18/07/2017

Víkend na Festivale Fantazie

Pre tých, ktorí o Festivale fantazie ešte nepočuli: ide o "najväčší festival popkultúry v ČR" resp. cca 10-dňovú udalosť na prelome júna a júla plnú prednášok, workshopov, kostýmov, hier (stolných, RPG, videohier) i rôznych sprievodných udalostí, ktoré sa týkajú fantasy, sci-fi, histórie, seriálov, komixov a vôbec všetkého možného.


Keďže som o FF už dlhšie snívala pri Michelliných reportoch, tento rok som sa rozhodla pre testovaciu víkendovú jazdu. Pridala som sa práve k Michelle a jej sestre - týmto vám ďakujem za skvelú spoločnosť a dúfam, že som vám nepokazila časť dovolenky. :D

Do Čiech som sa vybrala o deň skôr (29. 6.) a vycestovala som do Prahy, kde mi Michelle v piatok (30. 6.) doobeda dala základný tour - kníhkupectvo, Václavské náměstí, Karlův most, Pražský hrad... Na hrade som sa zároveň uistila, že nie sme teroristky, pretože nás pri vstupe prešetrili detektorom a prezreli nám tašky. V Prahe sa mi naozaj páčilo, rada by som tam vrátila a navštívila aj menej známe miesta. 

Poobede sme sa zavalené batožinou úspešne dopravili na autobusovú stanicu a odtiaľ sme šli autobusom do Chotěboře, kde sa FF každoročne koná. Vstup na festival sme mali až od soboty, takže sme si len vyzdvihli ubytovenky, zložili sa a vyrazili na nákup. Čo sa týka ubytovania, môžete si vybrať z rozličných cenových kategórií. Ja som sa prispôsobila, takže ma čakali tri noci na karimatke v spacáku v jednej z tried miestnej obchodnej akadémie. Priznám sa, že som z toho bola nervózna, ale ako sa ukázalo, aj na zemi sa dajú nájsť pohodlné pozície (cca tri) a vyspať sa. Minimálne do chvíle, kedy sa nad ránom vráti triedny chrápač a znemožní vám to zvuk jeho vnútornej motorovej píly. 

Neskôr sme si chvíľu užívali atmosféru FF aspoň vonku a okolo polnoci sme sa vybrali otestovať sprchy. Ukázalo sa, že sú vo veľmi dobrom stave (čo vraj nie je samozrejmosťou) a ešte som mala všetky dni šťastie, že boli práve prázdne, juchú.

(c) Michelle
V sobotu (1. 7.) sa skutočne začal festival. Ráno sme si postáli pred recepciou, aby nám dali pásky a potom sme zamierili do buFFetu na raňajky. Čo sa týka jedla, na FF zoženiete v rámci niekoľkých zariadení všetko možné - raňajky, obedy, fastfood, palacinky, zmrzlinu, kávy, čaje, alkoholické nápoje... Netreba však rátať so zdravšími variantami jedla či nebodaj zeleninou, takže som osobne trávila dosť času nákupom vlastného jedla.

Keďže FF spolupracuje aj s miestnym kinom, niekoľkokrát za deň sa premietajú rôzne sci-fi & fantasy filmy a to dosť lacno. Naša prvá zastávka bola práve v kine - zašli sme na Strážcov galaxie vol. 2. Film sa mi páčil viac ako jednotka, dokázal ma pobaviť i rozcítiť, nechýbala ani výborná hudba či efekty. Nehovoriac o tom, že atmosféra v FF kine, kde sledujete filmy s ďalšími fanúšikmi, je jedinečná.

Nasledoval obed a séria prednášok. Program sa delí do rozličných línií, takže si každý nájde to svoje a niekedy si človek praje vlastniť časovrat. My sme začali na ThroneCone prednáškou o prekladateľských orieškoch v GoT, pokračovali na BritCone prednáškou o ceste Škótskom a potom zamierili na PotterFan, kde sme sa oboznámili s artworkom v HP. Čo sa týka prednášok, úroveň sa líši. Niektoré sú zaujímavé a zábavné, inde sa vám chce spať, občas prednášajúci nie je poriadne pripravený... Rozhodne sa však dá vybrať.

(c) Michelle
Najlepším bodom dňa bola pre mňa prednáška z Manifestu fantastiky pod názvom "Těžký život Geek Girl, Nová edice". Dve geek girls rozprávali o problémoch, s akými sa stretávajú v bežnom živote a to veľmi trefným, vtipným spôsobom. Odtiaľ sme šli na jednu supernaturalovskú prednášku a potom na "Nejlepší večerníčky z Beedleho bajek II". Zvyšok večera sme venovali stolným hrám... Pričom sme s pribúdajúcim časom zľavili z náročnosti a skončili pri roztomilej hre s vekovým ohraničením 5+. 

Zabalili sme to opäť okolo polnoci. Dá sa povedať, že festivalujúci národ sa delí na dve hlavné skupiny: dennú a nočnú. Tá prvá cez deň navštevuje program a na ubytovňu sa vracia krátko po polnoci, tá druhá celú noc žije na rôznych párty či v krčmách a cez deň dospáva. V našej triede prevažovala druhá skupina, takže sme mali večer príjemné súkromie a väčšinu ľudí som videla len ako múmie v spacákoch. :D

Nedeľu (2. 7.) sme začali i skončili filmom. Tentoraz sme šli na Logana a Power Rangers. Neplánovala som síce pozerať ani jeden z nich, ibaže keď sme kupovali ešte v piatok lístky, cítila som sa stratene a zmätene (áno, som zmätená aj pri navigácii medzi niekoľkými budovami na jednej ulici či maximálne za rohom :D ale rýchlo som sa zorientovala), takže som sa pridala a neľutujem. X-menov síce napozeraných nemám, Logan si ma však získal a na konci filmu som si strápnene nenápadne utierala slzy... Kým som sa nerozhliadla a nezistila, že to robia viacerí. Power Rangers sú zase taká príjemná vtipná oddychovka, nič, čo ste doteraz nevideli, no nenudila som sa.

Prednášky sme navštívili napríklad o seriáli American Gods (SeriesCon), vypočuli si "Slavné historky katovské" (Fantasy & History), spolu s prednášajúcou na PotterFane pouvažovali, či bol Dumbledore hrdina alebo manipulátor (trochu ma zarazilo, ako zanietene sa dokážu ľudia hádať o HP) a dozvedeli sa niečo nové o morských pannách (NightCon). Výborná bola prednáška o európskej móde v 19. storočí (Fantasy & History) a ďalší HP večerníček z Beedleho bájok. Ide o originálne zdramatizovanie Beedleho bájok a ešte v sobotu som celkom nechápala to nadšenie... Po nedeli už áno, pretože som sa výborne zabavila.

Pondelok (3. 7.) bol môj posledný deň. Ráno som sa zobudila dosť skoro, preto som využila príležitosť a pobalila sa. Prvýkrát sa mi taktiež podarilo stihnúť na SeriesCone celé "Vstáváme s The Big Bang Theory", kam Michelle so sestrou vždy ráno mierili, a konečne som pochopila, čo všetci na TBBT vidia. Baby potom šli do kina na Doctora Strangea, no ja som film už videla a nechcela som stráviť posledné hodiny na FF re-watchom. V tento deň začínala línia FutureCon + MaelströM, zameraná na vedu a ľudstvo, ktorú som si chcela vyskúšať, takže som skončila na prednáške o najhorších lietadlách sveta a následne na jednej biologicky ladenej o neplodnosti. Obe ma zaujali, boli naozaj dobre pripravené a spracované.  S Michelle a jej sestrou sme sa následne stretli na SeriesCone na prednáške o seriáloch podľa kníh.

Tým sa pre mňa pobyt na FF končil. Bol to síce pomerne vyčerpávajúci víkend a rozhodne som sa tešila na svoju sprchu, posteľ a poriadny spánok, no napriek tomu s nadšením hlásim, že je Festival Fantazie skvelá akcia. Ak ste fanúšikom čohokoľvek, určite si tam nájdete niečo, čo vás zaujme a to bez ohľadu na vek. Navyše si tam vôbec nemusíte pripadať divne - iba ak kvôli tomu, že máte príliš obyčajné oblečenie v porovnaní s geniálnymi kostýmami všade naokolo. :D Dúfam, že sa mi na FF podarí vrátiť a užiť si toho viac.

Na záver pridávam ešte niekoľko fotiek pre predstavu. Autorkou je Michelle:






2 komentáre:

  1. Som veľmi rada, že si si to v poslednej chvíli nerozmyslela (ako minulý rok, ehm) a že si sa na to nakoniec predsa len dala :D A tiež dúfam, že budúci rok budeš odvážnejšie a odhodláš sa pre viac dní, lebo takto si naozaj dostala len slabý odvar :D A večerníčky sú najlepšie!!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Minulý rok by som mala ešte aj problémy s ukončením školského roka, tak to tak asi malo byť.:D Ale tiež som rada. :)
      Či pôjdem na viac dní, to neviem, možno o noc viac... No určite by som chcela skúsiť iné dni, ako som spomínala.:D
      Dúfam, že ich teraz nezrušia, keď som ich aj ja objavila. :D

      Odstrániť