20/12/2022

The Christmas Songs Book Tag

Čo by to boli za blogerské Vianoce bez vianočného knižného tagu? (Popravde zaň vďačíte Chelle, mne totiž ani nenapadlo, že by sme nejaký mohli urobiť, ups. Veď presne na to ma tu máš, nie? Aby som ťa dopĺňala!) Tento rok sme siahli po tagu od That Artsy Reader Girl, ktorý je inšpirovaný populárnymi vianočnými pesničkami. A pretože v tomto období nemá nikto čas nazvyš, nebudeme zdržiavať a pustíme sa rovno do toho.

“All I Want for Christmas Is You”

Obľúbený knižný pár.

Obľúbených párov mám nesmierne veľa (podobne), ale ako prvé mi vždy prídu na um dvojice z mojich obľúbených sérií zo žánru mestskej fantasy: Mercy a Adam (Mercy Thompson od Patricie Briggs), Kate a Curran (Kate Daniels) či Nevada a Rogan (Hidden Legacy, obe od Ilony Andrews). To sú power couples, o akých čítam najradšej. Mne zase v poslednom období neschádzajú z mysle dva páry z čínskych danmei príbehov: Hua Cheng a Xie Lian (Heaven Official's Blessing od Mo Xiang Tong Xiu) a Lan Zhan a Wei Wuxian (Grandmaster of Demonic Cultivation od Mo Xiang Tong Xiu). Niežeby šlo o objektívne najlepšie spracovanú romantiku na svete, no aj tak by som o nich dokázala písať niekoľkostranové ódy. Takže sa môžeme v novom roku tešiť na článok? Ehm, to som nepovedala...


“I’ll Be Home for Christmas”

Kniha, v ktorej je hrdina preč z domova (v škole, na dovolenke...).

V českej mestskej fantasy sérii Mackenzie Sinclair od Lusy Adams bola hlavná hrdinka v prvej časti vykázaná z Ameriky do Monaka. Ráta sa to? Určite. Skvelé! Ak máte radi urbanky (alebo by ste s nimi chceli začať), humorné momenty, nedokonalé hrdinky, čarodejnice a morské panny, dajte tomu šancu. V druhej časti sa hrdinka dokonca ocitne vo Vatikáne a so záchranou jej nešikovného zadku jej pomáha drsný lovec, ktorého si skrátka zamilujete.

Ja spomeniem knihu Kadeti od Brandona Sandersona. V tomto vesmírnom YA sci-fi začne hlavná hrdinka navštevovať leteckú akadémiu, aby sa stala pilotkou. Takto povedané to znie veľmi jednoducho, ale v skutočnosti ide o skvele premyslený, akčno-vtipno-emotívny príbeh a už sa nemôžem dočkať pokračovania.


“Have Yourself a Merry Little Christmas”

Obľúbená "malá" kniha (detská kniha, poviedka, novela...).

To budú rozhodne doplnkové novely Magic Dreams a Magic Steals k sérii Kate Daniels, ktoré sú písané z pohľadu Dali. Tá sa mení na honosného bieleho tigra, ale pritom je trochu nemotorná, krátkozraká a navyše vegetariánka. Ak poznáte túto sériu, no nečítali ste tieto novely, určite to napravte. Potvrdzujem, že Dali je super!

Za seba zmienim Ilustrovaný atlas neuveriteľných faktov o zvieratách od Maje Säfström. V knihe nájdete presne to, čo sľubuje názov, teda jedinečné ilustrácie i krátke zaujímavosti o zvieratách, a podľa mňa môže osloviť rôzne vekové kategórie. Ja zasa potvrdzujem, že je to naozaj rozkošná knižôčka.


“Santa Claus is Coming to Town“

Knihy, ktoré by ste si chceli nájsť pod stromčekom.

Žiadne, popravde. Knihy nedostávam ani na Vianoce, ani na narodeniny - za predpokladu, že nechcem niečo konkrétne, čo vyšlo práve v tomto období, a neobjaví sa niekto, kto mi skutočne veľmi chce voľačo kúpiť. Knihy si radšej zaobstarávam sama. V tomto sa úplne zhodneme.


“Rudolph the Red-Nosed Reindeer”

Kniha, vďaka ktorej ste mali červený nos (rozplakala vás).

Takých bude určite viac, ale ako prvý mi zakaždým napadne piaty (a potom hneď šiesty) diel Harryho Pottera. To rozhodne nebolo len zahmlenie očí, ale plnohodnotný usoplený rev. Problém s touto otázkou spočíva v tom, že čím som staršia, tým ľahšie je rozplakať ma... Uvediem však Hry o život, keďže mi niektoré momenty vohnali slzy do očí aj pri druhom čítaní. Ja mám zase naopak dojem, že čím som staršia, tým menej tie knihy prežívam!


“The Most Wonderful Time of the Year”

Kniha alebo typ kníh, ktoré radi čítate počas sviatkov.

Nie som sezónny čitateľ, takže počas sviatkov čítam čokoľvek, čo mi v tej chvíli padne do oka. Ak mi vôbec niečo padne do oka. Pravda je taká, že počas sviatkov sa u nás vždy niečo deje a obvykle sa odo mňa očakáva skôr socializácia, než sedenie nad knihou. A nijak zvlášť mi to neprekáža. Čítať môžem kedykoľvek počas roka, avšak byť s celou rodinou je vzácnosť, ak už nežijete doma.

Ja síce cez sviatky čítam veľa, no rozhodne nič tematické. Napriek tomu mám pre vás jedno odporúčanie na zábavnú oddychovku vhodnú na zimné/vianočné obdobie (i keď som ju čítala v jeseni): Magický advent od Zuzky Šulajovej.


“We Three Kings”

Obľúbená knižná trilógia.

Väčšinou čítam série, ktoré majú viac ako tri časti, takže toto je celkom náročné. Ja zase trilógií čítam dosť, ibaže väčšinou skončím pri prvej časti. (Jeden extrém lepší ako druhý!) Keď som bola mladšia, medzi moje obľúbené trilógie patrila Unearthly od Cynthie Hand (niežeby som ju už nemala rada, len si nie som istá, ako by u mňa obstála dnes). Zo súčasných som si dosť obľúbila trilógiu Renegades od Marissy Meyer či Serpent & Dove od Shelby Mahurin. Neviem, či by som to mala opakovať práve vo vianočnom článku, ale všetci by ste si mali prečítať vojensko-politickú fantasy trilógiu The Poppy War od R. F. Kuang. Tipovala som, že to tu zmieniš! Keby si si to radšej prečítala!


“Let it Snow, Let it Snow, Let it Snow”

Postava, s ktorou by ste niekde ochotne uviazli v dôsledku silného sneženia.

Hmm, tak to musí byť postava, s ktorou by sme si rozumeli, dokázali spolu stráviť dlhší čas a ktorá by ma neznervózňovala... (Alebo postava, ktorej schopnosti by si so snehom raz-dva poradili, no ostaňme pri prvej možnosti.) Šla si na to logickejšie, než ako by som sa na túto otázku pozerala ja. Takže si kradnem tvoju odpoveď a platí, čo povedala Christie.

Za mňa by to teda mohla byť napríklad Wu Chuchu z čínskeho fantasy románu Bandits/Legend of Fei od Priest. Túto vedľajšiu postavu som si obľúbila vďaka jej príjemnej povahe, intelektu i odhodlaniu a určite by bola skvelou spoločnosťou do takejto nanič situácie. Ja by som brala Cress z The Lunar Chronicles od M. Meyer. Keby žila v našom svete, bola by totálny geek a mohla by som s ňou preberať všetko od seriálov a filmov až po knihy. Plus, určite by cez mobil hackla satelit a rýchlo by nám zavolala pomoc. Nechápem, prečo mi Cress nenapadla - Michelle má úplnú pravdu.


“Last Christmas”

Kniha, ktorá vás nesmierne sklamala.

Takých bude za celý život dosť, ale ak mám siahnuť po niečom, čo som čítala naposledy, asi by som si zvolila My Contrary Mary od trojice autoriek C. Hand, B. Ashton a J. Meadows. Niežeby ma to vyslovene sklamalo, skôr to len nenaplnilo moje očakávania. Ich knihu My Lady Jane som si zamilovala, ale toto bolo akési dlhé a... meh.

Ja využijem príležitosť a povzdychnem si nad tvorbou spisovateľky Axie Oh. The Girl Who Fell Beneath the Sea aj XOXO ma sklamali nie preto, že by boli extrémne zlé, ale preto, že námety zneli úžasne a ako stvorené pre mňa, lenže ich spracovanie bolo vyslovene priemerné. Tak to vždy naštve.


“White Christmas”

Kniha, na ktorej vydanie sa už teraz tešíte.

Budúci rok by malo vyjsť pokračovanie trilógie Dedička ruže od Majky Danihelovej - na to som veľmi zvedavá. Takisto dúfam, že sa dočkáme aj tretej časti jej série Kronika strateného impéria. Majkine ďalšie knihy rozhodne potešia i mňa. A v jeseni 2023 by mal vyjsť aj prvý diel spin-offu Serpent & Dove The Scarlet Veil, ktorý má byť o upíroch. Juch! Fíha, to som netušila.

Osobne sa nemôžem dočkať vydania knihy Song of Silver, Flame Like Night od Amélie Wen Zhao. Ide o YA fantasy inšpirované starovekou Čínou, ktoré vraj poteší fanúšikov môjho milovaného seriálu The Untamed, takže zrejme chápete prečo. Nie, to si rozhodne nežiada ďalšie vysvetlenie! Ale ten seriál si jedného dňa musím pozrieť.


* * *

Nuž a na záver nám neostáva nič iné, len vám zaželať krásne Vianoce! (Ak ich oslavujete.) 


Michelle & Christie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára