18/02/2021

Zo života knihomoľky: Všeobecný geeky update vol. 2

Všeobecný geeky update vol. 1 pribudol do tejto rubriky zhruba pred rokom - vtedy som naposledy písala o svojom knihomoľskom živote. Dnes to skúsim napraviť, ale... Máme za sebou, ehm, "jedinečný" rok 2020. A rok 2021 nevyzerá o nič lepšie.

Takže o čom mám písať? O zastrašovaní v médiách, o nelogických vládnych opatreniach a porušovaní ľudských práv? O tom, ako sa u mňa striedajú fázy hnev-smútok-rezignácia a to si plne uvedomujem, že ľudia sa majú aj horšie? Alebo o tom, že sa mi začal semester, ktorého mám plné zuby už po prvom týždni?

via GIPHY

...Nie, nebojte sa, vezmem to trochu pozitívnejšie a rozkecám sa radšej o tom, čo som v koronadobe objavila a čo mi tieto na nič časy spríjemnilo!

V prvom rade som si konečne našla čas dohľadať si ďalšie informácie o udržateľnej móde a kozmetike - hurá! V druhom rade som si obľúbila turistiku. V treťom rade som si zamilovala tvorbu Taylor Swift. Zatiaľ čo kedysi som nedokázala počúvať nič, čo by čo i len vzdialene pripomínalo pop, v posledných rokoch postupne pribudol na moje zoznamy piesní a v roku 2020 som konečne docenila Taylor. Získal si ma nielen jej super hlas, ale najmä jej schopnosť písať zmysluplné texty a podať ich tak, že aj keď sa človek nedokáže priamo stotožniť s obsahom, dostane ho tá emócia. Keď potom neskôr výrazne zmenila štýl pri albumoch folklore a evermore, neočakávala som, že budú mať u mňa úspech... No zamilovala som si ich pre umeleckú hodnotu a hlavne pre pôsobivú pokojno-melancholickú atmosféru. Myslím, že ich môžem pokojne vyhlásiť za soundtrack svojho roku 2021.

via GIPHY

Okrem Taylor som prepadla tiež kpopu - presnejšie zatiaľ jednej skupine, Blackpink. O dievčatách som videla najprv dokument na Netflixe (ktorý je mimochodom fascinujúci bez ohľadu na to, čo počúvate) a potom sa mi postupne dostala pod kožu ich hudba. Nehovoriac o tom, že ma baví sledovať ich vystúpenia so super choreografiami a outfitmi. Niežeby som si neuvedomovala množstvo problémov spojených s týmto priemyslom... Skrátka mi to nebráni nechať si zlepšovať náladu Blackpink contentom.

via GIPHY

Keď je reč o kórejskej popkultúre, nemôžem zabudnúť ani na ich seriály, teda kdramas. Ešte minulý rok som náhodne (na Majkino odporúčanie) videla Crash Landing on You o bohatej podnikateľke z Južnej Kórey, ktorá omylom havaruje s padákom v Severnej Kórei a pomôže jej jeden vojak. Šlo o skvele zahraný, často vtipný seriál so super námetom, hoci som s ním ku koncu strácala trpezlivosť a samotný záver ma... rozhodil.

Tento rok som sa ku kdramas dostala "poriadne" - a fakt sú pre mňa v pozeraní tou zmenou, ktorú som potrebovala. Najprv som zhltla Itaewon Class. Je to seriál o pomste, nespravodlivosti, spoločenských rozdieloch a všetkom možnom, ktorý by som vám určite odporučila aj v prípade, že vás kórejská produkcia inak nezaujíma. IC ma totiž ohromilo neskutočnými hereckými výkonmi (každý pohľad tu toho povie veľa), skvelým soundtrackom a hlavne skutočne do detailov premysleným uzavretým dejom. Áno, je to celkom pomalé a miestami fakt dramatické, ale stojí to za pozretie.

Potom som (opäť na Majkino odporúčanie) pozerala Rookie Historian Goo Hae-ryung - to už bolo pre mňa trochu slabšie, zbytočne rozťahané a hlavne ma nepresvedčila hlavná dvojica (vôbec sa mi k sebe nehodili). Napriek tomu seriál vnímam ako príjemnú oddychovku.

Zároveň som si naplno uvedomila, že o Kórei ako takej (ani o jej dejinách) dokopy nič neviem. Rozhodla som sa teda prečítať si knižnú novinku od Ikaru Toto je Kórea. Presnejšie povedané - v dobe, keď kórejská popkultúra začínala dominovať na mojom Spotify i Netflixe sa táto publikácia zjavila v ponuke vydavateľstva. Jasné, že som sa rozhodla po nej siahnuť a doplniť si vedomosti! A jasné, že o knihe (a Kórei) tým pádom budete na blogu ešte počuť...

A kým k tomu dôjde, budem čerpať kpopovú inšpiráciu od Sue a Ajuš, pozerať It's Okay to Not Be Okay (čo je zatiaľ síce veľmi pochmúrne, no skvelé pozeranie s burtonovskou atmosférou) a odolávať chuti učiť sa kórejčinu namiesto fínčiny.

Toľko k môjmu knihomoľskému životu v tejto dobe. Čo spríjemnilo koronadobu vám?

obrázky z imdb.com & bux.sk

9 komentárov:

  1. Normálne sa mi rozbúchalo srdce ako o život od radosti a prekvapenia, že som tu na blogoch opäť našla človeka, spriaznenú dušu, ktorý tiež rád pozerá kórejské seriály a keď som ešte k tomu videla obrázok Crash Landing On You, proste wáááá *dead* :D ibaže ja ich nemám rada, ja ich zbožňujem ❤ a mojím TOP je My Girl (Mai geol), ten som videla už asi sto krát a tisíc krát odporúčala. :D ❤ A inak, vieš, že hlavná dvojica z Crash Landing On You si spolu zahrali ešte vo filme Hyeobsang (The Negotiation)? Je to síce úplne iný žáner, ale tiež sa mi to veľmi páčilo. :) A s tou kórejčinou ťa úplne chápem, pretože ja som sa ju učiť naozaj začala :D z pozerania seriálov som už pochytila, ako sa povie ďakujem, ospravedlňujem sa, je mi to ľúto, zbláznim sa z toho, haló a milujem ťa :D :D čo je zvláštne, lebo to posledné za celý seriál zaznie ledva raz. :D Teším sa na ďalšie články o Južnej Kórei. ❤✿✿

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oooo, tak týmto komentárom si ma vážne potešila! :) Nepočula som zatiaľ ani o My Girl, ani o The Negotiation, ale obe putujú na môj pozerací zoznam, tipov nikdy nie je dosť (keďže sa zatiaľ v tom množstve seriálov a filmov až tak neorientujem a v podstate som len skúšala čo mi ponúkol Netflix :D).
      Jej a ako ti to učenie ide? :) Haha, áno, takéto základné frázy si už pamätám aj ja a potom nejaké úplne náhodné slovíčka ako "pisár", "kráľovská výsosť" a podobne. :D :D Snáď si nájdem čas sa tomu začať aj poriadne venovať. :) Vďaka!

      Odstrániť
    2. No to moje učenie je veľmi, ale že veľmi jednoduché :D vlastne som si zatiaľ našla len jeden dokument, v ktorom sú však skvele a zrozumiteľne vysvetlené základy pre začiatočníkov. Vďaka nemu som zistila, že kórejský jazyk aj to ich písmo je oveľa menej zložité, ako som si myslela. To taká napríklad čínština je náročná. Ten dokument nájdeš na uložto, volá sa:
      Korejština---začátečnická-úroveň-1.pdf
      má také žlté strany - to by sa ti mohlo páčiť. :D :)

      Odstrániť
    3. A inak, pisár a kráľovská výsosť sú veľmi užitočné slová :D :D ja som sa zas zo seriálu Hotel King naučila generálny manažér a predsedkyňa. :D

      Odstrániť
    4. Už som si ho stiahla, vďaka za tip, rozhodne to vyzerá na super štart.:)
      Haha, tiež taká základná slovná zásoba. :D

      Odstrániť
  2. K-pop jsem ráda poslouhcla, ale postupem času jsem nějak přestala. Black Pink jsem zaznamenala s jejich debutovou písničkou, která se mi dost líbila. :)
    Avšak u k-popu jsem měla problém, že se mi přestal líbit a pro mě nejlepší období tak bylo 2012-2016. Pak to šlo do háje a další skupiny mě nedokázaly zaujmout.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chápem, hudobný vkus sa stále mení.:) (A kpop skupiny očividne tiež. :D)

      Odstrániť
  3. Vidím, že ideš v znamení k-kultúry :D (to som si práve vymyslela, ale možno je to aj reálny pojem (?) Vraj je to veľmi návykové, pozor :D Aby som odpovedela na tvoju otázku, mne si koronadobu spríjemnila ty a knihy :D Jedna z mála doobrých vecí, ktoré sa udiali v tomto roku, bolo moje objavenie tvojho blogu, hocako cheesy to znie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Minimálne do tej knihy o Kórei sa k-kultúra tiež dostalo a mne sa to slovo páči. :D A návykovosť potvrdzujem.
      Awwww, to je náhodou strašne milé <3 a som rada, že je teda tento blog na niečo dobrý. :D

      Odstrániť