07/02/2019

Posledný PragoFFest #PGF2019

Počas celého skúškového obdobia ma povzbudzovala myšlienka, že keď sa skončí, čaká ma PragoFFest 2019. (Veď viete, tá veľká akcia pre fanúšikov popkultúry plná prednášok, workshopov, stolných i počítačových hier, kostýmov a rôzneho iného skvelého programu z oblasti fantasy, sci-fi, filmov, seriálov, komiksov aj vedy.) Vedelo sa, že ide o posledný PragoFFest, no až na mieste sme sa dozvedeli, čo bude ďalej - ComicCon Prague. Tento nový formát by mal spájať con v západnom štýle (čiže herci, autogramy atď.) s fanúšikovským programom z FFestivalov... Čo znie fajn, ale som fakt rada, že Festival Fantazie v Chotěboři ostáva v nezmenenej podobe. (Prečo navštíviť FF?)
- zdroj -
Jednou z vecí, ktorú na podobných akciách zbožňujem, je ich neopakovateľná atmosféra. Všetci tí ľudia v geniálnych kostýmoch, skvelá výzdoba, stánky s fanúšikovskými predmetmi (hádajte, kto si kúpil HP náušnice a prívesok s logom S.H.I.E.L.D.-u), tematické rozhovory všade dookola... Je to skrátka niečo, čo musíte zažiť.

Okrem toho sa môžete dozvedieť veľa o všetkom, čo vás baví, alebo sa pustiť do debaty s novými zaujímavými ľuďmi. Čo nie je môj prípad (zatiaľ som nenazbierala odvahu vysloviť svoje otázky/názory), ale našťastie som so sebou mala dosť kamarátok, s ktorými sme všetko dôkladne prebrali. Týmto pozdravujem Michelle, jej sestru a Barboru - dúfam, že už sa pomaly balíte na FF 2019!

Každopádne, keďže ide o takú historickú udalosť ako posledný PGF, rozhodla som sa k svojmu pokecu pridať ohlasy kamarátok (nech vidíte, že si nevymýšľam) a extra dávku fotiek. Ready?

(c) Michelle
PragoFFest pre nás začínal v piatok. Vo štvrtok sme si teda aspoň poctivo prešli program a vyznačili, čo nás zaujíma, aby sme to mohli tisíckrát zmeniť a skončiť úplne inde. Klasika. Čo sa však nezmenilo bolo naše rozhodnutie vstávať s PotterFanom. Za dobrovoľný príspevok sme si mohli dať raňajky alebo aspoň peknú potterovskú sušienku, vypiť čaj či kávu a popritom pozerať vtipné videá. Tomu hovorím správny štart do dňa.

Potom sme si vypočuli niečo o knižniciach a písaní a odtiaľ sa vybrali na obed. Na prednáškový program sme nadviazali prednáškou od Solasta o tom, čím sa bavia angličtinári. Skoro hodinu sme sa chechtali na veľmi kreatívnych výtvoroch jeho žiakov a prikyvovali, že tieto Very British Problems poznáme.

Nasledovalo 10 typov hrdinov, ktorým by sme najradšej vlepili od Sikara. Tomu sa podarilo trafiť po hlavičke nielen klinec, ale aj figuranta a navyše som objavila tento zaujímavý web o písaní, na ktorý prispieva.
(c) Michelle
Ďalej sme zakotvili napríklad na prednáške o sexy týpkoch Marvelu  či o čarodejníckej spoločnosti z HP. Vtedy som si uvedomila, že hoci Rowligová vytvorila fakt skvelý svet, s výnimkou Rokfortu ho zas tak dobre nepremyslela.

Na nasledujúcu hodinku som sa odpojila od mojich parťáčok a zamierila na ComicsCon. Tam totiž prebiehala prednáška DC pre začiatočníkov od Jokera, ktorú som si nemohla nechať ujsť. Zatiaľ čo komiksové spracovania mám slušne napozerané, komiksov som prečítala len zopár - nie pre nedostatok záujmu, skôr preto, že je to chaos. Našťastie som si podľa očakávania odniesla vtipne podané odporúčania na komiksy, animáky a dokonca youtube kanál (napriek nepriazni osudu, vďaka ktorej som si uprostred prednášky omylom zmazala rozpísanú poznámku s názvami, eh).

Najbližšia zastávka bola prednáška na ThroneCone o tom, kto sa stane víťazom Hry o tróny od Broga. Prednáška bola fajn, akurát som sa dozvedela, že kopa ľudí proste preferuje knihy nad seriálom a je skalopevne presvedčená o tom, aká je Dany krava. Ja a moje khaleesi tričko sme sa cítili značne dotknuté. (Okej, Dany je impulzívna a arogantná, lenže robí to z nej automaticky najotravnejšiu postavu seriálu? Podľa mňa nie a raz sa k tomu na blogu vrátime...)

O 7 sme si konečne našli čas na večeru (teda, Michelle si ešte stihla odskočiť na kvíz vyhrať knihu, my s Barborou sme však mali jasne stanovené priority). Nivové toasty, čo vám poviem.

Večer sme zakončili na PotterFane. Okrem fajn prednášok si vždy pripravia špeciálny zábavný program, na ktorý sa proste oplatí ísť. Tentoraz sme sledovali MudloToč, čarodejnícku variantu televízneho programu založeného na hádaní písmen. Moderovali ho Voldy & Dolores a zasúťažili si v ňom Lockhart, Bellatrix a Trelawneyová - jedinečná kombinácia.
(c) Michelle
Piatok sme zabalili trochu skôr, aby nám ostalo dosť síl na sobotu. Opäť sme začali už o 9. Tá pokojná, lenivá atmosféra takmer vyľudnených rán sa mi páči. 

Tentoraz sme sa vybrali na Vytvor si vlastného Superhrdinu!. Na začiatku sme sa od Jokera dozvedeli niečo o vzniku komiksov a potom sme dostali k dispozícií predkreslenú predlohu a pastelky. V tomto bode sa na mne Barbora dobre bavila, pretože ja kresliť fakt neviem, akurát občas niečo napíšem, takže som si šla skôr vymyslieť superhrdinu a zapísať si poznámky... Pokračovala som tým, že som kecala Barbore do jej výtvoru. Pod mojím nátlakom dala svojej superhrdinke na hlavu peknú mäsožravú rastlinku so zakrvavenými zúbkami (keďže sme sa deň predtým zhodli na tom, že mäsožravé rastliny sa zdajú byť oveľa viac cool, než v skutočnosti sú - bežná debata, nie?). 

Na ComicsCone sme rovno ostali, pretože Brog porovnával Avengers filmy a komiksy - ideálna téma a super spracovanie. Škoda, že nestihol odprednášať všetko.

Poobede sme ja a moje Merlin tričko (a našťastie aj Barbora) zamierili na prednášku nazvanú Bradley James & Colin Morgan. Moje nadšenie - Merlin fandom stále žije! - značne opadlo, keď sme na prednáške sedeli iba my dve a prednášajúca. Ups.

Odtiaľ som šla na ComicsCon (tento rok zjavne spolu s PotterFanom viedol) vypočuť si niečo o Into the Spider-Verse, na ktoré som veľmi zvedavá. Ďalšiu hodinku sme si všetky štyri nechali voľnú a zahrali si telepatiu. Vysvitlo, že máme s Barborou úplne iné myšlienkové pochody a tak sme sa museli zmieriť s prehrou.

Na odvetu však nebol čas, ponáhľali sme sa totiž na prednášku o Avengers: End Game - zase od Broga. Prednáška bola fakt super (dokonca ju stihol celú), ibaže ma skoro udusila, lebo sa kvôli nej do minimiestnosti napchalo takmer sto ľudí a následne v nej chýbal kyslík.

- zdroj -
O 5 som neplánovane skončila na prednáške o nezmysloch vo filme Fantastické zvery 2: Grindelwadove zločiny od Wizardyho. Vďačná téma. Mimochodom, rozhodla som sa prečítať si i pôvodný scenár - možno nájdem nejaké ďalšie odpovede, možno ďalšie sťažnosti... Uvidíme. Och a ak čakáte na slovenskú verziu, vychádza 26. 2. (čakanie si môžete skrátiť ukážkou).

Zatiaľ čo na FF som väčšinu času trávila na vedecky ladených prednáškach, tentoraz sme si strihli len jednu. Matfyzáčka Věra Koudelková nám správne populárne-náučným spôsobom porozprávala o fyzikálnych podivnostiach na YouTube. A nie, pukance si mobilom fakt neurobíte, pardon.

Z toľkých rečí o elektromagnetických poliach sme, samozrejme, vyhladli. Po večeri nám ostalo trochu času, preto sme zamierili do herne. Ani ja, ani Michelle nie sme práve profesionálne gamerky (hoci Chelle je značne menej márna ako ja), ale napriek tomu sme sa pri vyberaní superhrdinov do tímu a náhodnom mlátení dobre zabavili.

(c) Michelle
Neviem, ako dlho by nás to bavilo, no nemohli sme sa viac zdržať - bolo sa treba strategicky postaviť pred dvere PotterFanu, aby sa nám ušli dobré miesta. Na programe bola Pomáda z Bradavic. Bola som trochu zmätená z českých verzií songov, čo mi však nezabránilo skvele sa zabaviť a tešiť sa na najbližší podobný projekt - na FF 2019 sa totiž chystá Hriešny tanec Voldyho a Dolores! Pro tip: na PotterFane si sadajte dopredu len na vlastné riziko, lietajú predmety. A pukance.

O 9 sme sa zamysleli nad tým, ako by si medzinárodné právo skutočného sveta (ne)poradilo s Wakandou a na záver sme sa vybrali vypočuť si oznámenie Václava Pravdu aka boFFa o poslednom PragoFFeste a o plánoch do budúcna. Po tejto príznačnej bodke nám už neostávalo nič iné, iba pobrať sa na byt k Michelle a jej sestre, aby sme si ukradli aspoň 5 hodín spánku a stihli vlaky domov.
(c) Michelle
Že som sa mala skvele je snáď jasné... Ale aby ste sa nemuseli spoliehať iba na moje nadšenie, odovzdávam slovo svojim parťáčkam.

Michelle: PragoFFest bol vždy takou rýchlou koncentrovanou verziou Festivalu fantázie v Chotěboři, ktorá príjemne narušila to nekonečné čakanie na ďalšie FFko. Stihli sme počas neho hromadu skvelých prednášok, vždy sme si našli čas na nejakú spoločenskú hru, vychutnali sme si ich geniálne toasty a aj sme uspeli v nejakom tom kvíze a odniesli domov si jednu-dve knižočky. Odporúčala som ho každému, kto váhal s návštevou FFka (niežeby ma ľudia príliš počúvali), preto ma mrzí, že sa tento rok konal naposledy… v takej podobe, ako ho sme ho poznali.

Tu je aspoň pár konkrétnych vecí, vďaka ktorým stál PragoFFest 2019 za to: Navštívila som viacero prednášok o písaní a vydávaní, ktoré ma čo-to naučili a inšpirovali ma (na FFku sme obvykle nestíhali Avalcon, ktorý sa venuje tejto téme), mala som možnosť vidieť prednášky, ktoré som na FFku musela oželieť (vrátane reprízy Pomáhy z Bradavic a teším sa na festivalový Hriešny tanec), strávila som víkend s mojou najobľúbenejšou Neliss (a nakopala jej zadok v bojovej hre s hrdinami z Marvelu) a napumpovala som sa na Avengers: Endgame vďaka super prednáške na ComicsCone. Záverečné oznámenie budúcoročného pražského Comic Conu bolo akousi čerešničkou na torte – kto tú atmosféru nezažil, nepochopí.

PS: CHOĎTE NA FESTIVAL FANTÁZIE!!!


Barbora: PragoFFest bol pre mňa zaujímavým zážitkom. Keďže som doteraz poznala len hudobné festivaly, nevedela som, čo ma čaká. Atmosféra, cosplayoví nadšenci i prednášky na rôzne zaujímavé témy (od tých odbornejších o fyzike či jazykovede až po tie, kde sa rozoberá, ktorý marvel hrdina je najviac sexi) si ma nakoniec získali. Mojou najobľúbenejšou časťou programu sa však stali workshopy. Behom hodiny či dvoch som si napríklad vyrobila náušnice z origami či náhrdelník so Sherlockom. Musím teda povedať, že už vidím, prečo tento festival stojí Neliss za polovicu dňa stráveného vo vlaku 😀.

Na záver pridám extra fotky pre lepšiu predstavu.

Jedna od Barbory:
najhoršie hráčky na svete?

Teraz nejaké odo mňa:

moje úlovky

A tieto od Michelle (bez ktorej by som mala minimum použiteľnej fotodokumentácie - vďaka!): 
ak sa vám na tejto fotke nič nezdá čudné, musíte sa na Aquamana pozrieť lepšie
a ešte jedna z potterovskej Pomády

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára