02/02/2021

Zaujímavé novinky 02/2021

Nastal čas predstaviť vám februárové knižné novinky, na ktoré sa teším (samozrejme bez spoilerov). Mimochodom, zistila som, že vyhrabať spoľahlivo pôsobiaci dátum vydania je občas nemožné, preto berte s rezervou, ak sa niektorej z kníh napokon dočkáme až v marci...


Toto je Kórea

Slovenské vydanie: Ikar; už vyšlo

Viac info: goodreads | bux

O čo ide? Sprievodca kórejskou kultúrou od dejín, cez geografiu, až po špecifickú popkultúru, ktorá si získala mnohých priaznivcov aj v zahraničí.

Prečo ma kniha zaujala? V poslednom období som si obľúbila pár kórejských seriálov, jednu kpopovú skupinu a celkovo som sa začala o túto fascinujúcu krajinu viac zaujímať. Povedala som si teda, že je načase k videám na YT pridať i nejakú tú knihu a dovzdelať sa. Táto publikácia vyšla už v januári, ale keďže som si ju vypýtala z februárovej ponuky kníh na recenziu od Ikaru, rozhodla som sa ju sem predsa len zaradiť.


Anna a francúzsky bozk

Slovenské vydanie: Ikar; 9.2.

Viac info: goodreads | bux

O čo ide? Sedemnásťročná Američanka Anna vycestuje na rok študovať do Paríža, hoci nevie ani slovo po francúzsky a jej sprievodcom sa stane sympatický spolužiak Étienne - aká škoda, že je zadaný.

Prečo ma kniha zaujala? Túto knihu som čítala straaaaaašne dávno (dobre, tak v roku 2014) a vtedy sa mi veľmi páčila, hoci takéto dievčenské romány neboli moja parketa. Obzvlášť si pamätám tú skvelú atmosféru Paríža! Nie som si istá, či by ma kniha s odstupom času nadchla rovnako, ale rada by som to zistila.


Holly Bourne: Všetky moje slzy

Slovenské vydanie: Slovart; vychádza v priebehu februára

Viac info: goodreads | slovart

O čo ide? Amelie si postupne uvedomuje, že jej vzťah prináša viac bolesti ako radosti. Rozhodne sa navštíviť všetky miesta, na ktorých ju jej priateľ rozplakal, aby lepšie pochopila, čo sa s nimi vlastne stalo.

Prečo ma kniha zaujala? Milujem tvorbu Holly Bourne a jej meno považujem za garanciu kvality, takže prečo by ma kniha nezaujala?


Leigh Bardugo: Deviaty spolok (#1)

Slovenské vydanie: Slovart; vychádza v priebehu februára

Viac info: goodreads | slovart

O čo ide? Alex rozhodne nie je materiál na štúdium na Yale. Práve na túto univerzitu sa však zadarmo dostane po tom, ako brutálne zavraždia jej zhúlených kamošov. Alex totiž vidí duchov a Yale toho ukrýva viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať - vrátane okultných spolkov.

Prečo ma kniha zaujala? Kniha ma pôvodne zaujala preto, že ju napísala Leigh Bardugo. Pri čítaní si ma potom získala komplexnými postavami, neprikrášleným zobrazením sveta a magickým systémom (hoci prvá polovica mohla byť záživnejšia). Jednoznačne sa teda teším, že vyjde v preklade.


Kristína Ježovičová: Vydrž to so mnou

Dátum vydania: vychádza 5.2. v CooBoo

Viac info: goodreads | albatrosmedia

O čo ide? Slovenský román pre tínedžerov o boji s dievčaťom v zrkadle a hľadaní sebalásky. (Anotácia mi veľa nepovedala, no to predsa nie je nutne na škodu.)

Prečo ma kniha zaujala? O autorkinej tvorbe som počula mnoho dobrého a keďže sa táto kniha bude zjavne zaoberať (pre mňa) fascinujúcimi témami, rozhodla som sa jej dať šancu. O tom, ako to dopadne, vás budem informovať.


Lusy Adams: Hodnota krve (#2)

Dátum vydania: vychádza v priebehu februára

Viac info: goodreads

O čo ide? Druhé pokračovanie českej urban fantasy série o Alex, ktorá sa po smrti prebrala ako spasiteľka a musí bojovať s nadprirodzenými potvorami.

Prečo ma kniha zaujala? Autorkinu tvorbu sledujem už dlho a keď prišla s novou verziou jednotky a teraz aj s dvojkou, bola to pre mňa skrátka povinná jazda. Táto kniha čoskoro vyjde v podobe e-booku a ja zarovno s vydaním zverejním tiež článok o svojich podrobných dojmoch.


Natalie C. Parker: Stormbreak (#3)

Dátum vydania: 9.2.

Viac info: goodreads

O čo ide? Tretí diel dystopickej trilógie o neohrozenej posádke mladých pirátok.

Prečo ma kniha zaujala? Jednotka a dvojka pre mňa predstavujú ideálne dobrodružné čítanie a nemôžem sa dočkať rozuzlenia celého príbehu!


Scott Reintgen: Blood Sworn (#2)

Dátum vydania: 16.2.

Viac info: goodreads

O čo ide? Pokračovanie YA fantasy dilógie o fascinujúcej krajine na pokraji vojny.

Prečo ma kniha zaujala? Závody na phoenix horses a oboznámenie s tromi hlavnými postavami v jednotke som si maximálne užila a teraz sa teším, ako pôjde v dvojke do tuhého.


Genevieve Gornichec: The Witch's Heart

Dátum vydania: 9.2.

Viac info: goodreads

O čo ide? Romantické fantasy pre dospelých inšpirované nórskou mytológiou o čarodejnici, ktorú zavrhne samotný Ódin a ona potom stretne Lokiho a zamiluje sa.

Prečo ma kniha zaujala? Žiadna záhada - v momente, keď nejaká anotácia zmieni Lokiho, má kniha moju plnú pozornosť. Táto podľa mňa vyzerá celkovo sľubne, čiže naozaj dúfam, že ma nakoniec nesklame.

Na ktoré knihy sa vo februári chystáte vy?

obálky z goodreads.com, slovart.sk a bux.sk

6 komentárov:

  1. Super, opět mám další tipy, co si přečíst :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hned mě na první pohled zaujala kniha Toto je Korea. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. High-five! Mne by mala čoskoro prísť a strašne sa na ňu teším.:)

      Odstrániť
  3. Myslím, že nie je vôbec prekvapivé, že najviac sa teším na Annu :D Aj keď tá obálka...
    Anyway, Ninth House bude hádam pecka, hoci v poslednom čase na to počujem samé zmiešané reakcie, ale dúfam, že sa k nemu čo najskôr dostanem :) A aj tá slovenská kniha vyzerá naozaj dobre. Som veľmi rada, že sa u nás vydáva viac našich kníh pre mládež :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obálka je pre mňa hlavne nezvyk, s Annou si spájam tú klasickú.:D
      Podľa mňa má Ninth House svoje muchy, ale aj potenciál. :D Som strašne zvedavá, aký dojem urobí na teba.:)
      Tiež som za to rada.

      Odstrániť