04/02/2021

Práve čítam #5: Lusy Adams - Hodnota krve + minirecenzia

Minulý rok som písala o mestskej fantasy Odstíny života od mladej českej autorky Lusy Adams (recenzia). Tento rok sa mi do čítačky dostalo pokračovanie a ja som sa rozhodla svoj proces čítania zdokumentovať - samozrejme bez spoilerov. Za poskytnutie knihy ďakujem autorke.

Strana 0:

Jednotka predstavovala taký chytľavý stručný úvod, ktorý vedel zaujať postavami a/alebo (v mojom prípade) nečiernobielym svetom a viacerými morálnymi dilemami. Nechýbal pri tom ani náznak milostného trojuholníka či množstvo nezodpovedaných otázok... Uvidíme, čo prinesie dvojka.

Strana 102:

Teší ma, že sa konečne dozvedáme viac o Alexinej úlohe spasiteľky i o celom nadprirodzenom svete. Už menej ma tešia všetky tie náboženské označenia a koncepty využité ako fantasy mytológia - niežeby to v jednotke nebolo, no teraz sa to akosi zvýraznilo... Inak si zatiaľ nie som istá, kam tento diel smeruje, ale ak máte radi časté doťahovanie sa postáv a sarkazmus, prídete si na svoje.

Strana 152:

V tomto dieli pribudli naozaj zaujímavé vedľajšie postavy. Plus sa mi páčili niektoré prepojenia s dejinami. A pozreli sme sa do Prahy! Hoci len na krátko. Zároveň sa však niektoré hlavné postavy začali správať o dosť inak, ako by sa dalo čakať, a istá časť shipperov asi nebude nadšená. Sama poriadne neviem, čo si o tomto smerovaní myslieť. Celkovo ide rozhodne o také... rýchle fajn čítanie. Ako bola aj jednotka. Lenže zároveň som už asi čakala niečo komplikovanejšie a dlhšie?

Strana 205:

Popravde, vývoj niektorých vzťahov (naznačený milostný trojuholník z jednotky) a isté reakcie ma úplne nepresvedčili. Na druhej strane som si užila túto trošku inú, pokojnejšiu časť knihy. Tak a teraz môžeme ísť na záverečnú akciu!

Strana 304:

Okej, posledná tretina bola jednoznačne najlepšia. Postarali sa o to nové fascinujúce odhalenia, dávka zaujímavej akcie a dostatok komplikovaných vedľajších postáv s nejasnými motiváciami a ešte nejasnejším morálnym kódexom. Veľmi ma baví Devon a jeho kumpáni. A tiež fakt, že rozdelenie na dobrú a zlú stranu tu nie je zase také jednoznačné, to už som, koniec koncov, chválila pri jednotke.

VERDIKT aka MINIRECENZIA: Alex sa snaží s pomocou ostatných lovcov priblížiť k splneniu svojho poslania Spasiteľky a konečne rozhodnúť odveký boj. Vôbec sa jej však nedarí a k tomu sa pridávajú komplikované city, nevysvetliteľné bolesti hlavy a prítomnosť istého veľmi nebezpečného a dosť nahnevaného upíra v meste.

Podobne ako prvý diel, i Hodnota krve je predovšetkým dynamický, akciou nabitý príbeh s pomerne jednoduchou epizódnou zápletkou. Na druhej strane sa tu v porovnaní s jednotkou objavuje viac informácií a odhalení súvisiacich s väčšou zápletkou série a tento aspekt sa mi naozaj pozdával. Všetky postavy navyše dostávajú viac priestoru (a viaceré som si vďaka tomu obľúbila) a nechýba ani množstvo sarkazmu či vtipných interakcií. Už menej ma presvedčil vývoj romantickej dejovej linky, ktorý na mňa pôsobil zbytočne unáhlene. Stále platí, že autorkin svet a poňatie nadprirodzena nie sú práve nevídané, no oproti prechádzajúcemu dielu sa tu vyskytlo niekoľko originálnejších momentov.

Celkovo ide o veľmi solídne čítanie v rámci žánru a ak máte mestskú fantastiku radi, prípadne ak sa vám jednotka páčila, Hodnota krve si zaslúži šancu. Ale ja som od pokračovania očakávala čosi komplikovanejšie a hlbšie, takže odo mňa napokon získalo 3*.

To je na dnes všetko. Ak vás kniha zaujala, nezabudnite si ju pridať na goodreads! E-book si môžete zakúpiť napríklad tu.

Máte radi mestskú fantasy? Poznáte túto sériu?