31/05/2016

Dvojitý knižný súhrn: Apríl & máj 2016

Zo života knihomoľky:

Neviem, či ste to pri mojej bežnej (ne)aktivite vôbec postrehli, ale posledné dva mesiace boli pre mňa tak trochu... šialené a rada by som vám aspoň v skratke objasnila, čo sa dialo.

Prosím pekne, polovične som maturovala! Teda... Chodím na anglické bilingválne gymnázium do štvrtého ročníka a aj keď je štúdium päťročné, maturitu máme rozdelenú, takže som tento rok absolvovala maturitu z angličtiny a slovenčiny. Miestami to síce bolo o nervy, ale z oboch mám jednotky a na jún pekný rozvrh, keďže nám SJL & ANJ odpadli.

Okrem toho som začala brzdiť cestnú premávku robiť autoškolu, prvýkrát v živote sa zúčastnila Slavconu (bolo to skvelé!) a tento víkend prvýkrát navštívila Nitru. Práve tam sa totiž konal knižný zraz, ktorý som si nemohla nechať ujsť. Ako vždy, bol to úžasný deň a pridali sa k nám dokonca i nejaké nové tváre.

No a keďže sa hektickosť posledných mesiacov prejavila na tempe môjho čítania, rozhodla som sa zhrnúť apríl a máj v rámci jedného článku. Poďme na to...


Prečítala som:

V apríli...
...3 knihy, z toho žiadnu v angličtine, 1 v slovenčine a 2 v češtine:

1. Ann Leckie: Ve službách Spravedlnosti (#1) - čj - recenzia
2. *Andrzej Sapkowski: Poslední přání - čj*
3. Patrick Ness: My ostatní tu len tak žijeme - sj - recenzia

V máji...
...6 kníh, z toho 2 v angličtine, 2 v slovenčine a 2 v češtine:

1. Ilona Andrews: Magie krve (#4) - čj
2.Zdravé raňajky - sj
3. Penelope Douglas: Nádych (#1) - sj - recenzia
4. Kelly Oram: Cinder & Ella - aj
5. Colleen Hoover: Confess - aj
6. Jiří Kulhánek: Noční klub (#1) - čj


Apríl bol, čo sa čítania týka, naozaj kritický. V skutočnosti som totiž prečítala len dve knihy - My ostatní tu len tak žijeme a Ve službách Spravedlnosti. Obe som recenzovala, takže ak chcete vedieť viac, vyššie sa môžete prekliknúť na recenzie.  

Poslední přání aka prvý diel Zaklínača som počúvala ako audioknihu poriadne dlho a náhodou som skončila v apríli. Zaklínač je výborná séria (už som ju raz čítala) a v tejto podobe boli poviedky ešte lepšie. Nejde totiž o klasickú audioknihu, ale skôr o akúsi... rozhlasovú hru. V tomto prípade skrátka platí: ak môžete, počúvajte.

V máji sa mi s čítaním darilo o čosi lepšie. Na blog sa však dostala iba rozčarovaná recenzia na populárnu new adultku Nádych (v origináli Bully).

Štvrtý diel urban fantasy série o Kate Daniels, Magie krve, ma len utvrdil v presvedčení, že je táto séria výnimočná a že som si maximálne zamilovala svet, v ktorom sa odohráva, humor, Kate a, samozrejme, Currana.

Cinder & Ella si odo mňa zaslúžili trošku zmätené 4 hviezdičky. Od knihy, ktorú napísala Kelly Oram, som čakala naozaj veľa a C&E nebolo také dobré ako V is for Virgin alebo The Avery Shaw Experiment. Áno, príbeh vo mne vedel vyvolať emócie (od sĺz, cez smiech, po priblblý úsmev), čítal sa naozaj dobre a hlavná hrdinka bola sympatická knihomoľka a blogerka - bez toho, aby to pôsobilo násilne. Bohužiaľ faktom zostáva, že bola kniha až zúfalo nereálna a miestami brutálne presladená.

Od Colleen Hoover som dávnejšie čítala Beznádejnú a Stratenú nádej - a zhltla som ich aj s navijakom. Potom ma absolútne dostalo skvelé Maybe Someday. Potom som sa v máji začítala do Confess a... Ostala som sklamaná. Knihe z nejakého dôvodu chýbala typická Colleenina iskra a neskutočne sa vliekla. Chválim síce prepojenie na umenie a zaujímavú zápletku, ale inak ju považujem za lepší priemer. 3 hviezdičky.

Raz za čas si prečítam nejaké dospelácke fantasy a občas je dokonca české - práve takýmto prípadom je Noční klub. Na knihu ma nalákala Michelle, takže keď som ju náhodou objavila v knižnici, bola to jasná voľba. Ak si knihu chcete prečítať, musíte rátať s niekoľkými vecami: že hlavní hrdinovia fungujú štýlom oko za oko; že je v nej veľa smrti, krvi a utrpenia; že určite nie je taká, ako čakáte. Kulhánek ma totiž dokázal nespočetnekrát prekvapiť tým, kam príbeh posunul. Objektívne musím uznať, že bol dej trochu (dosť) pomalý, no čítanie som si maximálne užívala, takže za mňa 4 hviezdičky.

Ako sa máte vy? A ako ste na tom s čítaním?

6 komentárov:

  1. Hlavní je, že jsi si i přes nedostatek času našla vůbec nějaký čas na čtení nebo poslouchání:) Zaklínač je super, zbývá mi poslední knížka a Zdravé raňajky vypadají moc dobře.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale áno, vždy som sa z toho tešila.:) Tak si ten posledný diel uži.:)

      Odstrániť
  2. Mne a CaE páčilo asi najviac zo všetkých autorkiných kníh, ale je pravda, že to bolo dosť nereálne a ten koniec ma trochu naštval, lebo tam to už bolo dosť pritiahnuté za vlasy. Keby si záver držal v rovnakej rovine ako začiatok aj stred, bolo by to úplne super.

    K tým novým tváram na zraze - o niektorých osobách doteraz netuším, že kto to bol :D :D :D
    Akosi sa to ku mne nedonieslo alebo som sa zase hrala na hluchú a prepočula to.
    K maturitám gratulujem! Viem si predstaviť, že to bolo o nervy, akože keď sa už na to pozerám ako vysokoškolák, maturity beriem ako niečo totálne ľahké oproti terajším skúškam, ale v tej dobe som to hrozne prežívala. Je to taká predpríprava na vysokoškolské skúšky, máš sa na čo tešiť. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno, až ku koncu sa to... nie že pokazilo, ale zosladlo a znereálnelo? Ok, fajn, asi pokazilo.:D

      Haha.:D Ja som dodatočne zistila všetkých.:D

      Ďakujem.:) Myslím, že najväčší problém s maturami je to, že sú prvou väčšou skúškou a či človek chce alebo nie, stres to je... Predpokladám, že na výške si zvyknem.:D

      Odstrániť
  3. Super výběr! Taky jsem teď měla období s málo knihami, takže chápu, ale květen to podle mého dotáhl ;) Jinak z uvedených knih mě nejvíc zaujalo to My ostatní tu jen tak žijem - to bych si fakt ráda přečetla! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dúfam, že sa ti k nej podarí dostať a bude sa ti aj páčiť.:)

      Odstrániť