02/03/2019

Knižný súhrn: Február 2019

Vo februári som prečítala...

...7 kníh, z toho 5 v angličtine, 2 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. *Michaela Vysloužilová: Nárek anjela (#2) - sj*
2. J. K. Rowling: Grindelwaldove zločiny - pôvodný scenár (#2) - aj
3. Jessica Brody & Joanne Rendell: Sky Without Stars (#1) - aj
4. Michaela Vysloužilová: Strach duší (#2.5) - sj
5. Geoff Johns: DC Universe - Rebirth - aj
6. Greg Rucka: Wonder Woman - Rebirth Deluxe Edition (#1) - aj
7. Stephen Leacock: The Marine Excursion of the Knights of Pythias - aj

Február som odštartovala celkom aktívne, ibaže potom začal semester a moja čitateľská aktivita sa z toho ešte nespamätala. To mi samozrejme nebráni porozprávať vám o dielach, ktoré sa na môj skromný zoznam dostali.

Moja obľúbená blogová parťáčka Michelle sa venuje aj písaniu príbehov - a to fakt skvelých. Tento mesiac som mala možnosť prečítať si novú verziu druhého dielu jej série Nemŕtvi. Volá sa Nárek anjela, skvele rozvíja všetko, čo sa mi páčilo v jednotke, a dokazuje, že má Chelle talent na prepájanie fantasy aspektov s bežným životom súčasných tínedžerov. Neskôr som sa dostala i k doplnkovej novele s názvom Strach duší. Tá sa stala zatiaľ mojou najobľúbenejšou časťou. Inými slovami, fakt dúfam, že raz budem držať v ruke fyzickú kópiu Michelliných príbehov (samozrejme, s úchvatným venovaním, ktoré už dúfam vymýšľa).

Okrem toho som dala šancu pôvodnému scenáru k filmu Grindelwaldove zločiny. Z filmu som bola vcelku rozčarovaná, ale neľutujem, že som vzala do rúk scenár. Pomohol mi utriediť si dojmy, dozvedela som sa, ako taký scenár vlastne vyzerá a navyše je aj krásne graficky spracovaný.

Ďalej som prečítala takmer šestostranový sci-fi retelling Bedárov, Sky Without Stars. Kniha má potenciál, ktorý, žiaľ, nevyužila naplno. Časom sa k nej určite vrátim a poviem vám viac.

Namotivovaná PragoFFestom som sa konečne pustila do čítania superhrdinských komiksov. Rozhodla som sa začať krátkym úvodom do najnovšieho reštartu DC Universe - Rebirth. Ten sa snaží na malom rozsahu prepojiť všetky predchádzajúce verzie, naznačiť hlavnú zápletku aj kopu vedľajších... A je to trochu chaos. Ale podarilo sa mi úplne nestratiť, jupí. (Veľmi mi pomohlo, že som videla niekoľko sérií seriálového Flasha a vo všeobecnosti fakt, že mám DC ako-tak napozerané.)

Potom som sa pustila do Wonder Woman - Rebirth Deluxe Edition, ktorá v sebe zahŕňa rebirthovský úvod a prvých 14 volumov (aký máme slovenský výraz, komiksáči?) jej príbehu. Opäť som chvíľami tápala, opäť mi pomohol film... A určite budem pokračovať. Pri tomto komikse sa však rozhodne treba pripraviť na to, že sa v ňom striedajú dve časové línie a dosť dlho trvá, kým do seba veci začnú zapadať.

Ako poslednú som si na zoznam pripísala poviedku (podvádzam?) The Marine Excursion of the Knights of Pythias. Je síce pravda, že tento semester nemám žiadnu povinnú beletriu v klasickom slova zmysle, ale za to mám seminár z umeleckého prekladu a ako prvú sme mali preložiť práve časť tejto poviedky. Je celkom zaujímavá a tak príjemne ironicky ladená, takže čítanie nijako nebolelo. O preklade sa to nedá povedať.

Koľko kníh ste stihli prečítať vo februári? Máte pre mňa nejaké odporúčanie?

2 komentáre:

  1. ♥♥♥
    (Viac slov mi nenapadá, pretože som nič z toho, čo si čítala, neprečítala :D A prečítala som iba romantiky, ktoré ti nebudem odporúčať :D)

    OdpovedaťOdstrániť