30/01/2019

Knižný súhrn: Január 2019

V januári som prečítala...

...5 kníh, z toho 4 v angličtine, 1 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. Charles Dickens: Hard Times - aj
2. George Eliot: The Mill on the Floss - aj
3. Emily A. Duncan: Wicked Saints (#1) - aj - bude recenzia
4. W. Bruce Cameron: Psia cesta domov - sj - recenzia
5. Roshani Chokshi: The Gilded Wolves (#1) - aj - bude recenzia

Január sa niesol predovšetkým v duchu skúškového obdobia, takže som väčšinu mesiaca buď nečítala vôbec, alebo som dočítavala povinné čítanie k skúške z britskej literatúry. Našťastie všetko dobre dopadlo a konečne si môžem od klasiky oddýchnuť.

Knihu Hard Times sme síce na hodinách nepreberali, no v tézach na skúšku sa objavila, takže som sa do nej rýchlo pustila. Dobre som urobila, pretože hádajte, ktorú otázku som si vytiahla... Áno, tú o Hard Times. Inak musím poznamenať, že kniha patrí k tým lepším klasikám. Nie je rozťahaná, dá sa čítať a dokonca sa zaoberá celkom zaujímavými témami.

The Mill on the Floss som si vytiahla už dávnejšie ako tému na prezentáciu na spomínanú skúšku. V ponuke boli rozhodne aj tenšie diela, určite som však mohla dopadnúť horšie. Najsmutnejšie je, že kniha predstavuje pomerne zaujímavé postavy a niekedy sú v nej fajn myšlienky, akurát by ju bolo treba zoškrtať tak na polovicu. Keď zbytočne naťahujú dnešní autori, všetci ich za to kritizujú, ale pri dielach z minulých storočí prevláda tendencia tváriť sa, že je to dokonalosť od začiatku do konca - to fakt nepochopím. Každopádne som sa týmto veľdielom úspešne prehrýzla, hurá.

Všetko moje trápenie mi našťastie vynahradila nasledujúca kniha - Wicked Saints. Mala som síce možnosť prečítať si ju už teraz, no vychádza až v apríli, preto zatiaľ nebudem veľa prezrádzať. Takže aspoň takto: objektívne výborné, subjektívne dokonalé čítanie. Všetci nadšenci YA fantasy, prosím, zaznačte si tento titul!

Nebola som si istá, ako dopadne príbeh z pohľadu psa... Čakalo ma však príjemné prekvapenie. Psia cesta domov je milý príbeh s nenásilným posolstvom, ktorý si určite získa nejedného milovníka zvierat, takže neváhajte a odreagujte sa pri tejto knižke. Viac sa dozviete v mojej recenzii.

Ako posledné som prečítala The Gilded Wolves. Chystám recenziu, no už teraz vám môžem prezradiť, že v tomto prípade je hype len hype. Nejde o zlú knihu, akurát si nemyslím, že naplno využila svoj potenciál. Škoda.

Ako ste odštartovali svoj knižný rok?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára