20/06/2019

5 dôvodov, prečo navštíviť Ničnever

Krajina Ničnever (či Nevermoor alebo Nikdyuš) je súčasť magického sveta, ktorý vybudovala austrálska autorka Jessica Townsend vo svojej rovnomennej sérii. V angličtine aj v slovenčine vyšli zatiaľ prvé dva diely (dvojka, Čarotepka, sa dočkala prekladu len nedávno), no autorka ich dokopy plánuje minimálne šesť.

Hoci je táto séria primárne určená mladším čitateľom, podľa môjho názoru ide o middle-grade, ktoré si užijú i starší čitatelia. Jedným z dôvodov je práve očarujúci svet, v ktorom sa príbeh odohráva - takže si poďme vymenovať 5 dôvodov, prečo sa ho oplatí navštíviť aspoň na stránkach kníh!


1. Zábavná mestská hromadná doprava
Kto by sa nechcel zavesiť na dáždnik a odviesť sa kamkoľvek potrebuje? Alebo mať ako študent súkromnú stanicu čarometra (pričom prvá zastávka je vaša spálňa)? Pešiu prechádzku vám zase ozvláštnia tajomné bočné uličky, ktoré vás môžu obrátiť hore nohami, vypľuť na druhom konci mesta alebo... zabiť. Ale nebojte sa, sú značené!

2. Skutočne zaujímavé vyučovanie
Okej, musíte byť síce členom Spolku výnimočných, aby ste mohli navštevovať ich úchvatnú školu... Ale predstavte si, že ste tam a váš rozvrh tvoria predmety ako lietanie na drakoch, dračí jazyk, zatajovanie, vyhýbanie a schovávanie, roller derby s kentaurmi alebo... starostlivosť o veľmačky!

3. Hovoriace zvieratá
Plynule nadväzujem na druhý bod. V Ničneveri žijú rôzne čarozvery, ktoré by mi za spojenie "hovoriace zvieratá" poriadne vynadali, lebo sú to maximálne vnímavé, inteligentné bytosti ovládajúce jazyk. Nuž a patria medzi ne napríklad zmieňované veľmačky. (Splnený čitateľský sen.)

4. Perfektné oslavy
Ničneverčania sa vedia baviť a sláviť vo veľkom. Majú jedinečné tradície, sprievody a ich Vianoce sú fakt niečo. Viac neprezradím, prečítajte si to.

5. Hotel Deucalion
Keď pobyt v Ničneveri, tak určite v Deucalione! Je rozľahlý, plný zaujímavých miestností, žijú v ňom samé svojrázne osobnosti a čo je najlepšie - sám od seba mení izby tak, aby úplne vyhovovali predstavám a potrebám obyvateľov. (Takže by ste si už nikdy nemuseli kupovať novú knižnicu.)


Ničnever sa poľahky stal jedným z knižných miest, kde by som rada dovolenkovala - a možno aj bývala. Okrem skvelého prostredia však v knihách nechýba ani partia postáv, ktoré si zamilujete, ľahký humor či zaujímavá zápletka. Viac si môžete prečítať napríklad v tomto príspevku, v mojej recenzii na jednotku alebo si počkať na pripravovanú recenziu druhého dielu.

Čítali ste Ničnever/chystáte sa? Ktorý knižný svet by ste chceli navštíviť?

13 komentárov:

  1. To znie ako niečo, čo by som si užívala v mladšom veku :D Teraz si nie som istá, či by sa mi do takého chcelo púšťať. Inak minule som nad tým uvažovala a mojou obľúbenou školou akosi zostáva VA :D (sorry, Rokfort :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja tiež nečítam veľa detských kníh, ale táto séria mi príde, že má čo ponúknuť aj starším čitateľom a vždy mi zdvihne náladu.:D Ale chápem.:)
      Fííha. :D Tak mňa VA ako škola asi až tak nenadchla. :D

      Odstrániť
    2. Mňa to asi len o čosi viac láka k upírskej škole ako k čarodejníckej :D :D :D

      Odstrániť
    3. A čím z VA sveta chceš byť? :D :D

      Odstrániť
  2. Knihu jsem nečetla a ani mě moc neláká, ale asi změním názor, protože z těch 5 důvodů bych to místo opravdu ráda navštívila a viděla ho. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... je to middle-grade, ale nie úplne detské a má svoje čaro a atmošku. :D Každopádne dúfam, že ak sa ku knižke raz dostaneš, bude sa ti páčiť. :D

      Odstrániť
  3. O knize jsem toho hodně slyšela, ale asi to nebude nic pro mě. Stejně mě ale fascinuje, jak autoři dokážou vymyslet svůj skvělý a dobře fungující svět 😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, sú knihy, kde ťa world building proste neruší... a potom knihy, kde si daný knižný svet priam zamiluješ - a to ma tiež fascinuje. :)

      Odstrániť
  4. Originálně pojatý článek :) Já na tyhle vymyšlené světy moc nejsem, ale když nad tím tak přemýšlím, tak bych aspoň na chvilku ráda zavítala do světa Harryho Pottera :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) HP je klasika, tam by som sa tiež chcela pozrieť. :)

      Odstrániť
  5. Ja mám len jeden problém,ja keď som si knihu prečítala nevedela a ani neviem prestať na ňu myslieť stále mám pocit akoby spisovatelia chceli aby sme závideli.:)

    OdpovedaťOdstrániť