s odstupom - rozhodne by som nepovedala, že sú postavy či ich vzťahy najsilnejšou stránkou diela. No zvyšok deja, ktorý sa predo mnou pomaly odhaľuje, komplexný svet či najnovší akčný zvrat mi to dostatočne vynahrádzajú. Som naozaj zvedavá, kam všetko smeruje a hlavne či dostanem odpovede na niektoré zásadné otázky.

Strana 349:

Dočítané! Posledná časť ma so svojimi zvratmi a akciou dosť bavila. Teda, nie som si úplne istá, či Gwind zrazu nebola až príliš dokonale bad-ass, ale neviem sa na to poriadne sťažovať, keďže jej fandím. Čo sa týka odpovedí, tých som veľa nedostala... Koniec prišiel pre mňa dosť nečakane, osobne mi tu chýbala nejaká menšia epizódna zápletka, ktorá by bola aspoň čiastočne uzavretá. V každom prípade som úprimne zvedavá na pokračovanie a rada si ho prečítam. Och a hovorila som už, že je kniha celkom brutálna? Lebo je. Niežeby sa autorka v násilí či nechutnostiach vyžívala alebo ich rozoberala do detailov, lenže servítky si pred ústa tiež nedáva.

Tak a to je na dnes všetko! Budem rada, ak mi prezradíte, či ste knihu čítali (ktorúkoľvek verziu) alebo či vás láka (v tom prípade si ju nezabudnite pridať na goodreads).

VERDIKT: Minirecenziu nájdete tu.

2 komentáre:

  1. Tyto články mě velmi baví. :) A díky nim mi přijde, že se o knize dozvím ještě více. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, to som veľmi rada, mňa ich baví písať, hlavne si na ne ľahšie nájdem čas, keďže vznikajú postupne.:D

      Odstrániť