17/02/2018

Minirecenzie: Zn. Nové knihy známych autorov 2

Sľúbila som vám ďalšie dve minirecenzie na novinky známych autorov, takže... Tu sú. 1x vesmírne sci-fi & 1x tínedžerská romantika.

Andy Weir: Artemis

Jazz Bashara je obyvateľkou prvého & jediného mesta na Mesiaci. Život v Artemise však nie je pre bežných ľudí vôbec jednoduchý, a hoci si Jazz privyrába pašovaním, nemá dostatok peňazí. Preto nie je prekvapujúce, že skočí po príležitosti spáchať perfektný zločin - istú sabotáž - za poriadnu finančnú odmenu... Veď čo by sa mohlo pokaziť.

Táto kniha začala ako typický "inteligentný príbeh, ktorý nedokáže chytiť za srdce". Komplexné postavy? Máme. Sarkazmus a humor? Máme. Perfektne premyslené a fascinujúce prostredie? Máme. Dobrý námet? Máme! Napriek tomu sa mi akosi nechcelo pokračovať v čítaní, dej sa hýbal vpred slimačím tempom a zatiaľ čo niektoré technologické a vedecké detaily boli zaujímavé, iné... ani nie. Našťastie zhruba okolo 40% prišiel zlom a z knihy sa stala presne tá skvelá a strhujúca jazda, v ktorú som od začiatku dúfala. V konečnom dôsledku odo mňa Artemis získava 4*. Radím vám, aby ste boli trpezliví a počkali si na tie dobré časti. Na autorovu prvotinu (Marťan) však Artemis nemá.


Kasie West: Love, Life and the List

Dvaja z Abbiných kamarátov sú celé leto preč a tak Abby trávi čas so svojím tretím kamarátom, Cooperom... Do ktorého je zamilovaná. Jednostranne a nie až tak tajne. Po tom, čo odmietnu vystaviť jej maľby, pretože im "chýba hĺbka a srdce", sa Abby rozhodne konať. S pomocou svojej rodiny vytvorí zoznam s najrôznejšími položkami, ktoré jej majú pomôcť získať nové zážitky a zlepšiť jej tvorbu, naverbuje svojho najlepšieho kamaráta a hurá do plnenia úloh. Jedno je isté - Abby čaká zaujímavé leto.

Hneď na úvod vám poviem toto: Kasie to vie aj lepšie. A horšie tiež. Najväčším kladom tejto knihy je, že sa nesústreďuje iba na romantickú líniu. V popredí sú Abbine priateľstvá a rodinné vzťahy (i problémy). Kniha sa zameriava okrem iného aj na jej vnútorný rast a na umenie. Čo sa týka Abby a Coopera, ide o klasický prípad kamarátstva, z ktorého sa stane niečo viac. V tomto smere sa však autorke celkom nepodarilo ma presvedčiť a navyše sa mi naše holubičky nedokázali dostať pod kožu... V konečnom dôsledku teda knihu považujem za fajn (nielen) letnú oddychovku, ale nič výnimočné.


Čítali ste niečo od týchto autorov? Chystáte sa? Prosím, podeľte sa o vaše dojmy v komentároch.

obálky z goodreads.com

7 komentárov:

  1. Love, Life and the List vypadá na fajn oddychovku, mrknu na ni. :-) Asi právě v létě, jak píšeš. :-)
    A máš nádherný vzhled blogu!! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, na leto sa určite dobre hodí.:D
      Ďakujem, robila ho moja šikovná kamarátka Michelle (radioactive.delirious-soul.net).:)

      Odstrániť
  2. Love, Life and the List jsem nedávno dočetla a jak píšeš, nějak se mi hlavní postavy nedokázaly dostat pod kůži... Ale stejně se mi to celkově líbilo (taky to byla má první kniha od autorky), takže jsem byla u hodnocení dost sentimentální :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To by ma zaujímalo, ako ti sadnú ostatné, ak sa ich chystáš čítať.:)

      Odstrániť
    2. No četla jsem už skoro všechny (kromě On the Fence a Pivot Point) a některé se mi líbily o kousek víc než tahle. (P. S. I like you asi vede, ale třeba i Fill-in boyfriend je fajn a The Distance Between Us se mi taky dost líbila). Ale Lucky in Love byl docela průšvih a By Your Side mě zatím taky moc nedostalo (jsem na 70%) :)

      Odstrániť
    3. Aha.:) P.S. I Like You je aj môj favorit, tie ostatné boli také... fajn oddychovky, ale žiadna veľká láska a súhlasím, že Lucky in Love autorke ktovieako nevyšlo.:D Ja som nečítala len Pivot Point, ale na to sa ani nechystám, ty áno? :D

      Odstrániť
    4. Nejsem si moc jistá, po Pivot Pointu jsem koukala ještě před tím, než jsem začala číst její contemporary... Al e po tom, co jsem od ní přečetla šest románků (v řadě :D) si nejsem jistá, jestli by mě to spíš nezkamalo :D Asi tomu dám čas, kdybych náhodou měla absťák bez jejích knih :D

      Odstrániť