29/10/2021

Knižný súhrn: Október 2021

V októbri som trochu pridávala na Instagram a, samozrejme, pribúdal tiež podcast. Presnejšie si môžete vypočuť dve nové epizódy. V jednej s Barborou odporúčame knihy na základe albumov a v druhej s Bailey Janelle spomíname na staré YA knihy. Pomedzi to som pridala ešte audiorecenzie na knihy Tiene medzi nami a Príbeh mágie. 

Na blogu ste si zase mohli prečítať viacero minirecenzií, ktoré som plánovala dokončiť a zverejniť už dlhšie. Okrem toho som napísala príspevok o zaujímavých knižných novinkách a príspevok o knihe Influencer - čím sa dostávame k prečítaným titulom.

Influencer je autobiografia slovenského blogera a influencera Milana Bez Mapy. Autora síce nesledujem, ale ukážka ma zaujala, takže som sa do nej pustila a neoľutovala som. Ak vás zaujímajú akčné zážitky z cestovania a/alebo odvrátená stránka internetovej slávy, určite jej dajte šancu. Viac si o nej môžete prečítať práve v zmienenom príspevku.

Prečítala som i všeobecne ospevované YA fantasy o slovanskej mytológii Dcéra zimy. Podľa mňa je síce trochu preceňované, no zároveň fajn. Pozdával sa mi námet, prostredie, zápletka a dôraz na sesterské puto. Navyše je táto verzia Moreny skrátka cool! Na druhej strane sa nedá povedať, že by šla kniha do hĺbky, či už ide o budovanie sveta alebo o postavy, a pri hlbšom zamyslení určite objavíte nejaké nedostatky. Alebo historické prešľapy, ako viacerí podotkli, hoci tie by som si sama od seba nevšimla. 4*.

Ďalší slovenský titul na zozname je Budem iná od Zuzky Šulajovej. Tú si vďaka Džínsovému denníku a Magickému adventu cením ako autorku milých, vtipných a autentických tínedžerských kníh. Budem iná je však úplne odlišný typ literatúry, keďže sa venuje množstvu ťažkých, pochmúrnych tém, predovšetkým drogovej závislosti. Mohla by som tu riešiť veci ako zaujímavé postavy, nedostatky v štýle písania a podobne, ale... Ani sa mi nechce. Táto kniha je totiž pri svojich 700 stranách taká rozťahaná, prekombinovaná a prehnane dramatická, že som ju dočítala otrávená a unavená. 2,5*.

Biedne (s 2,5*) u mňa obišlo i YA contemporary XOXO. To je síce práveže milé a oddychové a navyše z k-popového prostredia (čo sa mi pozdáva), lenže aj oddychovky si zaslúžia aspoň trochu logiky a lepšie budovanie hlavného vzťahu. A v tomto prípade sa to nestalo. Škoda.

Aby som sa iba nesťažovala, v októbri som prečítala tiež dvojku The Poppy War, The Dragon Republic, a bonusové scény The Drowning Faith. A boli dokonalé! Na 5*. Vážne. Zbožňujem ten komplexný dej, svet, inšpiráciu reálnymi dejinami, realistické postavy a brutálne témy. Na záverečný diel sa veľmi teším a zároveň sa bojím, lebo nepochybujem, že mi miliónkrát vezme dych a zlomí srdce - ale verím, že to za to bude stáť.

Poslednou knihou, ktorú chcem spomenúť, je krátky fínsky román Norma. Fíni píšu skutočne svojsky a táto jedinečná kombinácia magického realizmu a tém ako obchodovanie s ľuďmi to len potvrdzuje. Ibaže na fínsku literatúru ide zároveň o dosť stráviteľné dielo a podľa mňa je zároveň značne chytľavé a podnetné, takže ho odporúčam.

Tak a to je k môjmu knižnému októbru všetko. Budem rada, ak sa so mnou v komentároch podelíte o vlastné októbrové čitateľské dojmy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára