29/09/2021

Knižný súhrn: August & september 2021

Leto je za nami, prvé jesenné dni tiež a ja som sa konečne odhodlala napísať nový knižný súhrn. Hneď na úvod by som chcela spomenúť, že som v auguste nakopla svoj bookstagram a začala tam pridávať nielen príbehy, ale aj príspevky, takže ak by vás to zaujímalo, nájdete ma tam ako @nahodnaknihomolka.

Okrem toho som odštartovala druhú sériu svojho knižného podcastu Náhodné knihomolenie. V prvej epizóde som sa rozprávala s Diou (@knizny.zavislak) o bookstagrame i jej offline knižných aktivitách (vedeli ste, že brigáduje v albatrosmedia?). V druhej epizóde moje pozvanie prijala slovarťácka editorka Dana Brezňanová a v rozhovore s ňou sa dozviete zaujímavé informácie o jej práci aj o konkrétnych knihách. Pomedzi to som pridala ešte dve audiorecenzie na knihy Truhla času a Hveždný prach.

Čo sa týka blogu, s Michelle sme po dlhšom čase napísali spoločný článok a začala som pridávať nejaké minirecenzie, ktorých dokončenie som už dlhšie odkladala.

Okrem toho som sa venovala niekoľkým recenzným výtlačkom. V auguste som si posvietila na novú romantiku od Anny Todd. Kniha sa volá Najjasnejšie hviezdy a nebol to žiadny literárny poklad, ale dobre sa mi pri nej oddychovalo. Viac sa v recenzii.

V septembri som sa pustila do poviedkovej zbierky od majstra severského krimi Jo Nesba. Aké boli moje dojmy z knihy Žiarlivec a iné príbehy si môžete prečítať v tomto príspevku alebo v recenzii, no v skratke: bola som spokojná! Atmosféra poviedok i niektoré zvraty naozaj stáli za to.

Trojicu recenzákov uzatvára Príbeh mágie. Moja audiorecenzia na Fandome vyjde snáď čoskoro. Zatiaľ vám aspoň prezradím, že šlo o milú, ibaže zároveň priemernú detskú fantasy.

Nuž a teraz ešte štyri ďalšie tituly, po ktorých som siahla a ktorým som sa zatiaľ na blogu nevenovala.

Prečítala som slovenský román Jedovatým perom - a nadchol ma! Ak vás zaujme námet (tri influencerky niekto anonymne vydiera), určite dajte príbehu šancu. Autorka Nina Frisby píše výborne, skvele vykreslila slovenské prostredie a venovala sa tu hneď niekoľkým relevantným témam. Jedine od rozuzlenia som čakala o trochu viac. 4*.

Siahla som tiež po sci-fi klasike Ender's Game. Milo ma pritom prekvapilo, aká je kniha nadčasová a ľahko čitateľná. Ak s ňou váhate, nemusíte. 4*.

Okrem toho som priam zhltla nový YA contemporary príbeh od mojej obľúbenej britskej autorky Holly Bourne s názvom The Yearbook. Ide o výborne spracované čítanie o školách, šikane, domácom násilí i prvých láskach a tiež o moju úplne najobľúbenejšiu knihu od autorky. 5*.

S chválou nemôžem šetriť ani pri poslednom diele, o ktorom chcem dnes písať. The Poppy War je politicko-vojnové high fantasy, ktoré sa inšpiruje skutočnými čínskymi dejinami a autorka odviedla neuveriteľnú prácu. Šikovne spracovala historické fakty, z ktorých vychádzala, dobre ich dotvorila, napísala zaujímavú antihrdinku a vybudovala svet, v ktorom sa čitateľ nestráca. 4,5*.

To je k môjmu čitateľskému augustu a septembru všetko. Budem rada, ak sa so mnou v komentároch podelíte o zaujímavé tituly, ktoré ste za ten čas prečítali vy. Prajem peknú jeseň!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára