31/10/2015

Knižný súhrn: Október 2015

V októbri som prečítala...

...14 kníh, z toho 9 v slovenčine, 4 v angličtine a 1 v češtine:

1. Cassandra Clare & Joshua Lewis: Kódex Tieňolovcov - sj
2. Kurt Vonnegut: Bitúnok č. 5 - sj
3. John Green: An Abundance of Katherines - aj
4. John Wyndham: Den trifidů - čj
5. Jennifer Niven: Všetky skvelé miesta - sj - recenzia
6. Cassandra Clare & Maureen Johnson: The Fiery Trial (#8) - aj
7. John Steinbeck: O myšiach a ľuďoch - sj
8. Joseph Heller: Hlava XXII - sj
9. George Orwell: Zvieracia farma - sj
10. Erich Segal: Príbeh našej lásky - sj
11. Rick Riordan: Hádesov chrám (#4) - sj
12. Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan: Born to Endless Night (#9) - aj
13. Betty Mahmoody: Bez dcéry neodídem - sj
14. Jenny Han: P. S. I Still Love You (#2) - aj


Uhm, ja viem, ako to vyzerá, ale keď sa na ten zoznam pozriete bližšie, nie je to zase taký zázrak... Skôr spojenie rôznych okolností. Tak napríklad An Abundance of Katherines som ako audioknihu počúvala niekoľko mesiacov a krátila si tak cesty autobusom. V októbri sa mi ju jednoducho konečne podarilo dopočúvať. Čo sa týka obsahu, páčil sa mi originálny námet a myšlienka, no veľa sa toho nedialo, takže som asi mala šťastie, že sa vážne dobre počúvala.

No a potom sú tu moje milované tieňolovecké poviedky - The Fiery Trial aj Born to Endless Night sú také jednohubky, doslova. Mimochodom, ak aj priebežne nesledujete všetko čo sa týka Cassandry Clare a jej tvorby, na Born to Endless Night by som rada upozornila všetkých fanúšikov Magnusa a Aleca - tento príbeh sa vám zrejme bude páčiť.

Pri Tieňolovcoch ešte chvíľku zostanem. V októbri sa mi totiž dostal dostal do rúk i Kódex Tieňolovcov a bola som milo prekvapená, ako sa mi kniha zapáčila.

Zoznam mi tiež poriadne rozšírilo povinné čítanie, ale s niečím sa vám priznám: Hlavu XXII a Bez dcéry neodídem som nečítala od slova do slova, skôr tak narýchlo a selektívne... Ostatné knihy mali našťastie prijateľnejší rozsah, takže som prečítala Bitúnok č. 5, O myšiach a ľuďoch, Zvieraciu farmu a Príbeh našej lásky. Prekvapivo sa mi tieto novšie knihy celkom pozdávajú, najmä Zvieracia farma a Príbeh našej lásky boli dobré.

Tento mesiac som prečítala i sci-fi klasiku Den trifidů. Ku knihe by som sa zrejme nedostala, keby nebolo Michellinho odporúčania, takže ďakujem! Ide totiž o naozaj skvelý a prepracovaný príbeh, ktorý sa navyše príjemne číta.

Všetky skvelé miesta som recenzovala len pred pár dňami, no rada vám opäť pripomeniem, že kniha stojí za pozornosť. Stretla som v nej svojho nového obľúbeného čudáka, Theodora Fincha a ak máte radi také... zvláštne, pochmúrnejšie príbehy s posolstvom, mohla by sa vám páčiť. Plus je vážne dobre napísaná!

To isté platí aj o knihe Hádesov chrám, čo však nie je žiadna novinka, Rick Riordan predsa inak ako úžasne písať nedokáže. Zbožňujem všetky jeho knihy a zároveň mám pocit, že je každá z nich o kúsok lepšia ako tá prechádzajúca.:)

Poslednou knihou, ktorú som v októbri prečítala, je P. S. I Still Love You od Jenny Han aka pokračovanie knihy To All The Boys I've Loved Before (Všem klukům, které jsem milovala). Prvý diel sa mi svojím spôsobom páčil, no nedokázal ma úplne presvedčiť a do pokračovania som sa až tak nehrnula. Preto si dokážete predstaviť moje prekvapenie, keď som zistila, že sa nedokážem zbaviť hlúpeho úsmevu, ktorý sa mi usadil na tvári hneď na začiatku! P. S. I Still Love You je podľa mňa krásny a uveriteľný príbeh zo života. Je v ňom primeraná dávka romantiky, drámy aj vtipu - takto si predstavujem oddychové dievčenské čítanie.

Aký bol váš knižný október?

2 komentáre:

  1. Ty vole, 14? A ja som ich prečítala... *kontroluje Goodreads* ... oooo, som šokovaná, až 3. Čakala som menej :D Som veľmi rada, že si si Den trifidů prečítala a som ešte radšej, že sa ti to aj páčilo, pretože nerada nútim ľudí čítať knihy, ktoré ich potom nebavia, sa cítim previnilo :D Ostatné nepoznám/som nečítala, takže sa neviem veľmi vyjadriť, ale ešte stále uvažujem, či si mám alebo nemám dať Všetky skvelé miesta do to-read. Decisions, decisions...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ehm, tak gratulujem!:D Aj ja som veľmi rada, že som ju prečítala.:) Decisions sú mrchy a pri tebe si netrúfam povedať, či by sa ti kniha páčila, ale nemôžem si pomôcť... skús jej dať šancu. Aspoň do maybe-to-read ju zaraď. :D

      Odstrániť